Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti: Stubbilta räikeää käytöstä: "Keikarimainen presidentti pyöritti Pariisissa sirkusta"

Vierailija
31.07.2024 |

"Suomi-media pyöri perässä kuin Pavlovin koirat."

https://www.iltalehti.fi/pariisin-olympialaiset-2024/a/ebb479c8-4c0b-44…

Kommentit (336)

Vierailija
301/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todella typerä tuo Iltalehden kolumni. Mietin sitä lukiessani, miten nuori ihminen voi olla niin kapeakatseinen. Lähetin Iltalehdelle kipakkaa palautetta; jotain tasoa kai voi odottaa kolumneiltakin. 

Moni vertaa Niinistöä ja Stubbia. Molemmat hyviä pressoja, mutta erilaisia.  Niinistö oli selkeästi vanhan polven ja suomettuneisuuden ajan kasvatti. Hän toi suomalaisuutta esille joskus nöyristelevästi, mikä haittasi minua. Muistan, kun hän kertoi jossain ulkomailla, että suomalaiset ovat vaatimattomia ihmisiä. Hieman särähti, koska eivät suomalaiset ole vaatimattomia, vaan aika pöyhkeitä ja täynnä omaa erinomaisuuttaan.

Stubb ei nöyristele. Hän on tasavertainen muiden johtajien kanssa. En ole myöskään kuullut ainakaan vielä hänen antavan suomalaisia koskevia lausuntoja, jotka toisivat oudosti esille suomalaisuutta.

Vierailija
302/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli todella typerä tuo Iltalehden kolumni. Mietin sitä lukiessani, miten nuori ihminen voi olla niin kapeakatseinen. Lähetin Iltalehdelle kipakkaa palautetta; jotain tasoa kai voi odottaa kolumneiltakin. 

Moni vertaa Niinistöä ja Stubbia. Molemmat hyviä pressoja, mutta erilaisia.  Niinistö oli selkeästi vanhan polven ja suomettuneisuuden ajan kasvatti. Hän toi suomalaisuutta esille joskus nöyristelevästi, mikä haittasi minua. Muistan, kun hän kertoi jossain ulkomailla, että suomalaiset ovat vaatimattomia ihmisiä. Hieman särähti, koska eivät suomalaiset ole vaatimattomia, vaan aika pöyhkeitä ja täynnä omaa erinomaisuuttaan.

Stubb ei nöyristele. Hän on tasavertainen muiden johtajien kanssa. En ole myöskään kuullut ainakaan vielä hänen antavan suomalaisia koskevia lausuntoja, jotka toisivat oudosti esille suomalaisuutta.

Onneksi Suomessa on vielä sananvapaus. Kaikki eivät varmasti ole sinun kanssasi samaa mieltä. Stubb onkin suomenruotsalainen. He ovat erilaisia, eikä pelkästään Niinistön erilaisuus johdu suomettumisajasta. Ei tarvitsisi nöyristellä, mutta nyt tulee kyllä vähän mieleen Keisarin uudet vaatteet. Sinuakin jokin voi pitää kapekatseisena, koska olet niin paljon kallellasi Stubbiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivahan se on, että maan johdossa on tällainen jumppamaikka-identiteetin omaava kuntourheilija. Ikään kuin se auttaisi presidentin viran hoidossa. 

Kekkonen kuntoili, Koivisto koripalloili, nämä ainakin tiedetään. Ei kuntoilu haittaakaan. 

Ei haittaa, mutta se ei saa nousta tärkeimmäksi asiaksi. Tavallaan sehän on jokaisen henkilön yksityisasia tämä kuntoilu, eikä varsinaisesti kuulu toimenkuvaan. 

Sehän on vaan hyvä jos pressa toimii esimerkkinä kansalle, että kannattaa kuntoilla

Ei tulisi mieleenkään ptää Stubbia esikuvana. Miten se sitä voisi olla, kun elämme niin erilaista elämää. Enkä muutenkaan ihanoi Stubbia.

Vierailija
304/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Suomes

Toimittajalla nyt luulisi laaturiman olevan vähän korkeammalla kuin jollain satunnaisista asioista päätään aukovalla someblogistilla. Tuo vaan kuulosti enemmän jälkimmäiseltä kuin ammattitoimittajalta. 

Vierailija
305/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sinä ajattelet, mutta luultavasti kaikki eivät ole kanssasi samaa mieltä. 

Vierailija
306/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb on kyllä myös keikarimainen suomenruotsalainen, eikä täyssuomalainen niin kuin viimeisimmät presidenttimme ovat olleet. 

Vierailija
307/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se Stubb vähän keikarimainen. Minkäs hän itselleen voi?

Kieltämättä vähän kiusallista katsoa sitä epäonnistuneen urheilijan halailua. Halusiko urheilija itse halata, vai oliko pakotettu, koska Presidentti niin halusi tehdä? Jos presidentti haluaa halata, niin vaikeahan siitä on kieltäytyä. Kiusallisen siitä hetkestä tekee ne kamerat. Olisi voinut halata urheilijaa jossain takahuoneessa ja osoittaa tukensa tälle henkilökohtaisesti. Julkisuus saa miettimään, oliko teko julkisuuden hakemusta ja nostetta omalle imagolle.

Vierailija
308/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb on kyllä myös keikarimainen suomenruotsalainen, eikä täyssuomalainen niin kuin viimeisimmät presidenttimme ovat olleet. 

Ruotsalaisetkin ovat iloisempia ja pitävät hauskaa enemmän kuin suomalaiset. Tämä näkyy myös suomenruotsalaisissa. 

Vierailija
309/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä vähän kiusallista katsoa sitä epäonnistuneen urheilijan halailua. Halusiko urheilija itse halata, vai oliko pakotettu, koska Presidentti niin halusi tehdä? Jos presidentti haluaa halata, niin vaikeahan siitä on kieltäytyä. Kiusallisen siitä hetkestä tekee ne kamerat. Olisi voinut halata urheilijaa jossain takahuoneessa ja osoittaa tukensa tälle henkilökohtaisesti. Julkisuus saa miettimään, oliko teko julkisuuden hakemusta ja nostetta omalle imagolle.

Niin eihän tosiaan voi luonteelleen mitään. Hän on sitä mitä on. 

Vierailija
310/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän on jo käynyt maakunta matkoilla ja tavannut kansalaisia.

Maakuntamatka on yhdyssana. Tiedoksesi. Stubb kyllä tosiaan kiersi Suomea pressaksi päästäkseen, oli varmaan aika järkyttävän hirveetä kosmopoliitilta tavata pakon edessä ihan normaaleja suomalaisia.

Vierailija
311/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivahan se on, että maan johdossa on tällainen jumppamaikka-identiteetin omaava kuntourheilija. Ikään kuin se auttaisi presidentin viran hoidossa. 

Kekkonen kuntoili, Koivisto koripalloili, nämä ainakin tiedetään. Ei kuntoilu haittaakaan. 

Ei haittaa, mutta se ei saa nousta tärkeimmäksi asiaksi. Tavallaan sehän on jokaisen henkilön yksityisasia tämä kuntoilu, eikä varsinaisesti kuulu toimenkuvaan. 

Sehän on vaan hyvä jos pressa toimii esimerkkinä kansalle, että kannattaa kuntoilla

Ei tulisi mieleenkään ptää Stubbia esikuvana. Miten se sitä voisi olla, kun elämme niin erilaista elämää. Enkä muutenkaan ihanoi Stubbia

Ei ko kommentoija varmaan tarkoittanutkaan että esikuvana kaikessa. Mutta kuntoilu on kyllä asia jota kannattaa suositella, missä määrin kukakin jaksaa ja ehtii.

Vierailija
312/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olisin tilanteessa, että Stubb hyökkäisi halailemaan niin saisi kyllä kuulla kunniansa, minua ei minkään tason julkkikset halaile. 

Vierailija
313/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän on jo käynyt maakunta matkoilla ja tavannut kansalaisia.

Maakuntamatka on yhdyssana. Tiedoksesi. Stubb kyllä tosiaan kiersi Suomea pressaksi päästäkseen, oli varmaan aika järkyttävän hirveetä kosmopoliitilta tavata pakon edessä ihan normaaleja suomalaisia.

Itsepähän hän presidentiksi haki. Varmasti oli tietoinen, mitä kyseiseen hommaan kuuluu.

Vierailija
314/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään ptää Stubbia esikuvana. Miten se sitä voisi olla, kun elämme niin

No ei ole silloin mikään hyvä esikuva kuntoilussakaan, jos se menee överiksi. 

Vierailija
315/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhottaa niin tuo yltiöpäinen Stubbin kuntoilukin, että inhottaa pian sen takia kuntoilukin.

Vierailija
316/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin järjestetty tilanne, Stubbin koneisto toimi. Näkyvyyttä, näkyvyyttä, näkyvyyttä. Tiiminsä osaa nämä hommat. Urheilijaraukka täysin sivuosassa aidon tuskansa keskellä. Pääasia, että Suomen presidentti saa täyden huomion ja laskee, moneenko maahan tämäkin kuva leviää. Oi ihanaa. Minä, minä, minä,minä, vaimo, mutta kuitenkin MINÄ.

Vierailija
317/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Stubb taitaa olla hyvin juureva suomalainen, joka puhuu ruotsia. Yksi hänen sukuhaaroistaan tulee Pohjanmaalta Ähtävältä ja varmaan suurin osa muistakin sukuhaaroista on suomalaisia. 

Vierailija
318/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä osaa Orpo näytteli Stubbin sirkuksessa? 

Vierailija
319/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olisin tilanteessa, että Stubb hyökkäisi halailemaan niin saisi kyllä kuulla kunniansa, minua ei minkään tason julkkikset halaile. 

Hän ei varmasti hyökännyt halaamaan, vaan kysyi ensin saako halata tms. Stubb selvästi osaa käyttäytyä. 

Vierailija
320/336 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on Santtu Silvennoisen mielupidekirjoitus, eikä Iltalehden kannanotto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme