Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤Suurperheiden viikko 6¤¤¤¤

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittamatta pidemmän aikaa,nyt siivouksen yhteydessä löytyi tunnuksetkin.

Tänne kuuluu oikein hyvää,supistellut on silloin tällöin,mut kivuttomasti onneksi.Soitin neuvolaan ja sain käydä ultrassa sen takia,kaikki oli oikein hyvin,kuten epäilinkin jo liikkeistä ja sydänäänistä jota on tullut kuunneltua kotona liki joka ilta.

Kohdunpohja on jo reilusti navan yläpuolella,2-3cm yli taitaa sf-mitta mennä taas reilusti käyrien yläpuiolelle tässäkin raskaudessa.

Vauvan syke jumputtaa tasaisesti 150,mikä on vain vahvistanut tuntemuksia,että Lahja on tyttö.Odotusaika on ollut ihan niinkuin tytöiltä oli ja " ihana" närästyskin on jälleen alkanut,mistä ei ollut pojilta tietoakaan.

Niinkin varma olen tytöstä,et ostin jo vaal pun takin syksyksi.-Neuvolatäti naureskelikin ultrassa,et kuinka oonkaan arvannut sukupuolen joka kerta oikein,kolmas hämäsi mua liki viimeiselle viikolle ja kun pidin häntä rv 38 asti poikana,niin sit tulikin niin vahva tyttötunne,että kerroin senkin neuvolassa.

Eilen ostettiiin isompi ja uudempi LandCruser,jossa tilat 8:lle.Tässä toisessa tilat 6:lle pidetään sekin näillä näkymin.

Supistelut on tulleet tähän mennessä lähinnä sekstaillessa,tai heti sen jälkeen.Kolmannen lapsen odotuksessa tuli rv 16 seksikielto rv 34 asti.Kunpa nyt ei tulis.

Nyt mul on alkanut iho kuivua,en tiedä johtuuko raskaudesta vaiko pakkasista,mut ihan outoa,kun on pakko rasvata itseään,kun ei oo ikinä tarvinnut rasvoja käyttää,ei itsellään eikä lapsilla.

Liikuntaa oon harrastanut nyt km riskin ollessa pienempi enemmän,tänään ois bodypump päivällä.

Nyt leivarin lämmitykseen.

Lumina ja Lahja rv 15+1

Vierailija
2/42 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko taas tällä mallilla, että sunnuntai-iltapäivässä ollaan. Menee niin vauhdilla viikot että joskus hirvittää. Kai se sit pitää paikkansa vanhojen ihmisten sanonta että tässä elämän vaiheessa kello juoksee niin ettei perässä pysy, kunnes hidastuu kun lapset on pois pesästä.

Supistelee päivittäin, ei kipeitä mutta tuntee. Toivottavasti kaikki olis ok. Keskiviikkona on neuvola, kiva mennä niin saa kuunnella mitä " veijarille" kuuluu. Edelleenkään en ole tuntenut selviä liikkeitä. Näillä viikoila aikaisemmin olen tuntenut.. Joskos tuota ei ole vaan yksinkertaisesti aikaa istua ja kuulostella...

Lapsilla ahdistelut ohi. Pitkästä aikaa suhteellisen terveenä väki. *koputan puuta*

Ei nyt muuta kuin uuteen viikkoon uusin miettein!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeinä,lähes koko konkkaronkka!

Itse täytyy suunnistaa lekurille.Pää särkee ja poskiontelot jomaottaakyllä sen taas sitten tietää...=/

Joka yskäisy saa aikaan mojovan supistuksen,auts!

Eilen illalla sairaudesta huolimatta,intouduin pyykkishow:hun ja mankeloin sekä silittelin vuodevaatteita!Heräsi kysymys erityisesti suurperheellisille=)

Kuinka monet vuodevaatteet teillä on?Tyyliin monta eri vaihtoehtoa mielen mukaan vai vähemmän?

Kuinka usein vaihdatte v.vaatteet?Ja tuuletatte peitot+tyynyt?

Alkoi ihan ottaa pattiin kun mulla niitä lakanoita riittää.On satiinia,puuvillaa,on sinistä on punaista.Ruusunkukkia ja ruutua.Lapsille muumia,kukkaa,pillkuja ym.Eli siis monen moista.Kun sitten vähintään 1krt/kk vaihdan lakanoita(tuuletan ainakin 1krt/viikko ellei useamminkin) ja en kuitenkaan heti jaksa laittaa mankeliin,kerääntyy niitä hirmu pinot mitä sitten näin yht`äkkisellä innostuksella hoidan kuntoon!

Mietinpä vaan että mahtaisko sitä pärjätä vähemmälläkin=)?

Kun on kokonainen kaapillinen vaihtoehtoja,riittäiskö parit per henkilö.Olis pakko heti laittaa kuntoonkin eikä kerääntyis vuoria=)

Joo.pyykivuoria manaillen,räkäinen äitykkä ja viisi lasta sekä rv 34+

Vierailija
4/42 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdan lakanat joka toinen viikko. Ja silloin luonnollisesti heitän kaikki ulos tuulettumaan. Tarvittaessa tieten vaihdetaan lakanoita jo välilläkin jos joku onnistuu sotkemaan. Yleensä aina joku peti vaihgdossa jo välissäkin. minulla kanssa löytyy isot valikoimat, mutta olen nyt tehnyt niin että pesen ja kuivaan rummussa ja samat lakanat menee uudelleen aika monesti kunnes tekee mieli vaihtaa kuosia. Ei muuten kerry kodarin pöydälle. ;)

Meillä eskariin hakulaput lähti tänään ja kouluun pitäis käydä poika ilmoittamassa keskiviikkona. Uskomatonta että meidän pikkuiset jo niin isoja että syksyllä ei jää kuin kolme (jos vauva pysyy matkassa mukana) kotiin. Elikkäs sama kuskaamisralli jatkuu syksyllä mitä se on tämän talven ollut. Menee kyllä ihan rutiinilla, kaikki herää aikaisin ja kaikki saa taas illalla ajoissa nukkumaan.

Nyt pitäis mennä viikkaamaan viikonloppuna pestyt pyykit ja niitä piisaa... Ei ole minun himohommaa. :(

Mukavaa viikkoa kaikille!

T: ulmeri 6 lapsen kanssa ja rv 16+4

Vierailija
5/42 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinpä aloituksen kun en ainakaan huomannut, että kukaan olisi sitä tehnyt. Aamu lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin mattoja pesten. Ihana pikkuinen karvaturrimme ei pidä talvesta ja pakkasesta, joten pisun teko ulos unohtuu välillä ja olipa tuo lirauttanut lasten huoneen matolle lätäkön. Pöh!

Sisustus vimma jatkuu edelleen.. Ostinpa uuden matonkin viikonloppuna olohuoneeseen, vaikka sen hinta kirpaisikin, ei onneksi maksanut sitä 299¿ jota ensin ihastelin, mutta siihen ei antanut budjetti myöten, joten tyydyin PALJON halvempaan. =) Käsiä ihan syyhyää, että saisi alkaa touhuamaan lasten huoneissa, mutta täytyy kai odottaa neitoja koulusta kotiin ja pyytää ensin heidän hyväksyntänsä.

Elikkäs vatsataudista olen jo hyvin palautunut, taisipa olla tuota Noro-virusta, jonka töistä toin kotiin.. Muut perheen jäsenet eivät ole sitä ainakaan vielä saaneet.. Hus! Pysyhän pöpö loitolla tai huitasen luudalla!

Huomenna olisi koulutuspäivä ja sitten keskiviikkona se kauan odotettu neuvola.. Mieskin halusi sinne mukaan, oli ihan vapaata pyytänyt töistä pari tuntia! Aika lutusta! =)

Ihanaa maanantaita kaikille!

Vierailija
6/42 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kaikki luuraa?? =)

Vierailija
7/42 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan! Kovasti on " kiirettä" , ei jouda kirjoittelemaan missään välissä. Viikonloppu meni vauhdilla. Lauantaina olimme saattamassa ystäväperheen lapsukaisen hautaan. Aivan järkyttävä, miten sitä itse on herkässä mielentilassa raskaana ollessaan. Ei tarvinnut kuin omaisia katsoa niin itketti. Koskettavia tilanteita hautajaiset yleensä, saati lapsen... Voi voi! Siinä menikin lähes koko päivä. Illalla tuli miehen veli ulkosaunaa testailemaan. Puolen yön jälkeen alkoi jo tuntumaan päivän raskaus jäsenissä ja vieraat ymmärsi lähteä pois.

Sunnuntaina koko päivän vieraita kauempaa. Ihan kiva kun oli ohjelmaa, mutta tänä aamuna olis mukavasti väsyttänyt kun kellot soi.

No, päivällä menin nukuttamaan junioria (1,5 v) ja nukahdin itse ja tyttö oli lähtenyt touhuun omiaan. Iltaruokapöydässä sekin sitten simahti kesken syönnin. Nyt sitten nautin hetken hiljaisuudesta ja lähden itse illalla liikenteeseen ja jätän lapset mieheen hellään huomaan.

Pakkanen sen kuin vaan kirii. Ei taida tareta kohta enää nokkaansa ulos työntämään. Odottelen tässä Huuto.netistä huutamia mammahousuja. Saas nähdä onko sellaiset mitä ajattelin. Kuvat ei aina kerro koko totuutta. Alkaa maha olla jo sen verran pullahtanut että hautajaisissa jo muutama kommentoi. Hullulle tuntuu sanoa että vasta heinäkuussa aika, loppujen lopuksi vielä toooosi pitkä matka sinne. Ja nyt jo alkaa iltaisin olla sellainen olo, että huomaa olevansa raskaana. Toivotaan ettei tule ihan mieletöntä hellettä ens kesälle, että hengissä selviäis... Tai sit tämä perhe istuu päivät rannalla ja viilenee vedessä, niinkuin toissa kesänä. ;) Ja silloinkin hengissä selvittiin vaikka pahimmat helteet olin viimeisilläni ja tais vielä jatkua vähän aikaa vauvan syntymän jälkeen.

Jahhas, romaania ei ollut ajatus kirjoittaa! Jätetääs muillekkin tilaa....

Hyvää Runeberginpäivää kaikille! Muistakaa syödä torttuja... Nam!

ulmeri 15+4 ?maybe...

Vierailija
8/42 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni nopeasti...oltiin melkein koko sunnuntai päivä pihalla lasten ja miehen kans. Tehtiin lumiukkoja.

Väsymys on siedettävämpää raittiissa ulkoilmassa...sisällä simahtaa. Minullakin on keskiviikkona eka neuvola...ja huomenna hammaslääkäri.

Pitää lopetella.

Vierailija
9/42 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin vain käymään, kun kohta jo iltapuuhat odottavat.

Kylläpä suututtaa.Ja pahasti. Eilen erehdyin lipsauttamaan äidilleni tästä raskaudesta ja reaktio oli tyrmäävä! Ensin oli hiljaista hetki, sitten kuului: " ei kai..." . Ja sitten kaikkea muuta päälle;" oliko ihan tarkoituksella tehty" , " luulin että jo riittäisivät" ja että " miten sinä jaksat?" Lopuksi sentään " no, ei kai se nyt oikeastaan minua pahasti yllättänyt!" Enpä paljon muuta kyennyt kuin vaan kuuntelemaan, jotenkin veti sanattomaksi! En olisi uskonut oman äitini suusta kuulevani. Vähän masentaa, mutta toisaalta pieni sisupussi sisälläni nostaa päätä; itse kai me perheemme koosta päätämme! Ja kun tämä on kuitenkin vasta neljäs, eikä neljästoista...

No, marmatus sikseen. Pari muuta tuttua onkin suhtautunut oikein kivasti asiaan. Ja on kiva suunnitella töissä jo kesälomapäiviä, kun tietää, että pääsee pian loman jälkeen jo odottelemaan vauvaa syntyväksi! Ja sain tänään kuulla, etten ole ainoa odottava työpaikallamme.

Mutta nyt pistämään lapsille luistimia valmiiksi huomiseksi. Päiväkodissa olisi tarkoitus mennä luistelemaan huomenna, mutta saas nähdä pääsevätkö kun on luvattu niin paljon pakkasta.

Suviruusu ja yhä niin pienet viikot

Vierailija
10/42 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Elikkäs olen uusi kirjoittelija tällä " suurperhe" listalla... Just vasta tajusin että taidetaanpa mekin jo kohta siihen joukkoon kuulua!

Siis meille on tulossa 4 lapsi, ennestään 3 tyttöä -03, -04 ja -06 syntyneet ja nyt sitten rv 10+1 odotellaan seuraavaa tulokasta. Vasta muutamille ollaan tulokkaasta kerrottu (halutaan odottaa ultraa ennen kuin julkistetaan odotus) tähän asti kaikki ovat suhtautuneet asiaan hyvin, mitään negatiivisia kommentteja ei ole tullut. Viime viikolla kävin ekassa neuvolassa ja sit 2vkon päästä on np-ultra, jota innolla odotetaan!!!!

Hieman taustaa: Mies tekee vuorotöitä ja minä olen tällä hetkellä kotosalla lasten kanssa, harkinnassa on ollut että josko sitä menis muutamaks kuukaudeks nyt sitten töihin korottamaan päivärahaa... Mutta, mutta on niin hankala yhdistää miehen vuorotöihin enää omaa työssäkäymistä niin asiaa pitää miettiä monelta kannalta ja tarkkaan ennen kuin kyselee työpaikkaa... Ennen kaikkea epäilyttää oma jaksaminen kun kuitenkin kodinhoitokin suurelta osin on/olisi mun niskoilla...

Nyt on mentävä kattoon mitä tytöt sählää kun kuuluu niin epäilyttäviä ääniä (mies on iltavuorossa)...

Vointeja ja jaksamista kaikille! trv.daisy82 rv 10+1

Vierailija
11/42 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa hulinaa... Miten kaikki asiat kasaantuukin aina niin, että tulee tällaisia kaaosvaiheita. Huomisesta kun vielä selviää niin sitten pitäisi helpottaa. Mulla poikkeuksellisesti kaksi pitkää työpäivää peräkkäin. Normaalistihan olen töissä vaan muutaman tunnin silloin tällöin, joten tuntuu tosi rankalta.

Suviruusulle pahoittelut ikävistä kommenteista. Itsekin olen niihin joskus törmännyt. Tämän raskauden suhteen olen yllättäen toistaiseksi säästynyt pahimmilta. Tosin ne suurimmat taivastelijat ei vielä tiedäkään... On se aina niin harmillista ja etenkin isovanhemmilta toivoisi mukavaa suhtautumista. Juuri kuulin, miten yksi tuleva mummo puhuu pitkin kyliä, miten kamalaa on kun vielä kolmannenkin lapsen menevät pojan perheeseen tekemään. Ja kukahan sitä jaksaa enää hoitakaan, ei hän ainakaan jne. Suututtaa oikein tuollainen. Vaikkei ilahtuisikaan vauvan tulosta niin olisi paras pitää se omana tietonaan...

Nyt väsyttää niin, että pakko ruveta nukkumaan. Aamulla on aikainen herätys ja töihin lähtö. Tuntuu, että juuri hain lapset hoidosta ja sitten pitääkin mennä nukkumaan. Miten ihmeessä te joka päivä töissä käyvät selviätte? Kai siihen jotenkin tottuukin, mutta silti... Varmaan ihan hyvää tekee minulle tällainen näkökulma arkeen. Osaapahan taas arvostaa niitä monia kotiäidin työn hyviä puolia.

Pirteää pakkasviikkoa!

Meiramiina 16+

Ps. Joku uusikin oli tullut mukaan... Tervetuloa!

Vierailija
12/42 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama päivä on tosiaan täälläkin mennyt niin, etten ole paljon koneelle ehtinyt. Ainakaan kirjoitusmielessä. Nytkin tulin vain pikaiseen ilmoittautumaan :) Ihan kohta on juostava neuvolaan. Kuopus tulee mukaan " kuuntelemaan vauvaa" . Tulen sitten paremmalla ajalla iltapäivällä kertomaan neuvolakuulumisia.

Täällä on tänä aamuna pakanen paukkunut -27 asteessa. Koululaisilla olisi molemmilla ollut joko hiihtoa tai luistelua, mutta emme isännän kanssa edes harkinneet laittavamme välineitä mukaan tuollaiseen kylmyyteen. Katsotaan, tuleeko koululta noottia, he kun eivät välitunneillakaan pakkasrajoista perusta :/

Mutta nyt on mnetävä, pikku neiti kiljuu vieressä, että " tuu antaan mulle vettäääää!"

Misti rv 18+4

Vierailija
13/42 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasrajat on kyllä tehty noudatettavaksi mutta kyllä tuntuu meidänkin koulu niistä lipsuvan.Ei oo kovin inhimillistä pistää lasta luistelemaan tms jos pakkasta on yli 20 astetta kun monta kertaa ovat vielä kahden tunnin yhdystunteja.Ei sitä aikuinenkaan itse menis,miksi sitten lapsi???

Meidän koulun rehtori oli jopa luvannut lyhentää välituntien aikaa jos paukkuu yli 20:ssä!

Meidän ei edes tarvitse poikien kanssa miettiä ulosmenoa.5v on kuumeessa ja silmätulehduksessa.Yö oli huono.Poika itki ja valitti läpi yön ja pienenpi taas tuli meidän väliin potkimaan+mun wc juoksuni.

Mies edelleen etsii meille isompaa ja hänen vaatimuksensa täyttävää autoa.Kuume tuntuu olevan valtava ja eilen oli tarjottu jotain hyvää,hyvällä välirahalla mutta kun vaan 8 hlön autoa.Mies itsekkin sanoi kauppiaalle ettei se käy kun ainakin se 9 paikkaa täytyy olla,mutta auto jäi vaivaamaan hänen mieleen=)

Torstaina mulla on painoarvio ultra,mukavaa nähdä miten vauva kasvanut ja tuleeko minkä kokoinen.Vaikken kyllä luota niihin kuin suuntaa antavina.

Pikkuhiljaa laittelen kodin kuntoon ja laitan ruoaksi lasagnea.sitten kun mies tulee puolilta päivin hilpasen hetkeksi asioille yksikseni,eilinen päivä sisällä oli jo kyllin hermoja raastava=)

Tervetulon toivotukset uusille suurperheodottajille ja onnea odotukseen!!!!

Leanna+5+rv33+

Vierailija
14/42 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna: Niinhän ne viikot juoksevat :) Ihan hirmuista vauhtia, kun ajattelee taakse päin. Mutta sitten taas, kesään on kyllä vielä niiiin pitkä aika. Tai tuntuu ainakin :) Ja kyllä ovat nyt liikkeetkin alkaneet paremmin tuntua. Joka päivä tulee pieniä kantapään iskuja ja myllerrystä. Ihanalta tuntuu :) Mutta teille paranemisia sinne!

Neuvolassa tuli käytyä ja siellä oli kaikki hyvin. Pissa puhdas, verenpaine ok ja hemppakin oli alusta jopa noussut, vaikka en ole rautaa syönytkään. Painon nousu oli puolittunut edelliseen kertaan nähden (siis viikkovauhti) ja siitäkös minä olin mielissäni :) Vaikka onhan tuota nyt jo tullut ihan riittämiin... Ja ne vauvan sydänäänet alkoivat kuulua ihan saman tien, kun terkka laittoi dopplerin mahan päälle. Kuopuksella vähän aikaa ilmeet vaihtelivat, kun kuunneltiin. Ei ole neiti tietenkään ennen moisiä ääniä kuullut. Terkka olikin nyt vaihtunut ja luulisin, että tämä täti on se minun vakkari tätini, kahdella edellisellä kerralla siis ollut nuorehko sijainen. Ihan mukavalta vaikutti, mutta suun vuoroa en oikein tahtonut häneltä saada :) Rakenneultraan sain ajan parin viikon päähän.

Noin, tuli tuo oma napa nyt heti tähän alkuun :)

Daisy28: tervetuloa minunkin puolestani!

Suviruusulle äidin kommenteista. Minullakin nimittäin oma äiti hetken nikotteli puhelimessa, kun hänelle uutiset kerroin. Oli ensin aivan hiljaa ja sitten varovasti sanoi " Jaaha" . Mutta ei sen kummempaa onneksi päästellyt suustaan. Ja on kyllä nykyään aivan sopeutunut ajatukseen, että hänen toinen tyttärensä ei tiedä, milloin lopettaa ;) Joten ehkäpä sinunkin äitisi tarvitsee vain hieman aikaa. Tosin, se että ne kaikkein läheisimmät ihmiset eivät repeäkään riemusta niin kuin sitä itse tekee, tuntuu vähän ristiriitaiselta. Minun siskoni kysyi uutisesta kuultuaan, että kuinka minä itse tulen jaksamaan. Mutta esitti kysymyksen kyllä ihan positiivisessa sävyssä ja minua oikeasti ajatellen, joten siitä en ollut moineskaan.

MammaXneljä se taitaa nautiskella hitusen lämpimämmästä auringon paisteesta kuin me täällä. Toivottavasti loma sujuu hyvin.

Tänään olisi minulla vielä ohjelmassa teatteriin lähtö. Mies varasi meille liput TTT:ssä esitettävään musikaaliin Vuonna 85. Olivat työkaverit sitä kovin kehuneet. Ja varmasti se hyvä onkin, hyvää suomirockia ainakin, Juicea, Popedaa, Eppuja jne. Mittaakin esityksellä on liki 3 tuntia. Toivottavasti jaksan loppuun asti :)

Mutta nyt lähden odottelemaan eskarilaista ja esikoista koulusta kotiin. Kuopus kuuntelee jälleen kerran Ti-ti nallea :)

Misti 18+4 edelleen

Vierailija
15/42 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lukemassa kavin viime viikon oli taas netti miten sattuu auki (siis ei ollenkaan) joten jai myos lukematta kaikki...

Taalla olo on ihan hyva, masu alkaa kasvaa ja olokin kohentunut, tosin ei mitaan kummallista voi tehda kun sitten ahdistaa...

Siella onkin himpskutin kylmaa pitanyt, kun meidankin mittarin +13 saa sormet ja nenanpaan viluseks' !

Mutta kevaaseen ollaan menossa ja toivottavasti kaikki pysyykin nain hyvana!

Meidan muoriltakin muuten tuli tuo ' jaaha' vastaus, muttei mitaan muuta negatiivista, kun tietavat yrityksesta!

Etta tammosta!

- levinia ja hope 8+2 -

Vierailija
16/42 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ukko ollut nyt perjantaista asti ripulissa ja mahakivussa (aina kun syö) huomenna menee uudestaan lääkärin. Itse olen tässä tunnustellut mahaani mutta ei tässä kiinnikekipuiluja enempää ole tuntunut. Nyt onkin kiinnikkeet venyilleet urakalla tässä alkuviikon ja väsyttänyt on aivan uskomattomasti. Nyt kun mies on ollut kotona olen saanut nukkua jo kolmatta päivää. Olen siis nukkunut 10-12h yöunet pissillä olen välissä käynyt ja siihen päälle 2-3h päikkäreitä. aivan uskomatonta. Tuossa meihelle jo sanoin että jos nyt tekisin ekaa niin kyllä olisin tosi raskaana. Ehkä sitä on vaan tullut vanhaksi en minä noissa edellisissä näin ole nukkunut.

Perjantaina on eka lääkäri. Sitä siis odotellaan jos jo kuuluisi sydän äänet.

Nyt on riennettävä ruuan laittoon mies tuli just kaupasta. Tuli näin vain nopeasti kuulumiset täältä.

nuttu rv 12 taitaa olla tasan.

Vierailija
17/42 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa oli saada selville millä viikoilla mennään.Tietää kauan pitää piinata sitä 12 raskausviikkoa.

yksi vauva sieltä löytyi ja vastasi rv 9+2.Eli LA on 9.9.07.

Sain uuden ultra ajan np ultraan.

Olipa helpotus nähdä,että siellä oli vauva:) muutama viikko pitää vielä piinata.

nyt soi puhelin gotta go....

Vierailija
18/42 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään aikaan en ole kuin käynyt lukemassa, ei ole jotenkin ollut kirjoitusfiilis. Mulla oli jotenkin epäileväinen olo että onko tuolla vatsassa ketään (elossa), vaikka tuo paha olokin jatkuu erilaisin versioin. Ja sekin mietitytti, voiko kukaan saada viittä raskautta onnistumaan ilman keskenmenoja.

Aamulla olin kuitenkin niskapoimu-ultrassa, ja yksi varsin eloisa asukki sieltä löytyi. Kyllä helpotti ja hymy hiipi väkisinkin kasvoille. Mieskin pääsi mukaan, kun kuopuksen kummi suostui ottamaan kaikki lapsemme jo aamuseitsemältä hoiviinsa, kaksi vanhinta lähti sitten sieltä kouluun. Oli mieskin ihan haltioissaan, ja muisteltiin ettei ollut kuopuksen kumpaankaan ultraan edes päässyt (edellisten lastenkin ultriin vaihdellen, yleensä ongelmia lasten hoidon kanssa). Masuasukki vastasi viikkoja, tai no mitat vastasi rv 13+0, vaikka kuukautisten mukaan vasta 12+4. Mutta alle neljän päivän eroja eivät nykyään kuulemma muuta, joten laskettu aika edelleen 17.8.

Kohta tulee mies töistä, ja olisi tarkoitus kertoa lapsille tästä tulokkaasta. Jännittää kyllä hieman, en ihan tiedä millainen vastaanotto on tulossa. Kuopus nyt ei osaa reagoida (1v8kk), tytöt 7v ja 9v luultavasti enemmän innoissaan kuin harmissaan, mutta poika 4,5v ihan arvoitus. Kohtahan sen näkee/kuulee!

Saapas nähdä sitten senkin, miten nopsaan uutinen leviää. Mies olisi halunnnut kuuluttaa asiaa jo aiemmin, mutta minä halusin varmuuden että masussa joku on. Saapas myös nähdä mitä kommenttia tulee isovanhemmilta ja ystäviltä, tästä kun ei tiedä kuin kuopuksen kummit ja yksi ystäväperhe (=hoitolapseni vanhemmat). Hekin sattuvat olemaan raskaana ja kun kertoivat pari viikkoa sitten, en voinut olla sanomatta itsekin. Hauskaa kun lapsillemme ei tule luultavimmin kuin pari viikkoa ikäeroa. Saas nähdä jatkuuko hoitosuhde taas kun nämä tulokkaamme ovat vuosikkaita!

Nyt täytyy mennä, vähemmän omaa napaa ensi kerralla.

Hilmis + nelikko + itu rv 12+4

Vierailija
19/42 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen paukkuu täällä etelässäkin -25 asteessa,hui!

Mitä sitä keksis tänään puuhaa taas sisätiloissa!

Huomenna onkin kivaa kun on kauan odotettu ultra.En meinaa malttaa odottaa.

Koko yön on masussa sambattu.Pojat onneksi nukkuivat yösä nyt hienosti,ei yhtään herätystä!

Koululaisia laittamaan koulutielle,ehkäpä palaan taas!

L+5+rv 33+

Vierailija
20/42 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättäen eilinen meni ihan täysin vauva juttuja ajatellessa.Se raskaus jotenki tulee konkreettiseksi kun näkee ultrassa oman vauvan.

Mua tosiaan jännittäny ihan kamalasti keskenmeno tai tuulimuna kun on neljäs lapsi tulossa ja yhtään tuulimunaa tai keskenmenoa en ole kokenut.Voiko oikeesti neljäs mennä hyvin alusta loppuun?

Helpotus oli suuri kun näin pienen vauvan.Taas kerran pääsi ilon kyyneleet äidiltä ku näki pienen vauvan.Ei se onneksi ollu paljoa siirtynyt niiden ainoiden menkkojen mukaan.Koska niiden mukaan LA olis ollu 23.8 ja nyt sain LA 9.9.Plussasin vasta 2 viikkoa sitten,koska luulin,etten ole raskaana ku 26.12 sain negan.

Eilen selasin vaunusivuja,on se kumma ku mulle iskee aina vaunukuume:) Tekis mieli ostaa uudet,mutta en teidä onko niille tarvetta.Tuplarattaat meillä on ja niitä varmaan pitää aluksi käyttää.Poju on vauvan syntyessä 1v8kk.Olen nytkin käyny pitemmillä kävelyillä pojan ja 2½ v tytön kanssa tuplilla.

Matkarattaat löytyy jotka on lähinnä kaupassa käyntiä varten,niihin menee se gracon turvakaukalo kiinni.Se on tosi kätevä ollu ku vauva nukahtaa autossa ni saa siirrettyä kaukalon rattaisiin kiinni.

Oliko täällä puhetta kantoliinoista jokin aika sitte? toivottavasti en musita väärin.Voisko joku suositella hyvää trikoista pitkää liinaa? Se varmaan on mukavampi käyttää heti vauvan ollessa pieni.

Mulla on Ellaroon kudottu liina ja siitä tykkään tosi paljon.Jotenki en ole sitä vaan osannu ihan pienellä vauvalla käyttää.

Mä imetän poikaa(1v1½kk) vielä ja olin yllättyny ku lääkäri eilen ultrassa sitä kysy ja kun kerroin imettäväni hän oli tosi iloinen ja kehui:)

Yleensä suhtautuminen yli 1 v imettämiseen ystäväpiirissä ja neuvolassa tms on ollu aika negatiivista:(

Noista vauva uutisten kommenteista.Ne on niin tylsiä:eikö muka perhe itse saa päättää lapsiluku määrää???

Munki ystävä jolle kerroin kysy että taasko? ja ettekö tiedä mitä ehkäisy on?

Omalta äidiltäni voin kuvitella mitö vaan...ja sen takia en kerro heille vielä vähään aikaan.

Mutta nyt herää eka lapsi.

Ilosta pakkaspäivää