*^*^*TOUKOTOUKKIEN MAANANTAI*^*^*
Kommentit (24)
... Tähän asti olen hillinnyt pulla/torttuhimoni mutta tämänpäiväiset kirjoitukset oli liikaa..Oli pakko soittaa miehelle, että tuo tullessas Runebergin torttuja, AINAKIN sata kappaletta! Nyt tuntuu, etten kestä odottaa, että se tulee kotiin, koska torttuvaje on karmea!!!
MIRAGE: tervetuloa takaisin, rouva-hyvä, ja vielä kerran yhdyn onnitteluihin!
PIKKU-TYYPPI: Iskias-kivuista puhuit. Lienee ihan hyvä mainita asiasta tohtorille. Eivätpä ne paljon voi asialle tehdä tässä kohtaa mutta voit saada kohdennettuja jumppa/venyttelyohjeita. Koitahan pärjäillä ja ota rauhallisesti, ettet telo itseäsi!
Onko teistä kukaan kuullut moisesta perinteestä kuin ponnistuslahja? Tuli vain mieleen, kun onnipapunen mainitsi sormuksen. Kuulin jostakin, että ainakin jenkeissä on tapana, että isä antaa äidille lahjan synnärillä ikäänkuin kiitokseksi " hyvin tehdystä työstä" ja lahja pitäisi perinteisesti olla koru. Aika kiva juttu vai mitä? Minä ainakin alan heti kärttää timankeja, hehhehee..
Miragelle ONNEA NAIMISIINMENON JOHDOSTA! En halunnut ennen häitä onnitella taikauskoisena, joten nyt kun olet linjoilla, senkin edestä.
Tuutupii, olipa ihana kuulla, että olet uudelleen raskaana. Nyt vain onnellista odotusta monta kuukautta eteenpäin toivottelen.
Emunaiselle osanottoni mummosi poismenon takia. Toivottavasti pieni elämä masussa tuo iloa päiviin surunkin keskellä.
OnnellinenMamma, onpa sulla ollut kurja tuuri niiden tukien kanssa. Toivottavasti nyt sitten kuitenkin tilanne paranee sen valmistumisen myötä.
Murmeliitta toivottavasti supparit on loppuneet sinulta. Mirmuskalla oli ikävä kipukohtaus takana. Toivottavasti pysyy jatkossa pois.
Sammakko, tervetuloa minunkin puolestani.
Tiitiäiselle voimia kutinan keskelle. Jospa ne lääkkeet kohta lopullisesti purisi ja toisi paremman mielen.
Rusina, kiva että tyttöjä tuli toukokuisiin lisää.
Kolmeplusyksi, melkein naapurissa olet käynyt, kun olet poikennut Vantaan Ikeassa. Me asutaan ihan sen lähellä.
JanskuL, kyselit " ponnistuslahjasta" . Kyseistä nimeä en ole kuullut ennen, mutta tapa on minulle ainakin tuttu. Meidän suvussa se on tuttu juttu. Minulle ei mies viimeksi ostellut mitään koruja, kun siinä oli vähän muutakin mietittävää. Tällä kertaa jo vihjasin, että meillä on suvussa ollut tällainen perinne. Meillä esimerkiksi minun äiti osti yksinhuoltaja siskolleni kyseisen lahjan tämän saatua lapsen. Martinako se täällä kerran tästä jotain mainitsikin. Mulla on myös kolmekymppis synttärit pari viikkoa la:n jälkeen, joten sais kyllä mies muistaa jotenkin :)
( . ) Olen ollut pois täältä sivuilta, kun olen yrittänyt pysytellä mahdollisimman paljon vaakatasossa loppuviikosta. Pojan kotona olo sairastelun takia ja loppuviikon siivoukset ja muut hössötykset teki tehtävänsä ja suppailuja alkoi tulla vähän turhan tiheään. Lisäksi lauantaina alkoi ikävä nippailu taas emättimessä, joten päätin ottaa ihan rennosti loppuviikonlopun. Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä heräsin kauheaan supistukseen ja selkäkipuun. Ajattelin jo, että nytkö tuli lähtö synnyttämään, mutta supistus helpotti kun kävin pissalla ja selkäkipukin paljastui joksikin lihaskivuksi. Mulla muutenkin täysi rakko aiheuttaa selvästi supistuksen. Olen ennenkin herännyt siihen, että on kauhea pissahätä ja supistaa oikein kunnolla.
Hermotkin ovat olleet tavallista kireämmällä tämän olon suhteen, kun tänään on täysi ne viikot kun viimeksi synnytin meidän pojat. No, tästä vaan sitten eteenpäin ja viikkoja kasvattamaan. Keskiviikkona on lääkäri ja silloin taas näkee ultralla mikä on kohdunkaulan tilanne.
Muina vaivoina tällä hetkellä on lähinnä tämä ärsyttävä närästys, joka piinaa öisin. Olen yrittänyt vähän tarkkailla syömistäkin, ettei yöllä taas olisi niin tuskaa. Onneksi Rennie on auttanut tähän asti.
Vitsi kun puhuitte niin paljon noista pullista. Mä en ole niin torttujen tai dallaspullien ystävä, mutta Berliininmunkki on ihan ehdoton ;) Onneksi niitä ei ole näkyvillä kovin usein, kun mies käy viikolla kaupassa. Suklaata olen syönyt sitten senkin edestä.
Hyvää viikon jatkoa kaikille toivottelen.
Laru rv 23+5
täältä meiltäkin päin ,aamulla pakkasta oli -26 astetta kun neidin tarhaan vein.Itsekkin olen pysynyt poissa jonkin aikaa(melkein viikon KÄÄK)mutta jutut olen kyllä käynyt lukemassa mutta en ole ehtinyt kirjotella mitään.Perjantaina lähdimme maalle viikonlopuksi joten perjantai meni siivotessa ja pakatessa,mutta onneksi maalla sain levätä kun mihen äiti hoiti neitiä ja komensi mua huilaan(arvatkaas kuka ei totellut heh) ja sääkin oli aivan ihana koko viikonlopun aurinko paistoi ja pakkastakaan ei ollut paljoa vain muutama aste joten kyllä siellä kelpas ulkonakin olla.
No eilen neidillä sitten oli koulupsykologin aika ja samalla hain huuto.netin huutojani ja onnistui saamaan aikataulun ihan sekaisin(ei mitään uutta) ja se kiire ja tressi sai aikaan kovat kivuliaat supistukset joita jatkui pitkin päivää vähänkin jos sängystä liikuin,soitin neuvolaan ja sain lääkärin ajan jo täksi päiväksi ja tosi tarkat ohjeet että missä vaiheessa synnytyssairaalaan lähdetään,onneksi kivut illalla helpotti ja kävin hissukseen kaupassa kun se on tossa lähellä ja isäntä laittoi samalla neidin nukkuun ei mun tarvinnut tapella sen kanssa ja tarttuihan kaupasta niin karkkia kun viinirypäleitäkin mukaan,noi viinirypäleet on ihan ehdottomia mulla on niihin tullut himo mutta pullia mulla on pakkasesakin eikä yhtään maistu tai edes tee mieli ,mansikat olen kyllä kohta sieltä syönyt,ihmeellisiä nää mieliteot.
Tänään kävin aamusta klo 8 neuvolan lääkärin luona ja kaikki oli hyvin ,kuunneltiin samalla sydänäänet ja komiat oli noin 150 sillä hetkellä ja kohdun korkeudenkin mittasi samalla ja alakäyrän ja keskikäyrän välissä mennään kuulemma omaa käyräänsä ja saman kokoisena kuin siskonsakkin aikoinaan.
Kelakin päätti pilata multa tänkin päivän ilmottamalla että mulle on annettu työmarkkinatuesta väärä päätös 2 kuukautena jolloin tein töitä ja sain osittain työmarkkina tukea kun tein vaan sijaisuuksia eivät kuulemma olleet ottaneet miheni tuloja ollenkaan huomioon,rupee tosiaan mietityttään että osaako ne edes laskea .
Mut nyt poistun marmattamasta ja pilaamasta muiden päivää.
HeidiS23 ja rv23+5
Mies ja poika nukkuu...vieläkin,ihme ja kumma!pian tunnin nukkunu. yleensä poika ei nuku ku puol tuntia näin illalla tai ei ollenkaan. toivottavasti ei silti vaikuta huomisaamuun ja herää ennemmin...äiti ei jaksa:( heh
MIRAGELLA ihanan kuuloset häät!!ONNEA vielä paljon!!:D
TIITIÄISELLE huoomiseen ultraan onnea&jännitystä varmasti riittääkin!
toivottavasti sukupuoli selviää,jos tietää haluatte:) niinku joku jo sanoikin et on se kiva sit ostaa muutakin väriä ku valkosta ;)
ONNIPAPUNEN älä edes mainitse kermapullia...:P söin sen runebergin tortun päivällä ja tekis mieli taas!!ja kaupassa kyllä himoitsin ja kuolasin myös kreemimunkkien ja dallaspullien perään!!nyyf olis pitänyt ostaa!mun on varmaan kohta oikeesti lähettävä kauppaan...tää on jotain kamalaa kun silmissä näkee vain kreemimunkkeja ym. kermapullia!!!!argh! :D
mitähän vielä piti....ei mulla mitään ihmeempiä kyllä ollut,tulin vain aikaani kuluttamaan...mullakin joskus tylsää!?! eiköhän nuo ukot kohta heräile...loppuu tylsyys. jospa siihen asti roikkuisin netissä;)