***Heinähelistimien alkuviikko***
Linkki edelliseen keskusteluun!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9507832&p=1&tmode=1&smode…
t: sadetar, eppu 16+4 ja tyttö -03
Kommentit (26)
Kirjotankin tänne nyt ekaa kertaa tässä raskaudessa. Esikoista odottaessa olin täällä ihan alusta asti, mutta tässä muistui vasta nyt tämä palsta mieleen.
Täällä on tuttua myös pissinlirahdukset ja ummetus. Pissaa olen oppinut pidättämään aivastaessa ja hypätessä tms. mutta musta tuntuu kun sitä tiputtelis ihan pitkin päivääkin. Lantionpohjalihaksia olen treenannut lähes päivittäin ja mielestäni ne on ihan kondiksessa. Mutta joku silti mättää. Ikävää.
Mä tunnen jo liikkeitäkin jonkin verran. Semmosta pientä kutinaa ja muljahduksia. Tosi vaimeita vielä, mutta kyllä ne liikkeitä selkeesti kuitenkin on. Jänniä aikoja. Rakenneultra on ens viikolla ja sitten pääsee taas ihastelemaan pienokaista. Neuvola-aika olis edellisenä päivänä ja musta tuntuu, että mä perun sen. Mua ei yhtään huvita mennä kuuntelemaan sen tädin toruja ja lässytyksiä. Se ei kuuntele mua yhtään vaan selittää ilmeisesti kaikille samat jutut riippumatta taustoista. Todella turhauttavaa.
Sukupuolesta vielä. Ekasta saatiin 4D ultrassa tietää, että poika on tulossa. Nyt ei vielä ole tietoa, mutta mua kutkuttaa ajatus jos se olisikin tyttö! Siskolla on kolme poikaa ja mulla yksi. Tämä olisi sitten suvun ainoa " prinsessa" jos tyttö olisi. Kyllä me varmaan mennään siihen 4D:hen taas, tsekkaamaan että kaikki on kunnossa ja saadaan sit tietää se sukupuolikin. Viime kertanen kokemus oli niin positiivinen, kun se laite oli ihan eri planeetalta kuin terveyskeskuksen yhtä puuroa oleva pieniruutuinen masiina.
-nikimu 17+1 ja poika 12/04
On kyllä kylmä ulkona! Poika olis halunnut jäädä ulos lekkimään hoitopv jälkeen, mutta onneksi sain suostuteltua sisälle. Eivät olleet hoidossa käyneet ulkona kun oli niin kylmä. Mä kannoin oikein kunnolla takkapuita sisälle. tänään lämmitän sit kunnolla :)
Oon tossa pakkailllut, huomenna lähdetään jo enolle yöksi. lähtö on perjantaina klo 5.10 aamulla. Pakkaaminen on mälsää... Tai vaikeeta kun mikään ei näytä kivalta päällä.
Liikunnasta: mä en sit harrasta mitään. ooon kuitenkin alusta asti ollut pojan kanssa kahdestaan. Ainoa liikunta on mitä pihalla joutuu tekemään, lumen kolaaminen, nurmikonleikkaaminen, puutarhatyöt. Joskus käydään vähän kävelemässä yhdessä, mutta ei 3,5v paljoa jaksa. Nyt kun hankin vielä toisen lapsen yksin, niin ei tuu pitkään aikaan sit harrastettua mitään.
Paino: Mulla on n. 500g noussut, mut välillä taas laskee siihen aloituspainoon. Mulla tosin on ylipainoa 10kg, niin en sais paljoa edes kiloja kasata. oon yrittänyt olla tosi tarkka sen suhteen et mitä syön. onneksi tekee paljon kasviksia mieli. Ekasta raskaudesta tuli kiloja 18kg ja kesti 2 vuotta saada ne pois. Sit lihosinkin nyt viime vuoden aikana sen 10kg silmänräpäyksessä takaisin. grr..
Tää oli sit ihan omaa napaa, sori...
oasis 15
Nimittäin heti seuraavana päivänä tunsin ihania, pieniä töytäisyjä oikealla puolella ja seuraavana päivänä sama toistui ja siitä tiesin, että kyse ei ollut mistään suolenkurinoista. Kyllä helpotti oloa huomattavasti:)
Kylmä on täälläkin, -29 astetta tällä hetkellä, joten koitetaan pysytellä lämpimänä.
t. Päikky rv 17+4
päikky; kiva, että liikkeet tuli esiin:) onhan se niin ihmeellistä tuntea pienen olemassaolo:)
Oasis74: se on kyllä harmi kun ei pääse ulos lapsetkaan hoidossa. Meillä myös poika tottunut olemaan päivittäin ulkona ja nyt kyllä huomaa heti että energiaa ei ole saanut purettua samoin, kun on joutunut olemaan vain sisäleikeissä.
nikimu: kiva saada " uutta verta" mukaan keskusteluihin. tervetuloa vaan:) meillä myös miehen puolella on vain poikia ollut perheessä, joten uskon, että varsinkin anoppi odottaa, että saataisiin pikkuprinsessa.
vauva77: en kyllä ikinä ole mikään urheiluihminen ollut, mutta alun huonovointisuuden vuoksi " normaali" arkiliikuntakin on jäänyt minimiksi. Eniten tulee liikuttua tuon esikoisen perässä:) yritän kyllä kävellä aina kun mahdollista, mutta rappujen nousemisen olen nyt jättänyt väliin ja käyttänyt hissiä, jos mahdollista kun tuntuu että raput saa aikaa noita harjoitussupistuksia.
tuiskuneiti: ne on varmaan nuo hormonit, jotka saa aikaan tuota tunteiden heilahtelua. Tai ainakin itselläni tunnistan, että pinna kiristyy luvattoman nopeasti ja asioista jotka ennen pystyin ottamaan ihan rauhassa.
Annim: mukavaa, että sullakin jo liikkeet tuntuvat:) ja se on varmaan ihan normaalia, että välillä on hiljaisempaa. Toivottavasti teillä lapset pian parantuvat. Meillä onneksi vältytty flunssalta muuten vaikka mies kyllä oli viikonloppuna ihan tukossa. täytyy koputtaa puuta, tai ollaan huomenna sairaana pojan kanssa molemmat..
Millaste: millainen asunto oli? Toivottavasti teille sopiva:) mä kuulin tänään myös tulevaisuuteen muuttouutisia, sillä mun vanhemmat oli antanut oman asuntonsa välittäjälle myyntiin.
Ijsje; voi kun sä olet ahkera. en kyllä ole muutenkaan siis liikunnallinen, mutta raskauden myötä on jotenkin taas jäänyt kaikki ajatukset liikunnnan suhteen pois. Ehkä voisi yrittääkin itse kotona jotenkin jumpata, selkä ainakin kipuilee välillä.
Oma: vauvan liikkeet on vahvistunut parissa päivässä tosi paljon nyt tuntuu jo usemman kerran päivässä tuollaisia sarjatulituksia:) ihanaa:) tosin vähemmän ihanaa on että vaavi painaa jotain sisuskaluja mun oikealla puolella kylkiluita vasten:( ei tunnu mukavalta se.
painoG: no nyt siis paino noussut kahden viime neuvolakäynnin aikana n.300g. Mutta kun alussa putosi niin lähtöpainoon on vielä matkaa sellainen puoli kiloa. eli tavallaan lisää painoa alkuasemiin ei vielä ole tullut.
t.jennu ja pikkuinen rv 18+5
Nekkikselle paljon tsemppiä loppuraskauteen, kunpa vuoto loppuisi ja saisit hiukan edes hengähtää. Toivottavasti tänään ultrasta on tuotavina mukavia terveisiä =) Jäämme odottelemaan. Onneksi olet jo noin mukavilla viikoilla, nyt vaan keräät pikkuiselle vielä paljon lisää viikkoa niin alkaa huoli hiukan varmasti helpottamaan. Lopuhan se ei koskaan, vaikka kaikki olisi kuinka hyvin, eikö me äidit vaan olla semmoisia huolehtijoita?!
Ihania ultrakuulumisia ja liikekuulumisia täällä taas paljon =)
PainoG: Kyllä mä kateellisena luen teidän painonnoususta, itselleni kun on tullut jo vaikka kuinka monta kiloa =( Mutta näin on jokaisessa raskaudessa, alussa saan heti pelkästä plussatestistä viitisen kiloa, sitten siinä pysytään ja lopussa kiloja on kertynyt aina yhteensä noin kymmenen. Mutta kyllä alkuraskaus on aina sitten ollut jollakin tavalla semmoinen " tukevahko" ... ja mielummin ottaisin kilot tasaisemmin pitkin raskautta.... Pääasia toki kun vauvalla on kaikki hyvin, viis kiloista =)
Me valmistaudutaan kuopuksen kanssa kovaa vauhtia huomiseen reissuun, kiva päästä sinne kylmään koti-Suomeen taas pitkästä aikaa!
Mukavaa alkavaa viikonloppua siis kaikille ja vointeja!
Duracel rv 16+0
kylmää on täälläkin, aamulla mittari näytti -32 astetta pakkasta. Ulkona ei viihdy kuin sen hetken kun on pakko.
Vauvan sukupuolesta: minäkin kävin sitten mielenkiinnosta tekemässä tuon testin. Tuloksena oli vähän yli 50% todennäköisyydellä poika ja vajaan 50% todennäköisyydellä tyttö. Poikaa toivoisin ihan vaan siitä syystä että esikoinen on tyttö ja olisi kiva saada kokea sekä tyttölapsen että poikalapsen saamisen onni. Mutta kaikessa on puolensa. Toisaalta olishan se suloista kun olisi 2 tyttöä pienellä ikäerolla. Saisivat leikkiä yhdessä tyttöjen juttuja ja vanhempana jakaa keskenään tyttöjen salaisuuksia :)
tuiskuneiti79: Tutulta kuulostaa..minullakin on ollut pinna kireällä. Pinna ei tahdo riittää kiukuttelevan esikoisen kanssa. Muutaman kerran esikoisen ilkeä käytös minua kohtaan on saanut kyyneleet silmiini tai sitten huudan kurkku suorana. Ja kaikki pienimmätkin vihjaukset tulee otettua heti itseensä ja kuohahdettua ihmisille. Normaalisti en itke oikeastaan koskaan, kait ne on nämä raskaushormonit jotka herkistää. Sympatiat sinulle.
KolmenEmo: Täälläkin on makea alkanut maistumaan. Alkuraskaudessa karkit ja suklaat yökötti, nyt tilanne on ihan päinvastainen. Koko ajan tekis mieli napostella jotain hyvää. Suklaapatukoita ja jäätelöä tulee syötyä päivittäin. Helpoimmin sitä antaa mielihalulleen periksi silloin kun asiat masentaa.
Siitä tulikin mieleeni, että tehdäänkö painogallup, paljonko teillä on paino noussut tähän mennessä?
Itselläni on kertynyt nyt 2kg yhteensä.
Kuinka paljon muuten urheilette viikossa? Itselläni on lapsenhoitosysteemien kanssa tosi huono tilanne, joten pääsen käymään kävelyllä ehkä kerran viikossa. Pääasiallinen liikuntamuoto on kotitöiden tekeminen ja esikoisen nosteleminen :) Paljon on mielenpäällä pyörinyt että pitäisi harrastaa enemmän liikuntaa ja pitää huolta itsestään, mutta mutta...
Hyviä vointeja kaikille heiniksille!
t: vauva77 rv 17