Miten herkuttelet terveellisesti?
Vinkkejä kaipaan. Olen ihan sokerikoukuttunut ja inhottaa itseäkin. En vaan keksi miten voisi korvata herkutteluhimon jollain terveellisemmällä kuin karkki ja suklaa. Onko jollain joku luottoherkku, resepti tms., jonka on valmis jakamaan?
Kommentit (26)
Itsellä himona raaka kukkakaali ja valkosipulitilli dippi
Maitorahkaa ja mansikoita tai ananaspaloja- saa mahan täyteen, makeanhimon taltuttaa ja pitää nälän. Toisten marjojen ( mustikka, mustaherukka jne) kanssa voit lisätä vähän makeurusainetta. Jos vielä laitat sekaan vähän kauralesettä, saat lisää rakennetta, ja kuitua, joka tekee hyvää vatsalle! Myös viinirypäleet rahkan kanssa ovat hyviä
Itsetehty mysli + rahka ja marjoja, voi laittaa pariteelusikallista sokeria
Jep. Ota kulhollinen marjoja. Tai joskus jos minä karsin makeaa,ostan yhden tikkarin jota imeskelen pitkään. On se vähemmän silti kun levyllinen suklaata ja karkkipussi.
Pippuri-oregano-vedessä liotettuja/"marinoituja" porkkananpaloja. On hyvää.
Tropiikin hedelmiä sekoitettuna kulhoon. Ei ehkä ekologista, mutta eihän herkkuja joka päivä syödäkään. Nyt tietenkin kotimaisia marjoja.
Näin kesällä tykkään napsia valmiiksi kuutioitua vesimelonia ja tuoreita marjoja
Ootko varma ettei sun herkuttelehimo johdu siitä että olet väsynyt, nukut huonosti tai syöt liian vähän muuta ruokaa? Itsellä ainakin huomaan, että väsyneenä ja uupunena sorrun herkuttelemaan ja keho kaipaa sokeria pikaisesti..
Tee vihannesvati ja erilaisia dippejä. On jopa herkumpaa kuin karkit
Ananas, persikat, nektariini.. kerran viikossa vähän kevytsiideriä, siinä mun herkut:DD
Olen alkanut syödä paljon proteiinia ja kasviksia. Välipalaksi esimerkiksi rahkaa hedelmien tai marjojen kanssa. Tällä ruokavaliomuutoksella olen saanut herkuttelun tarvetta vähennettyä ja makeanhimoa tulee harvoin. Jotkut proteiinipatukat on karkkimaisia, sellaisen saatan syödä jos tekee suklaata mieli. Niissä on kuitenkin proteiinia joka pitää vähän nälkääkin ja usein vähemmän sokeria kuin suklaapatukassa.
Lopetin itse sokerin kokonaan ja nykyään minulle suurta herkkua on valmistaa päivälliseksi perunabataattimuusia, kanaa ja wokattua paprikaa ja kesäkurpitsaa.
Jos on siis kovin sokerikoukussa niin kannattaa opetella olemaan ilman, ainakin jonkin aikaa. Mitä enemmän ja säännöllisemmin syöt niin sitä enemmän himoitset.
Hedelmät ja marjat. Näin kesällä mansikat, mustikat, kirsikat ja nektariinit maistuu parhailta. Myös luumut on hyviä.
Ostin jotain hedelmiä ja mansikoita. En osta pullaa tai karkkia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ota kulhollinen marjoja. Tai joskus jos minä karsin makeaa,ostan yhden tikkarin jota imeskelen pitkään. On se vähemmän silti kun levyllinen suklaata ja karkkipussi.
Tuo tikkari onkin hyvä vinkki. En ole vuosikymmeniin ostanut, aivan unohtanut niiden olemassaolon. Eri
Juustoa, salamia, lihapiirakkaa ja vanukasta.