ooOoo HELMIEN MAANANTAI ooOoo
Tässä linkki edellisiin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9507407&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (34)
Pitää heti alkuun tuosta limatulpasta kirjoittaa. Mulla tuli limatulppaa viime tiistaina ja keskiviikkona. Sitkeää, venyvää limaa, jossa oli veriviiruja. NEuvolatäti sano että yleensä viikon sisään käynnistyy synnytys tuon limatulpan tulosta, mutta tänään kun kävin äitipolilla tarkistuttamassa tilannetta vihlovan kivun takia, niin siellä sanottiin, että tulpan irtoaminen ei ennakoi mitenkään sitä, että synnytys ois pian käynnistymässä. omalla äidilläni esikoinen syntyi saman päivän aikana, kun tulppa irtosi, mutta onhan noita sellaisiakin jotka oottaneet kuukauden ennen kuin vauva tullut maailmaan..eli tiedäppä sitten:)
Kummit on meillä jo päätetty ja pyydettykin. Kysyttiin soittelemalla kun asuvat osa sen verran kaukana ettei naamatusten ois oikeen edes onnistunut:) Ristiäiset menevät varmaan tuonne huhtikuun puolelle, riippuen siitä milloin tämä vauva päättää syntyä.
Mulla on ollut viime päivinä tosi ahkeraa tuo saunominen, mutta eipä sillä oo paljoa vaikutusta ollut. ei yhden yhtään kunnon supistusta:/ Ehkä se vaan pitää valmistautua siihen, että saattaa mennä vaikka yliaikaiseksi. Ku malttas vaan odottaa..:)
Esikoinen huutelee vieressä siihen malliin että pitää alkaa leikkiin sen kans, mutta palailen vielä myöhemmin vastaamaan noihin loppuihin gallupeihin, heipsan :)!
-Kayza rv 38+3-
MyQ: No ompa sulla tosiaan kokonaisuus raskaudessa painunut miinukselle jos 20 viikkoa voit pahoin! No kyllä mullakin pahoinvointia tais kestää johonkin rv 17 asti, mutta alkoi vasta rv 6 eli periaatteessa siis n. 10 vkoa mutta olen jo unohtanut ne alkuaikojen pahoinvoinnit, tuntuu kuin tää ois jo ihan eri raskaus ;o) Fyysisesti muuten on vointi ollu hyvä ja oon kyllä nauttinut tästä raskaudesta, hyvä ettei jää huonoa fiiliksiä niin uskaltaa toisekki ;o)
MUIDEN UTELU: Aaarg. Tää tosiaan ärsyttää! Sisko soittelee joka päivä ja kyselee ”No, onko mitään oireita?” ”No, onko yhtään supistellut?”… Mää vastaan aina että EI, vaikka onkin jo limatulppa nähty jne.
SAIBU: Toivottavasti pian turvotus laskee, jossei muuten niin synnyttämällä ;o) Mää aina kyttään omia sormiani että no nyt ne on turvonnu mutta ei ne oikeesti oo muuttunu juurikaan, sen tajusin kun näin sielä osastolla ollessa sellasia joilla OIKEESTI oli turvotusta.. Minä ja mun vainoharhasuus…
PAJUSKA: minustakin tuntuu että liikkeet on vähentyneet. Menee kyllä helposti se kymmenen rikki jos laskemaan rupiaa mutta kun ennen oli melkosta jyskettä koko ajan… Jo muutaman viikon ajan kävely on ollu helpompaa ku aiemmin. Lääkäri ihmetteli rv 36 että eikö tosiaan kävely oo vaikeaa kun pää on NIIN alhaalla, mutta ei niinkään. Ennen oli hankalempaa.
HEINÄ: Vai et ollutkaan vielä lähtenyt, pidit vaan meitä aamun jännityksessä ;o) Toivottavasti se lähtö tulee pian!
SAIRAALAKASSI: on valmiina ja kävi jo mutkan sairaalassakin. Osastolla ollessa huomasin että erityisen hyvät oli mukana OMAT SUKAT ja alkkarit, tosin sitten synnyttäneenä omiin alkkareihin ei taia mahua ne sairaalan mahtisiteet! Mun sairaalakassissa on mm. ristikkolehti, trip-mehuja, vähän suklaata, hygienivehkeet, vaatteista lähinnä vain sukkia ja alkkareita.
IHANAA löysin mieluisan homman, tein tuntitolokulla ulkona lumitöitä, kaikkien naapureiden autopaikat on nyt putsattu ;o) Olipa ihana ulkoilla ja nyt posket helottaa punaisena!
Nyt syömään
HANNELE + v
Maanantaita vaan kaikille, uusille ja vanhoille!
Täällä meni taas viikonloppu vähäisten supistusten merkeissä. Aika huvittavaa, varsinkin , kun meikäläinen jäi saikulle niiden takia jo aika varhain. Ja nyt sitten loppumetreillä ne vähenee..... Taidan minäkin kukkua tääll vielä maaliskuussa. Mutta toisaalta, mihinkäs tässä on kiire! Ainoo vaan on nää kivut ja kolotukset, mitkä vaihtelee.Tänään taas käveleminen yhtä tuskaa ja vauva tuntuu putoovan kyydistä kun on niin alhaalla. Liikkeet on tänään pitkäst aikaa hyvin rauhallisia (vauvalla siis) ja vaimeita. Viikonloppuna tuntui kvoasti vaihtavan kylkeä, peppu oli vuoroin vasemmalla, vuoroin oikeella!
SAIRAALAKASSISTA.. mullahan se on ollut pakattuna jo useamman kuukauden, mä kun oon melko varma että mulee tulee äkkilähtö, joten siinä ei sit mitään kasseja enää aleta pakkailemaan ja sairaalassa on kiva kun on kaikki omat kamppeet mukana mitä tarvii.. Eli jos nyt oikein muistelen niin olen pakannut sinne ainakin kameran latureineen, imetysliivit + liivinsuojia, pientä evästä (mustikkameha, pillimehua, suklaata, lakua ja semmonen välipalakeksikin taisi olla), kynä ja paperia + puhelinnumerot, sukkia + villasukat, verkkarit + T-paita + fleesepusero, kylppärikassi pesuaineineen ja rasvoineen. Sit lähtiessä otan vielä kännykän + laturin ja äitiyskortin ja lompakon! Niin ja isälle on puhtaat farkut ja T-paita, mitkä vaihtaa sit sairaalaan lähtiessä.
VESIROKON on esikoinen sairastanut enkä harkinnut rokotusta kun se ei kerran ole rokotusohjelmassa niin mä en ota mitään " ylimääräisiä" .
Viimeks ei ilmotettu kellekään kun lähettiin sairaalaan , nyt saatan äidille ja ystävälleni tekstarin laittaa automatkalla, mut saa nyt nähdä . Tosiaalta tiedän et jos synnytys jostain ihmeen kumman syystä pitkittyiskin, nin äitini kyllä huolestuu! Joten viitsiikö ruveta huolestuttamaan..?
RISTIÄISET pidetään n 2 kk:n iässä. on sit itsekin ehtinyt palautua (toivottavasti) ja mahtunee juhlavaatteisiin.. (?!?) Kutsut luultavasti soitetaan ja kummit pyydetään puhelimessa tai kasvotusten.
PARASTA/PAHINTA raskaudessa... vitsi kun ei saanut vastata että parasta on koko raskaus höh.. No jos pitää jotain muuta keksiä, niin sit parasta on tää kiireettömyys ja tietynlainen ajan pysähtyneisyys. Ja henkinen hyvä olo. Pahinta on nää loppumetreillä ilmaantuneet kivut ja säryt jtoka toivottavasti pian sit häviää.
Nyt en muista muita gallup-aiheita..
Viherrys 37+3
Neuvolakuulumisia:
-verenpaine noussut huomattavasti (johtuu kuulemma joko väsymyksestä tai väsymyksestä ja synnytyksen käynnistymisen läheisyydestä)
- leukosyyttejä pissassa 3+
- paino noussut viidessä päivässä 1,5 kg (siis täh, mitä ihmettä mä oon muka syönyt)
- kohdunsuu aivan pehmeä ja venyy kokeillessa, vähintään 2 cm auki ja vauvan pää kiinnittynyt siihen eli ihan tulollaan. Kohdun kanavasta vain sellainen reunan jäänne jäljellä, perjantaina oli vielä sentti ja 1-2 sormelle auki. Eli edistyy edistyy, vaikkakin hitaasti. Tositoimiin pääsy on kuitenkin nyt aika pienestä kiinni.
Kätilö ihmetteli jos ei synny ihan lähipäivinä. Lupas laittaa lähetteen verenpaineen ja väsymyksen takia torstaina kun tulen uudestaan neuvolaan ellei ole syntynyt siiheksi. Sillä lähetteellä voi siis mennä ilman supistuksia synnärille käynnistystä vonkaamaan. Jos ei synny perjantaihin mennessä, meen siis lauantaina synnärille enkä lähde sieltä pois millään konstilla ilman vauvaa.
Kätilö kaiveli sen verran alapäätä ja tökki kalvopussia että nyt on kyllä mojovia supistuksia. TOIVOTTAVASTI tästä alkais!
Nyt väsyttää niin hirveesti että en jaksakaan vastata noihin gallupeihin vaan pysyttelen tosi omanapaisella linjalla. Katotaan olenko vielä huomenna täällä vai pääsiskö illalla tai yöllä matkaan. Muillekin sitä toivoville megasupistuksia!!!!!
Heinä 40+0
No niin ja sitten kaikki kirjoittaa kuulumiset pinoon, Missäs luuraa taas sitten ainakin: sjt, limonadi ,Mairanne ,minni ,pirriäinen ja Loviisa78?
Ja mitä ihmettä se Heinä täällä vielä roikkuu, toivottavasti kätilö tekee siellä neuvolassa työtä käskettyä ja ronkkii niin että sentit senkun kasvaa!
Emmu80, tervetuloa joukkoon. Kyllä tänne mahtuu ja tosiaan koko ajan tuntuu tulevan tilaa lisää, joten ahkerasti vaan osallistumaan keskusteluihin, jotka on ainakin tässä loppuvaiheessa olleet vähän vähissä tai siis lähinnä keskustelun aiheet! Hyviä galluppeja saa laittaa!
Limatulpasta ei oo tietoakaan täällä, supistelee, mutta kun ei satu! No eipä tietty mun vuoro ookaan lähteä vielä ja siksipä huutelenkin erityisesti PIRRIÄISEN perään, kun meillä piti olla treffit kättärillä 23.2!
Nyt kuitenkin poistun koneelta tältä päivältä ja lähen ruoan laittoon!
t.kolomonen rv 37+0 vieläkin!
ONNEA vauvansa jo saaneille! Olikohan nikit EMYLIS,DAARUSKA JA FROG
SYNNYTYKSESTÄ KERTOMINEN:Me ilmoitetaan synnyttämään lähdöstä vain sille joka on tulossa vauvan sisaruksille kotimieheksi synnytyksen ajaksi. Eli joko siskolleni tai äidilleni.
VESIROKKO:Meillä on vesirokon sairastanut 3 vanhinta lasta. Kuopus on nyt 1v7kk. ja ei ole vielä sairastanut.
KIVUNLIEVITYKSET:Minä aion olla mahdollisimman pitkään ilman kivunlievityksiä. Sitten jos en kerta kaikkiaan kestä kipuja loppuun asti niin haluan spinaalipuudutuksen. Kokemusta on 2 spinaalisynnytyksestä, 1 epiduraalisyynnytyksestä ja 1 luomusynnytyksestä ja tuo luomu oli kaikista nopein ja helpoin synnytys.
( : ) Selkää kolottaa ja väsyttää
jomppana 38
Ihan ensimmäisenä onnea Frogille tytöstä! Kiva kuulla vauvauutisia :)
Vai Heinäkin kärvistelee edelleen, toivottavasti NYT alkais oikeasti tapahtua ja saisit vauvelin tämän viikon aikana kainaloon, olethan tuota jo kärsinytkin..
Uusille tervetuloa! Joku uusista taisi puhua tuosta synnytyksen etenemisestä ' huomaamatta' ja mulla oli esikoisen kanssa ihan sama homma että mitään en tuntenut ja paikat senkuin aukesi. Toisaalta, olipahan sitten nopea synnytyskin eikä järin kivuliaskaan :) Toivottavasti tästä toisesta samanlainen.
Isäpuoli tokaisi tänään äitini kysellessä supistuksista että ' eikö se meidän Henna oo synnyttäny jo viimeisen kuukauden..' kun onhan miltei kk kun nämä kivuliaat supistukset ja muut kärvistelyt alkoivat. Alan olla melko zombie lukuunottamatta mustia silmänalusia..
Huomenna pitää nurista neuvolassa, ehkä ne keksisi jotakin. Portaiden edestakaisin hyppely kyllä edesauttoi että supistuksia on taas ollut pitkin päivää, toivottavasti saavat aikaan jotain. Ehkäpä tämä on yhtä tarkka tyttö kuin ensimmäinen ja syntyy myös laskettuna päivänä? :)
Vesirokko: meillä ei olla sairastettu mutta heti jos kuulen että jollain on niin kiikutan esikoisen sinne, helpompi se varmasti tuossa iässä on sairastaa kuin aikuisena! Muutenkin ollut niin terve tapaus, yhden korvatulehduksen elämänsä aikana on sairastanut ja senkin silmätulehduksen seurauksena.
Omaa napaa tuli taas riittämiin, mutta ei nyt tule muutakaan mieleen. Siivousinto puraisi taas, jotenka keittiötä laittelemaan!
H 39+5 edelleen..
Kaikille tasapuolisesti.
JA ROPPAKAUPALLA ONNEA JO VAUVAUTUNEILLE!!
Laittakaapa tosiaan jo synnyttämään päässeet juttuja sinne synnytyspuolelle helmikuisten pinoon, kun vain ehditte!!
Erityisesti FROG:in juttu kiinnostaa minua, mitä pidit SEKS:istä?
(sinne siis minäkin sitten joskus kun vauva " ehkä" vielä syntyy...)
viikonlopun pinossa olikin taas niin paljon luettavaa, että päässä vaan surraa nyt...
Minä siis olen hyvinkin kokonaisena täällä edelleen, tosin aivot tuntuvat valuvan nenän kautta ulos. (ihanasti sanottu, eikö?!) ankara flunssa siis vaivaa edelleen, ja sen takia ei sitten viikonloppuna tullut laitettua kuulumisia. Olo on aivan hirveä, kuumetta ja räkää piisaa, uni maistuisi ympäri vuorokauden, ja nyt on vielä korvat siihen malliin kipeänä, että huomenna saa pyytää antibiootti kuurin tulehdukseen.
Huomenna on siis viimeinen lääkärineuvola, ja pitää pyytää lekuri-setää kurkkaamaan samalla reissulla korviin. Eihän se varmaankaan normaaliin mamma-tarkastukseen kuulu, mutta kun se kerta kaikki muutkin ruumiin aukot tutkii, niin kattokoon samalla vielä korviin...
(Hyi... tänään ei sana aivan hallussa...)
Nyt jumittaa niin pahoin, että on parempi mennä takaisin makuulle. Sori omanapaisuus, yritän sitten taas enemmän kun olo tästä helpottuu... Tulen kyllä laittamaan huomenna ainakin neuvola kuulumiset!
T: Helmiina 36+6
aivan totta, minäkin olen jo PESSIN perään huudellut aikaisemminkin... toivottavasti kaikki on heillä hyvin! tulehan laittamaan kuulumisia, kun vain suinkin ehdit...
Niin, ja JOLANDA, mä laitan sulle sähköpostia tuohon antamaasi osoitteeseen ihan heti, kun pää on vähän selvempi!
hei
ihan pikaisesti ehdin koneelle kurkkaamaan
Poika päätti sitten tulla vähän etuajassa eli syntyi viikoilla 39+3 ja paino oli 2830 g ja pituus 47 cm eli kovin pikkuinen ja sievä poika tuli meidän arkea ilostuttamaan. ¨
Sunnuntaina (28.1.) lähti lapsivesi tihkumaan klo 6 aamulla. Ottivat sitten sisään naistenosastolle, jossa olin reilun vuorokauden, sillä supisteluja ei kuulunut. Maanantaina iltapäivällä aloitettiin käynnistäminen cytotecilla ja yksi pilleri sitten riitti minulle, sillä supistukset alkoivat melkein välittömästi.
Alkuun supisteli harvakseltaan ja ei niin pahasti kuin mitä sitten viime metreilä =)
Synnytyssaliin päästin n. klo 21 ja silloin olin jo tosi kipiä...ilokaasulla yritin sinnitellä. 23.00 aikaan päätettiin kätilön kanssa, että otan kipulääkkeen ja nukahtamispillerin, jotta saan levähtää. Tässä oli riskinä, että supistukset lakkaa kokonaan tai sitten synnytys etenee vauhdilla, kun saa vähän levätä. 02.00 aikaan heräsn säännöllisiin supistuksiin ja pyysin kätilön tarkistamaan kohdunsuun tilanteen ja onnekseni se oli huimat 4 cm auki =)) joten sain epiduraalin ja melkein kaikki kivut katosivat. Ponnistusvaihé kesti 18 minuuttia ja synnytyksen kokonaiskesto n. 13 h. Vaikka sairaalassa oltiin ennen synnytystä 2 vrk, niin sitten itse synnytys meni nopeasti ja siitä jäi tosi positiivinen kuva =)) ponnistusvaihe 18 min. Koska poika oli alle 3 kiloinen, niin hänen verensokeria seurattiin ja alkuun arvot heittelivät. Kun torstai aamusta alkoi maito nousta, niin päätettiin ettei anneta pojalle korviketta vaan kokeillaan rinnalla koko yön ajan. Aamulla kun sokeri tarkistettiin oli se noussut tosi hyviin lukemiin ja saatiin lupa kotiutua =)
Imetys sujui jo synnytyssalissa eli poika osasi heti hommansa ja isukki oli tietty ylpeä =)
Täällä on jo mukavasti päästy pojan kanssa kokeilemaan vauva-arkea ja poika on vienyt meiltä sydämen kyllä kokonaan!!
oikein paljon suppareita loppumatkalaisille...
mykis kera hippis 7 vrk
[color=blue]KOVASTI ONNEA MYKERINOKSELLE POJAN JOHDOSTA!!! [/color]
unohtui ihan ekalla kerralla.
Hannele, pahoinvointi oli niin järkyttävää ettei tosiaan ole päässyt vielä unohtumaan. Puolet raskaudesta pää vessanpöntössä ei ole kivaa =/
No alle puolet jos tämä menee kaksi viikkoa yli =)
Mitähän muuta piti kirjoittaa... Synnytyksen kertominen: Kerron vasta kun tulos on omassa sylissä. En kaipaa mitään turhaa stressiä jos ei vaikka tulekkaan heti sairaalaan mentyä.
Oma olo on ollut tänään erikoinen ja syykin selvisi. Jostain on ilmaantunut kuume. Ei mitään flunssaa mutta nyt 39 astetta kuumetta. En siis halua synnyttää tänään mutta onneksi ei taida sellaista pelkoa edes olla =)
Mukavaa viikkoa kaikille ja toivottavasti tosi monta helmeä syntyy tällä viikolla
MyQ 39+5
Aluksi onnea kaikille jo helminyytin saaneille!!!
Itse uskon roikkuvani täällä vielä maaliskuussakin. Mitään synnytykseen viittaavaa merkkiä ei ole ja toisaalta hyvä niin, saisi vauva vielä vähän aikaa kasvaakin. Sain rv 33 lähetteen äitipolille hieman kohonneen verenpaineen takia, siellä tekivät samalla painoarvion ja vauva kasvoi käyrien alapuolella. Nyt olen käynyt polilla kolmesti ja keskiviikkona olisi vielä edessä kasvukontrolli. Viime viikolla rv 36+0 painoarvio oli 1,9- 2,0kg. Geneettiseksi pienikokoisuutta arvelevat kun esikkokin painoi syntyessään rv 40+4 2700g.
Huomenna olisi taas neuvola kun siellä joudun käymään kahdesti viikossa verenpainetta mittauttamassa. Tuttua puuhaa esikoisen odotusajalta, nyt vain on tarkempi th, joka laittoi myös tuonne äitipolille (esikosta ei missään vaiheessa sinne laitettu vaikka paineet oli samalla tasolla ja masukin pieni).
Siinäpä oli omaa napaa kerrakseen, sitten gallupeihin, niihin jotka muistan...
SAIRAALAKASSIa en ole vielä pakannut, mutta mietiskellyt jo valmiiksi mitä sinne pitäisi mukaan ottaa. Esikoisen hoitokassin pakkasin viikonloppuna, edistystä siis sekin ;)
AUTOLLA AJAN normaalistikin hirmu vähän, mutta silloin tällöin ratin taakse istahdan. Masu on pieni (sf 36+2 30cm) ja kädet pitkät, yletän vielä hyvin ajamaan.
RASKAUDESSA PARASTA/ PAHINTA: parasta varmaan se " luvan" kanssa herkuttelu ja lepäily. Pahinta jatkuva väsymys. Ylimääräistä energiaa ei tässä raskaudessa ole vielä näkynyt. Opiskelu ja uhmaikäinen esikoinen veivät hurjan paljon voimia. Viime viikolla sain opinnot päätökseen, mutta kiusaksi ilmaantui unettomuus, mikä sekin on tuttua esikoisen odotusajalta. Onneksi esikoinen on vielä muutamana päivänä viikossa hoidossa niin saan joskus nukuttua päikkäreitäkin. Ei pitäisi valittaa kun muuten niin vähillä vaivoilla olen selvinnyt....
VESIROKON tyttö sairasti viime kesänä 1,5- vuotiaana ja aika helpolla päästiin vaikka näppyjä olikin joka puolella.
Muuta en tähän hätään muista, mihin piti vastailla. Huomenna sitten uudelleen. Huomiseksi on tosin suunnitteilla siivouspäivä kun lauantaina on edessä tytön 2vee synttärit.
Emmu80 rv 36+5
Ihan yhtenä kappaleena olen edelleen, en vaan ole jaksanut pinoutua.. Flunssa iski tännekin, muksuilla nenä vuotaa, itellä pää ihan tukossa ja ääni käheenä.
Kiroan kaikki ennustajat tässä samalla.. Kummankin, Ennustaja Ellin ja Madam Mamman, ennustamat synnytyspäivät meni jo (3. ja 4.2.). Blaah, suksikoot suolle, olisin niin ollut eilen valmis tositoimiin - huolimatta flunssasta! Muksutkin oli mummolla yökylässä, joten olis ollut mitä parhain aika. No, katotaan vaan, niin lähtö tulee 8. 9. tai 10.2., jolloin siis mummo on reissussa! Saan sit varmaan mennä yksin taksilla synnyttämään, kun ei nuo muksut suostu muuta kun mummolle jäämään.
Nyt tulee vaan omaa napaa, mutta vastailen galluppeihin paremmalla ajalla/mielellä. Tänään oli neuvolakin. Hyvin alkoi sekin - kävin heti vessassa, aikomuksena pissata purkkiin, mutta lopulta huomasin, että en osunut pisarallakaan siihen purkkiin!! Vatsa roikkuu siis niin alhaalla, että hyvä kun saan jostain raosta edes yhden käden pöntön puolelle.. huoh mitä touhua. No, ens kerralla sit uus yritys. Seuraava nla onkin viikon päästä, mut keskiviikkona on nlalääkäri, jonka pitäs kuulemma antaa jotain painoarviotakin. Alkoi huolestuttamaan sf-mittakin, joka oli nyt 30cm(!). Terkka ei ollut yhtään huolestuneen oloinen, mainitsi vaan, et sen kyllä huomaakin - masu kun on todella laskenut, ja vauva laskeutunut hyvin, nippa nappa sai päähän tuntuman. Sf on kyllä koko raskauden mennyt ihan siksakkia, et kai tää on normaalia..(?)
Nyt jotain iltapalaa ja sit ummistan nää kirvelevät silmät. Jospa sais viel jollain höyryllä hiukan nenääkin avattua.
Ainiin - ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE! Ja tervetuloa uusille! Olis tosi kiva kyllä päästä lukeen jo synnytystarinoitakin, et jos vaan " jakautuneilla" olis sellanen sopiva hetki, ni ei muuta kun tonne synnytys-puolelle kirjoittelemaan. Linkki: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9489018&p=1&tmode=1&smode…
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]38
Hanneleko kyseli siitä limatulpasta? (muisti pätkii) ;) Mulla tuli kans keltaista limaa toissa viikonloppuna, ei ollut yhtään verta seassa. Mutta ei ole yhtään supistellut eikä muutenkaan. Esikoisesta mulla tuli kirkasta limaa neljä päivää ennenkuin neiti sitten syntyi. Odottelin hartaasti, että jotain olisi nytkin tapahtunut, mutta ei...
Gallupvastauksia, ne jotka muistan.
Autolla ajaminen: Tosi vähän olen ajanut autolla, maha ottaa rattiin ja kädet tuntuu lyhentyneen kummasti. ;)
Kummiksi pyytäminen: Olen ajatellut pyytää kasvotusten, mutta toisaalta kirje, jossa olisi kiva runo tms. kuulostaa myös kivalta.
Raskautuminen: Esikoinen kävi nopeasti, kaksi kuukautta pillereiden lopettamisen jälkeen tuli plussa. Tämä oli vielä nopeampi, viimeiset kuukautiset oli ennenkuin kierukka otettiin pois. Eli tulin heti kierukan poisottamisen jälkeen raskaaksi. Enpä olisi uskonut sen käyvän ihan näin nopeasti. Varsinkin, kun esikoinen sairasteli kesänkorvilla ja ukon kanssa jaksettiin just ja just selät vastakkain maata. ;D
Parasta tässä raskaudessa: Tämä ihana iso mahani. :) Nyt tällä hetkellä energinen olo.
Pahinta: Tämä maha, lonkkakivut ja vähän aikaa sitten vielä se ennenaikaisen synnytyksen uhka. Joka on todellakin poistunut. :)
Jotain oli vielä, mutta ei jaksa muistaa.
Omaan napaan vielä: Olen niin kauheen turvoksissa, että kävin jo neuvolassa tänään näytillä. Paineet oli vähän koholla, mutta pissa oli puhdas. Sain kotiin mittarin ja mittailen illalla muutamaan otteeseen. Huomenna sitten taas neuvola ja katsotaan tilanne uudelleen. Inhottavaa, kun ei edes kengät meinaa jalkaan mahtua! Ja yöllä ei saanut nukuttuakaan. Olen niiin valmis kohtaamaan tämän vauvan silmästä silmään. :)
Onnea jo kaikille vauvan saaneille!
-Saibu ja juniori 38+2-