Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**MARRASMURUJEN MA-TO**

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tälle viikolle on luvattu kyllä tiukkaa pakkasta... :( Saa nähdä, miten kauan tässä uskaltaa nukuttaa päiväunille edes lasitetulle parvekkeelle (jossa mittarin mukaan on aina useita asteita lämpöisempää kun ulkona), mutta kyllä varmaan vielä tänään ainakin. Sisällä nukkumista kun ei olla edes kokeiltu pitkään aikaan ja luulempa, että aika kehnoiksi unet sisällä kyllä päivällä jää :(

G: Yösyömisistä on täällä tietysti jatkuvasti puhetta... Mutta pistäisin silti pystyy gallupin, että syökö teidän vauvat yöllä ja jos, niin kuinka monta kertaa?

Meillä syö yleensä kerran yön aikana ja aamulla 6-8 välillä seuraavan kerran ja sitte vielä nukkuu yleensä n.8.30 asti ennenkuin sitte herää. Muutaman kerran nyt on menny, että ihan tuossa yön aikana ei oo syöny kertaakaan, vasta kuudelta ekan kerran.

Hyvin nukkuu kaiken kaikkiaan eikä nuo syömiset todellakaan oo mikään ongelma, kiinnostaa vaan tietää miten muilla :)

Piparminttu

Vierailija
2/53 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuulu mitään uutta. Eilen olimme lasten kanssa ulkona pulkkailemassa kun oli niin kiva ilma. Lauantaina kävimme äidilläni kyläilemässä, joten siinähän sekin päivä meni.

Yöunista: Meillä tyttö käy unille klo 23-00 välisenä aikana ja herää syömään 5:20 tai 6:20, riippuen siitä, miten hyvin on tankannut illan aikana ja milloin menee yöpuulle. Siitä sitten syödäänkin noin 3h välein pitkin päivää. Yhdet pitkät päikkärit (1½-2h) nukutaan yhteensoittoon vaunuissa kun lähdemme hakemaan isot sisarukset koulusta. Loppupäivä ja ilta onkin sitten sellaisia torkku-unia, maksimissaan noin tunnin verran kerrallaan ja koko valveillaoloajan, jota alkaa olla jo useampi tunti kerrallaan, pitäisi seurustella. Onneksi nuo isot sisarukset hoitavat melko lailla tuota seurustelu/leikki puolta ja pitävät pikkuneitiä sylissäkin :-). Saan aikaa hoidella kotitöitäkin.

Kun neiti väsyy, tulee itku ja silmien ypärysiho muuttuu jännän punaläikikkääksi, saattaapa hieraista pariin otteeseen silmiäänkin. Jos tuossa vaiheessa tajuan viedä hänet sänkyyn, hän nukahtaa sinne ilman mitään ylimääräisiä krumeluureja :-)

Kirsikka mietti isoja tuloja vs perhe-elämää viikonlopun pinossa. Meillä on onneksi niin, että mies tienaa 2½ x enemmän kuin minä omassa palkkatyössäni, joten minulla on mahdollisuus jäädä kotiin ainakin siksi kunnes kuopus on 2v.

Vaikka eihän sitä rahaa jää isotuloisellakaan juuri mitään käteen täällä, kun verottaja vie hirveän osan jo heti kättelyssä. Sen verran kuitenkin jää käteen, että tärkeät elämiseen liittyvät menot saadaan katettua ja jotain saattaa joskus jäädä jopa säästöön. Onneksi asuntolainaa ei ole kovin paljon.

Meillä hyvät tulot ja vastuulliset työtehtävät eivät ole tarkoittaneet sitä, ettei isää näy koskaan kotona. Hänellä on ihan normaali työ ma-pe klo 8-16 (joustava työaika). Viikonloput ovat aina vapaat ja muutenkin työ joustaa. Hän kykenee tekemään töitään myös kotoa käsin. Olen tämänhetkiseen elämäntilanteeseemme ihan tyytyväinen.

Jaahas, nyt pitää mennä, neiti huhuilee...

Kanelisokeri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen vihdoin ja viimein ristiäiset ja kaikki meni oikein mallikkaasti,poika nukkui koko kasteen ajan ja oli muutenkin rauhallinen koko juhlan ajan=)! Luultavasti ei pahastunut kovin paljoo nimestään kun oli niin rauhallinen,heh heh...=)!

Yö-syömiset: Meillä on nyt muutama yö mennyt niin, että poika nukahtaa n. klo 22.30 ja herää seuraavan kerran syömään klo 6-6.30, sitten ottaa vielä pienet torkut ja tänäänkin heräs puol 9, eipä voi pahemmin valittaa, toivottavasti vaan jatkuu näin=)!

Raha/perhe: Mä luulen,että palaan työelämään ens vuoden alussa viimeistään, jos vaan löydän jostain töitä...tää on tätä pätkätyöläisen arkea. Mieluusti olisin kyllä pidempäänkin kotona pojan kanssa,mutta pankki ei taida pahemmin saataviaan ootella=)! Mies tienaa kyllä ihan kohtuullisesti,mutta jos joskus meinataan tehdä esim. jotain remontteja on varmaan tarvetta munkin tuloilleni.

Mun tarvis tällä viikolla käydä hakemassa pankista lahja ja avata pojalle tili, sai ristiäislahjax " tilinavaus-rahaa" . Loppuvkosta mennään taas neuvolaan puntarille.

Käytiin perjantaina Porissa kontrollissa,kaikki oli ihan entisellään. Labrat oli ihan ok ja painoakin oli 4620g=)!

Toivottavasti tällä viikolla tulis jo vihdoin se leikkauskutsu...odottavan aika on ihan mahdottoman pitkää=)!

Aika menee kyllä toisaalta ihan hirmu nopeesti, poitsukin on kohta jo kolmen kuukauden, kohta se kävelee ja sitte meneekin jo riparille...=)!

Mutta palaillaan, hauskaa alkanutta viikkoa Murut=)!

Tiitiäinen78 & Jani 12vkoa=)!

Vierailija
4/53 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaveri on alkanut nukahtamaan aika mukavasti. Usein iltaisin nukahtaa syliin kun katselen tv:tä ja siitä hänet sitten saa kantaa sänkyyn. Sänkyyn laitettaessa usein havautuu mutta nukahtaa uudestaa. Nämä on varmaankin näitä iloja mistä voi nauttia vain ekan lapsen kanssa, että voi vaikka istua koko illan sohvalla vauva sylissä kun muut lapset eivät vielä tarvi " palvelua" :).

Nyt vauveli syö yöllä ekan kerran noin 4,5h kuluttua nukahtamisesta ja sen jälkeen vaihtelevasti muutaman tunnin välein. Olen jättänyt vauvan ekalta syötöltä viereen ja siksi havahdunkin häneen kaikkiin valituksiin ja liikkeisiin ja yritän unisena tietysti syöttää häntä vaikkei välttämästtä tarvitsisikaan. Kannattaisi varmaan syötön jälkeen nostaa poju vain omaan sänkyyn niin nukkuisin itsekin paremmin ja syöttökerrat harvenisivat.

Palkka-asioista.. Meillä on miehen kanssa aika samansuuruiset palkat, minulla itseasiassa himpun verran suurempi, ja olemme keskituloisia. Mukavaahan se olisi jos mies meitä " elättäisi" , mutta niin ei kuitenkaan tässä elämässä käy ja siksipä menenkin vanhempainvapaan jälkeen töihin. Kaikenkaikkiaan olen tilanteeseen tosi tyytyväinen. Mies on ihana isä ja perheelle omistautunut. Hyvä näin.

Nyt juniori vaatii palvelua joten täytyypi mennä..

Vierailija
5/53 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu äsken kertoo lauantaista...

Mä olin lauantai-iltana äitini ja pikkusiskoni kanssa Hesassa kattomassa Apassionataa (aivan ihania hevosia=)!) ja mies oli tietenkin sitte pojan kanssa kotona 15.30-01.30 välisen ajan ja hienosti oli kuulemma mennyt=)!

Mies vaan hiukan jännitti jäädä pojan kanssa yksin ja mäkin jännitin, ekan kerran soitin n.tunnin ajomatkan jälkeen kotiin...=)! Että näin... Oli meinaan eka kerta kun mies on noin pitkän ajan poitsun kanssa kahdestaan,mutta hyvä näin=)!

Vierailija
6/53 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yösyönti: Meillä tyttö käy yöunille yleensä klo 23 ja syö ekan kerran noin klo 4 maissa. Sitten toisen kerran 6-7 aikaan ehkä. Heräilee yöuniltaan klo 9 kieppeillä.

Ekoille päiväunille käy tasan 1,5h aamuheräämisestään, nukkuu vajaan tunnin sisällä vaunuissaan. Pitkät päikkärit nukkuu ulkona n. klo 13-16(17). Sitten vielä kahdet vajaan tunnin tirsat illalla ennen yöunille menoa. Ja nuo sisäunet aina vaunuissa! Sinne nukahtaa niin nätisti, että en muuta viitsi edes yrittää. Omassa sängyssään on nukkunut viimeksi aika kauan sitten, kun yöt menee äitin kainalossa... No, ehkä joskus sitten sielläkin uni maistuu!

Me oltiin eilen vauvakirkossa, täällä seurakunta kutsuu edellisvuonna kastetut vauvat kynttilänpäivänä vauvakirkkoon. Oli tosi kiva tilaisuus, siis ihan vain lapsille mietitty ja suunniteltu. Tykkäsi esikoinenkin todella paljon. Laulettiin lasten hengellisiä lauluja, oli pieni näytelmä raamatun kertomuksesta jne. Eikä haitannut, vaikka joku vauva itki tai joku ruokaili kesken kaiken :) Kävi meidänkin tyttyö tissillä siinä loppuvirren aikana :)

Mutta nyt laittamaan lounasta!

Marrastoive

Vierailija
7/53 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimpa ite vastannu omaan gallupiini tosi huolella, heh... Eli sellanen olennainen juttu oli unohtunut, että meillä tosiaan poika käy nukkumaan iltasin klo 21-21.30 välillä ja yleensä sitte kerran tosiaan syö yössä (yleensä 03 tai 04 aikaan). Ja sitte vasta siinä aamulla seuraavan kerran ja on menny pari aamua niin ettei oo syöty siinä 6-7 aikaan ollenkaan, vaan vasta 8.30 kun on varsinaisesti heränny yöunilta :)

Että mukavan pitkiä pätkiä kaveri tosiaankin on nukkunut jo pitkään :)

Piparminttu

Vierailija
8/53 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunista ym: Sofia syö käyllä monta kertaa yössä, ensimmäinen väli voi olla 4-5 h, sen jälkeen 2-3 h välein. On alkanut käydä nukkumaan mukavan aikaisin, 20-21 välillä, mutta ensimmäinen yösyöttö onkin jo 1-2 aikoihin. Mutta ei ne yösyötöt hirveästi haittaa, nopeasti neiti syö, ja nukahtaa heti, kuten minäkin. Laitan takaisin omaan sänkyyn ensimmäisiltä syötöiltä, joskus 5-6 aikoihin jätän viereen. Nukutaan n puoli kahdeksaan.

Olen kyllä miettinyt että osa syötöistä on varmaan turhia, en jaksa vain kuunnella neidin ähinää niin nosta ylös ja syötän. Jos viitsisi odottaa niin välillä varmaan nukahtaisi syömättäkin.

Iltaisin nukahtaa omaan sänkyyn. Sofia on eri mallia kuin veljensä jotka tankkasivat tuntikaupalla ja nukahtivat rinnalle. Sofia syö aina allle 10 minuuttia, parin tunnin välein, lutkutustarpeeseen haluaa tutin eikä tisua. Nukahtaa tutin kanssa sänkyynsä.

Vajaan viikon ajan Sofialla on ollut rintaraivareita. Pojilla ei koskaan ollut, joten olen vähän ihmeissäni. Hänellä on selvästi nälkä, mutta aluksi huutaa rinnalla vähän väliä, myös herumisen alettua. Jonkun minuutin päästä kuitenkin rauhoittuu syömään.

Mari ja Sofia (kohta 3 kk)

Vierailija
9/53 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs välillä tuntuu, että nää päivät vierii hirmusta vauhtia!

Meillä oli eilen tosiaan nimiäiset. Tosin siinä nyt ei mitään erikoista ollu, muuta kun et lähisuku tuli kahville ja kahvit oli sillein normaalia hienommin tarjolla. Jäi ne kummitodistuksetkin vielä antamatta... Pitää ne jossain vaiheessa tehdä ja antaa. Me kutsutaan näitä " kummeja" kunniakummeiksi, kun eivät tosiaan ole ns. oikeita kummeja. Kummeiksi siis pääsi minun nuorempi pikkuveli (20v) ja hänen tyttöystävänsä. Ovat olleet jo vissiin kohta neljä vuotta yhdessä, niin pyysin sitten myös tätä tyttöystävääkin kummiksi..

Meillä nukutaan kans ihan ok. Yleensä meen siinä 21.30-23.00 välisenä aikana sänkyyn syöttään ja sinne nukahtaa. Jos nukahtaa " ajoissa" niin saatan ite hiippailla vielä touhuileen jotain muuta, mut monesti nukahdan siinä itsekin poika kainalossa.. :) Ekan pätkän nukkuu jonkun nelisen tuntia ja sit syö pikaseen ja nukahtaa uudestaan. Sit nukkuun ehkä 2-3 tuntia ja taas syö. Ja tässä nyt on parina viime aamuna noustu jo kohta kahdeksan jälkeen. Mut ihan hyvin tommonen rytmi sopii, en oo ite mitenkään liian väsyny ollenkaan! Samassa sängyssä kun nukutaan, niin ei tarvi yöllä pomppia sängystä ylös. Siinä vaiheessa kun toi poika alkaa kääntyileen, niin aattelin raahata pinnasängyn kiinni meijän sänkyyn ja mahdollisesti sit siirtääkin sen sinne nukkuun syönnin päälle. Vielä toistaseks sitä uskaltaa pitää sängyssä ihan huoletta, kun ei oo minkäänlaista merkkiä kääntymisistä..

Raha/perhe: Meillä minä olen valitettavasti ollut tähän mennessä se parempi tuloisempi, joskin palkka silti pieni (ammattini liikennemyymälätyöntekijä). Ja mies on opiskellut koko meijän yhdessäoloajan. Sitten oli inttiä hetken aikaa, jonka vaihtoi sitten sivariin.. Sitten oli vähän aikaa työtön, sit oli yrittäjäkurssilla ja nyt on työvoimapoliittisessa koulutuksessa ja sähköalaa opiskelee. Sai työharjottelupaikan UPM:n sahalta, jonne vois ehkä päästä töihinkin sit kun työharjottelu loppuu ja valmistuu. Tai jos nyt ei sinne pääse, niin tarkotus olis sit kyllä jotain töitä löytää. Mä oon aatellu olla ainakin tän vuoden loppuun asti vapaalla, kun en tosiaankaan haluais vielä alle 1v viedä hoitoon... Ja kun tosiaan sitäkään ei voi tietää, et saako toi isi töitä... Voishan sekin periaatteessa sit jäädä kotio pojan kanssa, jos sen tietäs etukäteen. Mut kun työnantajalle on ilmotettava se 2kk ennen et jos jää hoitovapaalle ja tosiaan siinä vaiheessa kun pitää ilmottaa, niin ei tiedä vielä tota miehen työllisyystilannetta! Että saas nähdä.. Mut en oo silti aikonu kovin pitkälle hoitovapaalle jäädä, et joskus 2008 alkuvuodesta heti töihin takas. Johan nyt tuli selvitettyä! :) Toivottavasti joku jakso vielä lukeakin!

joelaa ja Niklas

Vierailija
10/53 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten tänään käytiin Joelin kanssa neuvolassa.

Nyt n pojalla pituutta 61 cm ja painoa 6.320 kg ja päänympärys on jo huimat 41.5 cm.

Oli kuulemma kehitys niinkuin pitikin.

Hieman aikaisessa kuulemma kääntymisensä suhteen,kun Joel on nyt muutaman kerran kääntynyt.

Ja naureskelihan toi neuvolan tädillekkin ääneen.

Niskaa ei kuitenkaan vielä kuulemma kovin hanakasti itse nostellu kun se täti pojan käsistä nosti.

Mutta kun takana sattui olemaan bambi juliste niin kirkkaat värit olikin mielenkiintoisempia kuin pään jännittäminen...

Eli edelleen pojan kasvu tahti on 1cm /viikko mutta nyt oli painoa tullut vain 200g/viikko,on kuulemma ihan sopiva määrä koska pituutta tulee noin hyvin.

Mutta siis enemmänkin saisi nousta paino.

Joku kyselikin jotain,mitäs se nyt olikaan...ai niin syömisistä...

Joel syö yleensä 1-3 kertaa yöllä.

Jos nukkuu omassa sängyssään niin syö vain kerran mutta jos vieressä niin syö yleensä 3 kertaa.

Mutta nyt pitää taas mennä muihin hommiin...

Toivoovauvaa ja Joel

Vierailija
11/53 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kans näitä taustailijoita, olen seurannut teidän kirjoittelujanne jo odotusaikana, mutten koskaan saanut aikaiseksi kirjoitettua tänne. Nyt ajattelin, kun on niin kiva seurata samanikäisten kuulumisia. Meidän tyttö siis syntyi 9.11.06. Asutaan miehen ja tytön kanssa Tampereella ja tämä oli siis eka lapsemme.

Innostuin kirjoittamaan just nyt tän yöunigallupin takia, oli niin huojentavaa huomata joku täysin samalla lailla käyttäytyvä neitonen, nimittäin tuo Marin Sofia! Meilläkin nukahdetaan nätisti aikaisin 21-22 ja herätään yhden pitkän unen jälkeen 2-3h välein. Minustakin tuo on ihan ok, otan yleensä viereen joko 5/6 herätyksellä tai sitten vasta seiskan jälkeen, kun mies vaihtaa vaipat ja lähtee töihin. Nyt kun tyttö on kipee, nukkuu onneksi edelleen yöllä kohtuu hyvin, mitä nyt heräsi viime yönä ekan kerran jo kolmen tunnin unien jälkeen. Jostain syystä ei ole kovin hyvä tankkamaan iltaisin muutenkaan ja nyt flunssassa ei syö kovin hyvin ollenkaan.

Ollaankin tänään menossa lekurille näyttämään korvia, jos siellä on vaikka tulehdusta, kun tuntuu itkettävän makuuasennossa olo. Nyt oon pitkästä aikaa joutunut nukuttamaan syliin, kun kipeenä tuntuu olevan hellyydenkipeä, kuten äitinsäkin. :)

Nyt heräsi päikkäreiltään, joten täytyy mennä. Toivottavasti tänne saa hypätä näin mukaan!

-Osse ja typy torstaina 3kk

Vierailija
12/53 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis yksi rajapyykki, ensimmäinen rokotus. Vähän kirpaisi mutta pienillä itkulla selvitiin. Äiti taisi sattua enemmän kuin pojua...

Sitten ne tärkeät mitat: 6515g, 61.3cm ja py 41.8. Paino oli hivenen laskussa ja kiinteistä juteltiin. Annoin tänään ekan teelusikan päärynäsosetta. Meillä aloitetaan noilla hedelmäsoseilla kun menevät alas niin mukavasti. Olenkin viikon ajan huomannut että maito ei täytä enää pojan energian tarvetta. Veeti on pidemmän aikaa heräillyt ekan kerran yöllä 5.30-6.30 ja nyt ollaan herätty vajaan viikon jo 4 lähtien. Nukkumaan poju meneekin jo 20.30-21 ja ekan kerran tosiaan syö 8-10h päästä. Meillä molemmat lapsen ovat supernukkujia - äidin unenlahjat...

Rahat/talous: ollaan miehen kanssa oltu aina hyvätuloisia palkkalaisia. Nyt mies yrittäjänä saakin jo paljon enemmän kun minä. Todennäköisesti tämä mahdollistaa kotiin jäännin pidemmäksi aikaa. Ei millään raskisi mennä jo elokuussa töihin.

MA ja Veeti huomenna 3kk

Vierailija
13/53 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisista: Joel on ruvennut nukkumaan hienosti, tässä välissä olikin tosi vaikeaa kuten täälläkin valittelin... Nyt käy nukkumaan siinä kympin maissa, herää syömään pari kertaa yön aikana, nukahtaa tissille ja siitä nostan omaan sänkyyn. Aamulla heräilee siinä kasin aikaan, mutta nukkuu aamupäivällä päikkärit melkein saman tien. Näin hyvin on mennyt vasta pari viikkoa, joten vielä ei uskalla ihan täysillä tätä juhlia...

Raha / aika: niinpä - totta kai aika on tärkeämpää kuin raha, tulee vaan nämä elämisen realiteetit vastaan. Luultavasti rupean syksyllä tekemään lyhennettyä työviikkoa, pelkällä kotihoidon tuella ei saada asuntolainoja ja laskuja maksettua. Pystyn kuitenkin tekemään paljon viikonloppuja jne. ja miehenkin työt ovat järjesteltävissä, eli jompi kumpi on lähes aina kotona. Lopun aikaa hoitaa äitini Joelia täällä meillä kotona (hän jo eläkkeellä joten aikaa on) - siispä tilanne ei ole kuitenkaan mikään ihan huono.

Joel oli ensimmäistä kertaa yökylässä viime yönä äitini luona, ja oli mennyt oikein hyvin! Vietiin sinne omia tavaroita niin paljon että tuskin huomasi ettei ollut kotona, ja mummu on muutenkin tosi tuttu tyyppi vauvalle. Meillä oli sitten miehen kanssa " treffit" punaviinipullon ja saunan kera täällä kotona, ja oli erittäin hauskaa ;-) Aamulla hirmu ikävä vauvaa tietty ja oli ihana nähdä taas!!!

Hyvää viikonalkua kaikille!

Anyara & Joel 11 vkoa

Vierailija
14/53 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritan seurailla palstaa saannollisesti, muttei ole tullut kirjoitettua kovin usein.

Meidan tytto kasvaa hienosti ja pienta flunssaa lukuunottamatta ei ole ollut mitaan vaivaa. Painoa oli 8 vk kohdalla 5.7 kg ja pituutta 57cm. Pituuden on joku jossain valissa varmaan mitannut vaarin kun syntyessaan oli 56cm ja 8vk iassa 57cm. Ensi viikolla mennaan taas puntarille terkkarin luokse ja saadaan toiset rokotukset.

Gallup yosyomisista: Nukkumaan mennaan omaan sankyyn 19.00 ja heratetaan syomaan 22.30. Yon aikana heraa syomaan kerran 2-6 valilla. Uusi paiva alkaa aina 07.00. Sankyyn laitetaan aina kun ruoka ei enaa maistu ja pyritaan siihen etta olisi hereilla, eli silmat auki. Nukahtaa minuuteissa yleensa ilman minkaanlaisia aannahdyksia. Sama illalla ja yolla. Tuo herattaminen voi tuntua julmalta, mutta voin vakuuttaa etta tytolla on hymy naamalla heti kun on venytellyt itsensa hereille. Ensimmaiset paivaunet on noin 9.00 (tunteroinen), toiset puolen paivan aikaan (12-14.00) ja kolmannet noin 16-17.00 aikaan (vajaa puoli tuntia). Syonnit on noin 7.00, 10.30, 14.30, 17.00 pieni valipala ja 18.30. Ja sitten tuo iltasyonti 22.30 ja yosyonti yon aikana vaihtelevasti. Eli olemme tasaantuneet yhteensa 7 syontikertaan per vuorokausi. Rinnalla kaikki muut paitsi 10.30 syotto, jolloin isa antaa rintamaitoa pullosta. Joskus isa haluaa antaa 19.00 syonnin pullosta myos jotta voi viettaa vahan aikaa vaavin kanssa tyopaivan jalkeen.

Gallup tuloista: Oma palkka on keskitasoinen, mutta 6 kk aitiysloman jalkeen en saa mitaan (asun ulkomailla). Olen palkattomalla vapaalla toiset 6kk. Mies on yksityisyrittaja ja tulot vaihtelee suuresti. Voisi varmaan kuvata hanetkin keskituloiseksi, eli ei kovin leveasti eleta aitiysloman aikana.

Adetuulia

Vierailija
15/53 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetellen ja vihreänä kateudesta..

Meillä neiti on kärsinyt koliikista ja nyt varsinaiset koliikki itkut on vähentyneet (ei siis huuda koko yötä enää) mutta valvoo koko yön. Masuvaivoja on paljon. Meillä tyttö nukahtaa klo 22 ja herää klo 00-01, josta valvoo välillä itkeskellen 05-09 asti! Välillä voipi nukahtaa puoleksi tunniksi. Tätä on jatkunut siis joulusta asti. Itse alan olla tosi väsynyt , vaikka tyttö nukkuu aamu 9-13 ja siinäkin välissä syö kaks kertaa, ei tuo unimäärä riitä. Eikä uni ole samanlaista päivällä. 13 jälkeen poika tulee eskarista ja sitten en voi enää nukkua. Ja päivälläkään ei ikinä tiedä nukkuuko sofia puolituntia vai 4 tuntia putkeen, joten en uskalla oikein alkaa nukkumaan. Sitten sitä vasta väsynyt onkin jos herää heti nukahdettuaan..

ollaan kokeiltu siirtää rytmiä, mutta ei auta. nytkin ollaan hereillä oltu klo 1 asti. isovanhempien kanssakin ollaan yritetty muuttaa rytmiä, kun he olivat vk.loppu kylässä. anopin kanssa yhdessä valvottiin ja kanneltiin.. odotan vain että tää tilanne muuttuis normaaliksi. onkohan kellään toisella näin huonosti nukkuvaa 3kk ikäistä?

mies käy koulussa ja töissä joten hän ei pysty auttamaan ja valvomaan öitä. ja olen niin herkkäuninen että herään heti jos vauva itkee, joten en saisi unta kuitenkaan vaikka olisi joku toinen hoitamassa vauvaa välillä. lisäksi sofia syö tiheästi yöllä.

nyt neiti sylissä hermostuu joten pitää lopettaa. olis kiva kuulla oisko kellään mitään neuvoja tai vinkkejä tilanteeseen. ei tälläistä kukaan voi jaksaa kovin pitkään.

t.vaavaa ja sofia 3kk

Vierailija
16/53 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää tuo teidän tilanne. Minä olen piiitkäään miettinyt, mitähän teille kuuluu, kun et ole kirjoitellut.

Mulla ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta kaverini tytär itki vatsaansa 4kk ja hän sanoi, että voi kun olisi keksinyt kantoliinan aiemmin. Sillä sai lapsen rauhoittumaan, kun tyttö pystyi rentona nukahtamaan liinaan ja siinä vauva sai myös vatsasta ilmaa pois helpommin. Onko sinulla kantoliinaa? Oletko kokeillut?

Muistanko oikein, että sinä asuit Kouvolassa? Jos nimittäin haluat liinaa kokeilla, eikä sinulla kotona sellaista ole, niin minulta saat lainata =o)

Meidän poika on NIIIIN seurallinen, ettei viihdy siinä ollenkaan =o)

Mut tämä nyt oli vaan yks juttu, tuli mieleen.

Meillä menee arki hyvin. Eilen poika meni noin klo 23 nukkumaan ja aamulla heräs seiskalta syömään ja nukahti uudestaan. Kerhoon pitäisi lähteä puoli yhdeksitoista, mut mut.. Se on niin hitsin huonoon aikaan, kin Vili nukkuisi pitkät päikkärin jostain yhdestätoista eteenpäin. Yleensä nukkuu pari tuntia, mut nyt on viime viikolla alkanut nukkua 3-4 tuntia!!! Tuskinpa tänään kuienkaan nukkuisi niin pitkään, kun en ulos viitsi viedä -21 asteen pakkaseen.

Mitäpä muuta? Ei kai ihmeempiä. Jos jaksais nousta tästä koneen äärestä ja lähtis ruoan laittoon, niin sain mies lounasta =o)

Hauskaa viikon alkua kaikille.

Annitanni

Vierailija
17/53 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Joelille nousi lämpöö tuosta rokotuksesta minkä eilen sai...

Onneksi ei noussu kuumeeseen asti.

Mutta tommonen kiinnostai tai sitten jos on tullu muita oireita!

Vierailija
18/53 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei varmaankaan ilkene lähteä ulos, kun mittari näyttää -25! Mutta kattoo nyt meinaako toi poika nukkua sisällä päikkäreitä ollenkaan, et onko sit pakko lähtee nukuttaan vaunuihin... Eilen se, ihme kyllä, nukku parit n. 45min unet sängyssään! Tosi harvinaista.

Täytyy tää päivä seurata meinaako meikäläiselle kehittyä silmätulehdus! Aamulla oli silmä vähän rähmässä ja punottaa aika kivasti... Ja on vähän kipeäkin.. Mut tänään en kyllä sitä lähde vielä mihinkään näyttämään.

Nyt on vähän aivot jotenkin jumissa, ei tuu enempää mieleen.

joelaa ja Niklas

Vierailija
19/53 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen saatiin rokete ja päivä&ilta&yö meni normaalisti. Nyt aamulla Veeti oli itkuinen ja uni ei tullut miellään. Selkeästi ei huomasi, että olo on hankala. Annoin Panadol supon 60mg, syötiin ja laitoin vaunuihin makuupussin sisään ja nukkuu nyt eteisessä autuaana. Täälläkin pakkasta -20 eli ulos ei mennä nukkumaan.

Vierailija
20/53 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti jaksuja täältä! Toivottavasti kohta helpottaa ja loppuu tuo neidin yökukkuminen. Suoraan mitään killerikikkaa ei ole kertoa. Vastaavia viestejä olen nähnyt muissakin pinoissa mutta en muista tarkempaa ohjeita mitä kirjoittaja saanut. Avaa oma otsikko tuohon palstalle - varmasti saat sieltä vinkkejä saman kokeneilta.