Milloin DISCON HUUMA saapui Suomeen 1970-luvulla?
Minä vuonna? Mikä oli ensimmäinen täällä soitettu diskolevy?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seitkyt luvun disco rantautui suomeen 1982-1983. Eli suhteellisen nopeasti. Usein suomi on muuta maailmaa jäljessä sellaiset 10-15 vuotta.
Mistäs tuon hoksasit? Oikein loistat tiedoillasi. Sullahan on varmaan jotakin linkkiä väittämäsi tueksi, eikö vain?
t 70-luvulla paljon diskomusaa kuunnellut.
Sori kun tiedän kaikesta kaiken. Googlekin lunttaa mun sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seitkyt luvun disco rantautui suomeen 1982-1983. Eli suhteellisen nopeasti. Usein suomi on muuta maailmaa jäljessä sellaiset 10-15 vuotta.
Mistäs tuon hoksasit? Oikein loistat tiedoillasi. Sullahan on varmaan jotakin linkkiä väittämäsi tueksi, eikö vain?
t 70-luvulla paljon diskomusaa kuunnellut.Nyt puhutaan paikousta missä sen tahdissa jorattiin, ei siitä mitä sinä olet nysvännyt 70-luvulla.
Kyllä mä määrittelisin Vanhan, Tavastian ja Alibin musiikin discoksi 70- luvulla kun itse siellä joka vlk pyörin . Hki
Rokki ja disko sattuvat olemaan eri asioita, kultapuppuvaaveli kapalovauva.
Minä sen toki tiedän, jalkarätti, mutta tuo brassailikin sillä yleisellä tiedolla että "diskoteekillä" tarkoitetaan paikkaa missä soitetaan äänilevyjä eikä elävää musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t 70-luvulla paljon diskomusaa kuunnellut.Nyt puhutaan paikousta missä sen tahdissa jorattiin, ei siitä mitä sinä olet nysvännyt 70-luvulla.
Kyllä mä määrittelisin Vanhan, Tavastian ja Alibin musiikin discoksi 70- luvulla kun itse siellä joka vlk pyörin . Hki
Ja mie Wienittäressä. Kakarat ja nuo nysväystä ehdottelevat voivat vaikka googlata, kun ovat olevinaan niin viksuja ja vilimaattisia, heh.
Nyt stadilainen kertoo:
Joskus 1967 oli Hämeentiellä - mahdollisesti ei edes alkoholia koska sinne pääsi lukiolaiset ilman mitään
1968 tienoilla Larussa (Lauttasaari) TomTom
1969 tienoilla - alettu jo aikaisemmin - TeeÄffä (ruotsalaiset insinööri, Otaniemi). En muista kuinka kirjoitettiin. Ihan pieni oma talo jossa siis disco.
1969 tienoilla - suuret discotanssit Otaniemessä joka tiistai... suuri rakennus, suuret salit ja tilat, monta kerrosta, vaadittiin yliopistokortti. Rakennuksella oli joku nimi mutta en muista.
KF tai mikä se oli - Kauppakorkean ylioppilaskunta ja heidän 'disconsa''
Olikohan Tavastiallakin joku disco? ehkä ei kun en koskaan käynyt... Jossakin Rakennusmestarien talossa Fredalla oli jotkut tanssit sunnuntaisin mut en muista eikä ehkä ollut disco... sit joku paikka oli saman korttelin toisella puolella jossa nyt Storyville... en koskaan käynyt... Sillankorvasti Pitkänsillan lähellä en koskaan käynyt - se oli varmaan joku vanhempien ihmisten paikka tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin kysyt discolevystä ja sitten onkin kyse discon jorauspaikoista, huoh sentään. Nykyiset nuoret aikuiset muuttuvat näköjään päivä päivältä tollommiksi, Ajatuksissa ja niiden ulos suoltamisessa ei ole enää päätä eikä häntää.
Nyt puhutaan paikousta missä sen tahdissa jorattiin, ei siitä mitä sinä olet nysvännyt 70-luvulla.