Miten saada yhteys sukulaiseen
Olen syntynyt 80-luvulla ja vanhempani olivat kumpikin isoista perheistä. Vielä silloin kun olin lapsi ja vanhempani olivat yhdessä, olimme tätien, setien ja serkkujen kanssa tekemisissä.
Asia muuttui kun vanhempani erosivat ja muutimme isompaan kaupunkiin.
Isäni on aina ollut kiireinen ja elänyt omassa kuplassaan jossa ei tarvitse ottaa muita huomioon ja äitini on nauttinut siitä että järjesti konflikteja emmekä olleet edes sisarusten kesken läheisiä.
Muistan kuitenkin etenkin yhden tätini läheisenä ja muistan ikuisesti kuinka hän reagoi kun tuli sairaalaan tapaamaan minua kun sain juuri ja juuri täysi-ikäisenä ensimmäisen lapseni. Hän oli aito ihminen jonka kanssa vietin parhaimmat kesälomani, kun taas vanhempani olivat etäisiä ja välinpitämättömiä.
Silloin en vielä ollut päässyt irti sairaasta perheestäni. Äitini myös suututti perheensä perintöriidoilla. Itse olin vielä hömelö nuori oman perheeni kanssa ja kaukana asuvien sukulaisten kanssa emme enää nähneet. En ole ollut äitini kanssa tekemisissä vuosiin hänen sairaiden temppujen takia, mutta hän lähettelee sähköposteja joissa vuorotellen syyllistää, maanittelee, vertailee eri ihmisiä, kertoo väitteitä joista en ole koskaan kuullutkaan jne. Tietää myös että olin läheinen tätini kanssa joten mainitsi että tuo täti oli kysellyt minusta. En voi ollenkaan tietää onko tuo totta vai yritys saada minut vastaamaan edes jotain. Ehkä kuitenkin kallistun siihen suuntaan että tuskin ovat tekemisissä.
Tunnen oloni aika juurettomaksi ja vanhempani ovat aina olleet etäisiä minulle. Tuo tätini kuitenkin oli minulle läheinen aikuinen. Joskus mietin miten hänellä menee. Olen häntä etsinyt esim. Facebookista mutta yleisen nimen ja lukuisten kuvattomien profiilien seasta en tiedä onko hän kukaan niistä. Luovutanko vaan sukulaisten etsimisen vai olisiko vinkkejä millä keinolla voisin saada yhteyden?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Kai nimen tiedät ja asuinpaikkaa jotenkin? Soita 0100100.
Tiedän nimen ja sen että luultavasti asuu pääkaupunkiseudulla. Mutta siellä on lukuisia samannimisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän nimen ja sen että luultavasti asuu pääkaupunkiseudulla. Mutta siellä on lukuisia samannimisiä.
Tiedätkö toista nimeä, ikää puolisoa? Tuolta 0100100 paikasta osaavat etsiä vaikka mitä. Maksaa se tietty, mutta mainostivatkin 0100100 sieltä löytyy kaikki. Otat numerot ylös ja soittelet läpi, jos oikeasti haluat tai kysyt äidiltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Kai nimen tiedät ja asuinpaikkaa jotenkin? Soita 0100100.
Virkatodistus seurakunnasta, josta käy ilmi sukulaiset, sitten käynti poliisiasemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkatodistus seurakunnasta, josta käy ilmi sukulaiset, sitten käynti poliisiasemalla.
Oho, kuulostaa aika radikaalilta. Mitä muuten edes virkatodistus tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisiasemalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö toista nimeä, ikää puolisoa? Tuolta 0100100 paikasta osaavat etsiä vaikka mitä. Maksaa se tietty, mutta mainostivatkin 0100100 sieltä löytyy kaikki. Otat numerot ylös ja soittelet läpi, jos oikeasti haluat tai kysyt äidiltäsi.
Tiedän puolison ja lasten nimet. Niinsanotulta äidiltäni en ole enää ikinä kysymässä yhtään mitään. Ei edes mitään takeita siitä onko vastaus totta. Voi hyvinkin olla että hänkään ei löytäisi siskoaan. Sitäpaitsi on meidän perhettä sen verran häiriköinyt että viranomaisten ohjeistus on tallentaa kaikki häiriköinti.
Osoitetiedot voit saada, jos ei ole kieltänyt niiden luovuttamista
Oikean henkilön löytymistä auttaa, jos tiedät syntymäajan, entisen asuinpaikan tms. Kannattaa miettiä kaikenlaisia tietoja ennen soittamista.