Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katoaako vaihdevuosien myötä tietty salaperäisyys?

Vierailija
27.07.2024 |

Muuttuu tässä mielessä ikään kuin mieheksi?

Miten olet kokenut?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No aika harva on esim. työpaikalla kännissä, joten kyllä ilman alkoholiakin voi naisten kanssa jutella. Jopa kadulla. "

Niin joo, itse koen työpaikan keskustelut vähän eri asiaksi, kuin vaikka kadulla keskustelun. Mutta hyvä juttu, jos suomalaiset miehet ovat alkaneet näinä aikoina noin rohkeaksi, että menevät puhumaan selvin päin vieraille naisille kaupungilla. Yleensä olen ymmärtänyt, että esimerkiksi irtoseksiä harrastetaan pääasiassa humalassa ja netin kautta.

Tottakai ne ovat erilaisia. Mutta nythän puhuttiin vain KONTAKTISTA naisiin. Kontakti ei tarkoita pelkkää iskemistä. 

Vierailija
62/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Suomessa tähän ei liity alkoholi mitenkään, vaan normaalit suomalaiset miehet juttelevat ihmisten kanssa tuolla kaduilla, kun vaan siltä tuntuu? Vain minä olen erilainen?

No kyllä sä aika erilainen olet, jos et pysty juttelemaan ihmisille (sukupuoleen katsomatta) ilman alkoholia. Normaalille ihmiselle se ei mikään ongelma ole. Jutellahan voi muutenkin kuin kadulla, jos et tiennyt. Kadulla random-ihmisille juttelu ei ole Suomessa tyypillistä, mutta erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa juttelu tulee ihan luonnostaan suurimmalle osalle. 

No sitähän minäkin, että tässä puhutaan nyt keskustelemisesta jo entuudestaan jollain tavoin tutuille ihmisille. Ja minä en käytä alkoholia ollenkaan, minkä vuoksi naisten kanssa oleminen onkin niin vaikeaa. Koska ystäväpiirissäni alkoholia käytetään, ja naissuhteet ovat alkaneet aina joko pienessä kännissä tai netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No aika harva on esim. työpaikalla kännissä, joten kyllä ilman alkoholiakin voi naisten kanssa jutella. Jopa kadulla. "

Niin joo, itse koen työpaikan keskustelut vähän eri asiaksi, kuin vaikka kadulla keskustelun. Mutta hyvä juttu, jos suomalaiset miehet ovat alkaneet näinä aikoina noin rohkeaksi, että menevät puhumaan selvin päin vieraille naisille kaupungilla. Yleensä olen ymmärtänyt, että esimerkiksi irtoseksiä harrastetaan pääasiassa humalassa ja netin kautta.

Tottakai ne ovat erilaisia. Mutta nythän puhuttiin vain KONTAKTISTA naisiin. Kontakti ei tarkoita pelkkää iskemistä. 

No miksi vedit sitten in-celkortin tähän, jos puhut pelkästä keskustelemisesta työpaikalla?

Vierailija
64/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n kannattaa hakeutua pohdiskelemaan ajatuksiaan ammattilaisen kanssa. Aika sekaisin olet.

Pohditko tosissasi että nainen muuttuu mieheksi kun hedelmällinen ikä päättyy?

Vierailija
65/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Suomessa tähän ei liity alkoholi mitenkään, vaan normaalit suomalaiset miehet juttelevat ihmisten kanssa tuolla kaduilla, kun vaan siltä tuntuu? Vain minä olen erilainen?

No kyllä sä aika erilainen olet, jos et pysty juttelemaan ihmisille (sukupuoleen katsomatta) ilman alkoholia. Normaalille ihmiselle se ei mikään ongelma ole. Jutellahan voi muutenkin kuin kadulla, jos et tiennyt. Kadulla random-ihmisille juttelu ei ole Suomessa tyypillistä, mutta erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa juttelu tulee ihan luonnostaan suurimmalle osalle. 

No sitähän minäkin, että tässä puhutaan nyt keskustelemisesta jo entuudestaan jollain tavoin tutuille ihmisille. Ja minä en käytä alkoholia ollenkaan, minkä vuoksi naisten kanssa oleminen onkin niin vaikeaa. Koska ystäväpiirissäni alkoholia käytetään, ja naissuhteet ovat alkaneet aina joko pienessä kännissä tai netissä

Ei sosiaalisissa tilanteissa kaikki välttämättä ole entuudestaan tuttuja. Esimerkiksi minä käyn paljon urheilutapahtumissa ja siellä ei vältttämättä ole yhtään minulle entuudestaan tuttua ihmistä. Silti pystyn juttelemaan heille ihan hyvin ilman alkoholiakin. 

Vierailija
66/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi vedit sitten in-celkortin tähän, jos puhut pelkästä keskustelemisesta työpaikalla?

En vetänyt. En ole kirjoittanut mitään inceleistä. Mutta nyt kun nostit termin esiin, incelillähän ei tyypillisesti ole mitään kontaktia naisiin. Ei edes työpaikalla. Siksi hän on katkera ja haukkuu naisia. 

Vierailija
67/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mielestä siis ihminen on salaperäinen, jos ap ei uskalla mennä juttelemaan hänelle :D Meinaatko, että se jutteleminen muuttu sinun osaltasi helpommaksi, kun naiselta loppuu kuukautiset? 

Vierailija
68/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta minun mielestäni muuttuu enemmän naiseksi, huolimatta siitä että pitää ajaa parta. 

Vierailija
69/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosissa saattaa olla hyvinkin rankkaa. Ikäänkuin toinen teini -ikä. Raivostuttaa, itkettää, masentaa. Saattaa vaikka erota niiden hormonimyrskyjen keskellä koska mieskin alkaa ärsyttämään. Monet ajattelee  jopa im. Eli ei sekään helppoa aikaa ole monelle.

Ap ei kysynyt tuota. Ap tarkoittaa salaperäisyydellä sitä, miltä vaikutat toisten ihmisten (miesten) silmissä. Salaperäisyydellä ap tarkoittaa seksuaalista haluttavuutta. Ei sitä, onko vaihdevuosissa oleva seksuaalisesti halukas, vaan sitä, haluavatko miehet häntä.

Ei niin, mutta vastasin eräälle , joka puhui mitä vaihdevuodet tuo tullessaan. Ei se ole niin yksinkertaista kuitenkaan. Että ollaan vaan ilman menkkoja ja kaikki on fine.

Vierailija
70/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En vetänyt. En ole kirjoittanut mitään inceleistä. Mutta nyt kun nostit termin esiin, incelillähän ei tyypillisesti ole mitään kontaktia naisiin. Ei edes työpaikalla. Siksi hän on katkera ja haukkuu naisia. "

Miten niin ei edes työpaikalla? Työpaikka on aivan eri asia ja siellä täytyy olla kontaktissa ihmisiin. Ei sinun incelisi tarkoita sitä, ettei olisi töissä. Koska seksuaalisen mielenkiinnon luominen naiseen on erittäin vaikeaa verrattuna normaaliin keskusteluun ja työntekoon työpaikalla. Edelleen: suomalaiset miehet etsivät naisseuraa päihtyneenä tai netistä. Ei selvinpäin lähestymällä kadulla kiinnostavaa eli hyvännäköistä miestä/naista.

Vierailija
71/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En vetänyt. En ole kirjoittanut mitään inceleistä. Mutta nyt kun nostit termin esiin, incelillähän ei tyypillisesti ole mitään kontaktia naisiin. Ei edes työpaikalla. Siksi hän on katkera ja haukkuu naisia. "

Miten niin ei edes työpaikalla? Työpaikka on aivan eri asia ja siellä täytyy olla kontaktissa ihmisiin. Ei sinun incelisi tarkoita sitä, ettei olisi töissä. Koska seksuaalisen mielenkiinnon luominen naiseen on erittäin vaikeaa verrattuna normaaliin keskusteluun ja työntekoon työpaikalla. Edelleen: suomalaiset miehet etsivät naisseuraa päihtyneenä tai netistä. Ei selvinpäin lähestymällä kadulla kiinnostavaa eli hyvännäköistä miestä/naista.

Incel nimenomaan on työtön, koska incelillä ei ole sosiaalisia taitoja, joten avulla voisi saada työpaikan. Ota selvää termin merkityksestä. Ja muista, että kaikki suomalaiset miehet eivät ole kuten sinä. On paljon suomalaisia miehiä, jotka osaavat lähestyä naisia ihan ilman alkoholia. Jos heitä ei olisi, Suomessa olisi vielä nykyistäkin alhaisempi syntyvyys, koska läheskään kaikki naiset eivät koe päihtynyttä miestä houkuttelevaksi. 

Vierailija
72/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten niin edes työpaikalla, koska puhuttiin KONTAKTISTA naisiin. Sinä olet harvinaisen pihalla asiosta, jos et osaa ajatella kontaktia muuten kuin seksuaalisen mielenkiinnon luomisena. Normaaliälyinen mies osaa olla kontaktissa naisiin myös ilman seksuaalista puolta. Tästä syystä normaaliälyinen mies myös osaa lähestyä naisia selvinpäin. Aika vaikeaa olisi elää elämäänsä, jos aina pitäisi olla kännissä pystyäkseen juttelemaan naiselle. 

Vierailija
73/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen salaperäisyys? Olen ollut niin sanotusti suoranuottinen koko ikäni. Siitä on salaperäisyys kaukana.

Vaihdevuodet voivat olla joillakin hankalat varsinkin alkuvaiheessa, kun hormonit heittelevät. Vähän samaa kuin teininä, mutta ei ihan verrannollista. Ensin kuumottaa ja kohta sitten paleltaa. Pää hikosi ainakin mulla tavalla, jota en aikaisemmin ollut kokenut. Pitihän tuota kestää kymmenisen vuotta ja järki oli välillä päästä paeta, kun täytyii yölläkin herätä yöpaidan ja lakanoiden vaihtoon. Mutta eihän se kaikilla ole samanlaista.

Mieheksi en ole muuttunut, vaikka karvankasvu on siirtynyt kainaloista kasvoihin. Migreeni hävisi ja monista asioista en piittaa enää. Ihan sama, mitä joku murrosikäinen ajattelee tai kaikki muut keskenkasvuiset.

Vierailija
74/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet tekee rauhallisemmaksi. Hormonimyrskyt on ohi. Kuka niitä kaipaakaan. Järkyttäviä masennuksia kuukausittain. 

Itsellä nämä alkoi vasta vaihtarien myötä ja tätä iloa nyt sitten vissiin riittääkin siihen asti, että menkat vihdoin loppuu ja vaihtarit on ohi.

Vierailija
75/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen: suomalaiset miehet etsivät naisseuraa päihtyneenä tai netistä

Väärin. Se, että sinä teet noin, ei tarkoita, että kaikki suomalaiset miehet toimivat samoin. Suomalaiset miehet eivät ole identtinen joukko peniksellisiä olentoja. Suomalaisia miehiä on hyvin monenlaisia. Vai luuletko, että esim. vanhoillislestadiolainen mies juo alkoholia ja roikkuu netissä saadakseen itselleen vaimon? :D

Vierailija
76/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Olen edelleen yhtä naisellinen kuin ennenkin. Rakastan tätä ikää/aikaa, kun ei tarvitse murehtia finneistä, kuukautisista, hormonimyrskyistä tai raskaaksi tulemisesta. Voin rakastella milloin vain. En ole koskaan ennen voinut näin hyvin. Minulla ei ole ollut mitään vaivoja vaihdevuosista lukuunottamatta runsaampia vuotoja loppuvaiheessa. Ei ollut äidillänikään. 

Sama täällä:) Ainoa vaihdevuosioireeni oli kuukautisten loppuminen, eli siksi kyseistä ajanjaksoa on ollut vaikea sisäistää. En muista olleeni koskaan aiemmin yhtä tyytyväinen elämääni kuin nyt. Pidän ulkonäöstäni, miehestäni, työstäni, läheisistäni, kodistani, ihan kaikesta ympärilläni. En ole kokenut haluttomuutta, enkä ainoatakaan kuumaa aaltoa tai niitä monia muita oireita, joita vaihdevuodet usein tuovat mukanaan:) 

Vierailija
77/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Incel nimenomaan on työtön, koska incelillä ei ole sosiaalisia taitoja, joten avulla voisi saada työpaikan. Ota selvää termin merkityksestä. Ja muista, että kaikki suomalaiset miehet eivät ole kuten sinä. On paljon suomalaisia miehiä, jotka osaavat lähestyä naisia ihan ilman alkoholia. Jos heitä ei olisi, Suomessa olisi vielä nykyistäkin alhaisempi syntyvyys, koska läheskään kaikki naiset eivät koe päihtynyttä miestä houkuttelevaksi. "

Mutta itse en ole työtön ollut elämässäni, kuin yhden päivän. Silti minua voisi kutsua "inceliksi", koska en ole ollut seksuaalisessa kontaktissa naisen kanssa seitsemään vuoteen haluista huolimatta. En mitenkään profiloidu minkään liikkeen edustajaksi, mutta kyllä minua varmaan voi tuolla nimellä silti kutsua.

Mutta tosi hyvä, jos ollaan palattu tällaiseen kulttuuriin, missä nettiä ja alkoholia ei tarvita enää Suomessa pariutumiseen. Ehkä itselläni on tässä vain kehittymisen paikka, kun olen luullut, että Tinder on aika kova juttu ollut jo pitkään.

Vierailija
78/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se mystisyys on? Sitä että peitellään menkkoja ja mielialaoireita? Ne jää pois. Meistä tulee käytännössä miehiä. Parta alkaa kasvaa ja kivexet.

Ja penis. Saa nähdä milloin ja millainen häräntappovehje vielä putkahtaa. Ei ole kyllä edes partaa ilmaantunut. Ihan nainen vielä. ( Luojan kiitos)

Vierailija
79/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Incel nimenomaan on työtön, koska incelillä ei ole sosiaalisia taitoja, joten avulla voisi saada työpaikan. Ota selvää termin merkityksestä. Ja muista, että kaikki suomalaiset miehet eivät ole kuten sinä. On paljon suomalaisia miehiä, jotka osaavat lähestyä naisia ihan ilman alkoholia. Jos heitä ei olisi, Suomessa olisi vielä nykyistäkin alhaisempi syntyvyys, koska läheskään kaikki naiset eivät koe päihtynyttä miestä houkuttelevaksi. "

Mutta itse en ole työtön ollut elämässäni, kuin yhden päivän. Silti minua voisi kutsua "inceliksi", koska en ole ollut seksuaalisessa kontaktissa naisen kanssa seitsemään vuoteen haluista huolimatta. En mitenkään profiloidu minkään liikkeen edustajaksi, mutta kyllä minua varmaan voi tuolla nimellä silti kutsua.

Mutta tosi hyvä, jos ollaan palattu tällaiseen kulttuuriin, missä nettiä ja alkoholia ei tarvita enää Suomessa pariutumiseen. Ehkä itselläni on tässä vain kehittymisen

Incel ei tarkoita samaa kuin sinkku. Incel tarkoittaa miestä, joka ei ole ollut naiskontaktissa (edes epäseksuaalisessa) IKINÄ. Sun kannattaa opetella termien merkitys ennen kuin keskustelet niistä. Nyt jo kaksi termiä, joiden merkityksestä sinulla ei ole mitään käryä. 

Vierailija
80/82 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tosi hyvä, jos ollaan palattu tällaiseen kulttuuriin, missä nettiä ja alkoholia ei tarvita enää Suomessa pariutumiseen. Ehkä itselläni on tässä vain kehittymisen

Mitä sä höpiset? Ei ole palattu yhtään mihinkään. Ihan aina on ollut miehiä, jotka eivät tarvitse alkoholia tai nettiä lähestyäkseen naisia. Asia ei liity mitenkään mihinkään kulttuuriin. Kyse on ihan vain normaaleista sosiaalisista taidoista. Suuri osa miehistä on saanut ja tulee jatkossakin saamaan naisseuraa ilman alkoholia ja nettiä. Esimerkiksi työpaikkaromanssit ovat hyvinkin yleisiä. Vai ollaanko sinun työpaikallaisikin kännissä ja netissä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi