Kaveri suuttui, kun en kehunut hänen vauvaansa
Kaverini sai tyttövauvan. Menin onnittelemaan kukkien kanssa ja ihastelin vauvaa ilmein, elein. Hän kuitenkin loukkaantui, että en sanonut mitään hyvää vauvasta kuten vauvan ulkonäöstä.
Kuuluuko vauvojen ulkonäköä kehua? Minun itseni mielestä tyttövauvan ulkonäön arvosteleminen on hieman mautonta.
Kommentit (7)
Miten se kaveri ilmaisi loukkaantumisen?
Voihan sitä sanoa, että onpa vauva suloinen tms. neutraalia. Äidit voivat olla niin herkillä hormonimyrskyn takia.
Ei sen ulkonäön arvioinnin tarvitse alkaa heti kehdosta.
Vierailija kirjoitti:
Miten se kaveri ilmaisi loukkaantumisen?
Sanoi, että en ole sanonut oikein mitään hänen vauvastaan kuten kehunut kauniiksi tms. Mielestäni sanoin kyllä, että ihana vauva.
Jos vauva on ruma, sitä pitää sanoa älykkään näköiseksi.
Nyt oli kyllä vauvan äiti vähän turhan herkkänä. Jokaisen äidin mielestä oma vauva on maailman suloisin, mutta eihän se muille ihmisille ole muita vauvoja kummallisempi. Ja sanoithan sinä ihanaksi.
Mun mielestä ei tarvitse kehua ulkonäköä ja itseasiassa parempikin niin. Enemmän pidän itse kysymyksistä että miten vauvan kanssa on mennyt, nukkuuko ja syökö hyvin jne. Tai mitä tahansa vauvan tekemisiin tai vaikka vaatteisiin, tarvikkeisiin, rutiineihin ym. liittyvää. Joku kiinnostuksen osoitus siitä että miten kaverilla tällä hetkellä menee ja mitkä ovat fiilikset. T. pienen vauvan äiti