Kohkaaja
Kävin mustikoita poimimassa. En yhtään tajunnut että mun lähtö ja paluu pistettäisiin taas merkille tässä kerrostalossa.
Mut joo, näin oli taas käynyt. Sinänsä kun kuljin jalan ja talossa portaan takaovea käytin ja tie on taloon päin puskien ja puiden takana eikä siellä kulkevia talosta näe, niin miten kohkaaja tiesi minne menin
..
No, takaisin palatessa asuntoni ovelle tullessani rapussa rupesi kuulumaan äijän ääni ja se selitti siinä kaljatölkkien kerääjiä ja Riihimäkiä ja kohkaajia ja työttömyyspäivirn kerryttäjiä ja "ennen kuin tuiesivät paremmista kuin mustikkappimintatienestejä".
Noin paljon se hullu kerkesi. Se tyyppi muuten puhuu itsestään sanelunpurkajanakin.
No, tietty se jätkä puolustelee kassaneiti-osastonsihteeriä joka sinänsä on jätkän kamssa samanmoinen hölmö.
Että kysytääs nyt: kuka siellä rapussa kohkasi?
Mun puolesta se jätkä voi mennä purkamaan saneluitaan Kupittaalle osastolle ja ei ois pahitteeks jos ottais kassaneiti-ystävänsä mukaan.
Tällaista tässä vardinaissuomalaisessa asuintalossa.
Nyt mun pitää viedä mustikanperkuujätteet piharoskikseen. Saas nähdä onko siellä yhden asunnonin ikkunassa rasvalettinen känniämmä poikaystäviensä kanssa kohkaamassa tai kenties alaikäisiä sekopäisiä kakaroita.
Kuka siellä rapussa kohkasi? Se jätkä!
Nää onkin kohkanneet jo vuosikausia... sepä se jo todistaa porukasta aika paljon!