Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi auto pitää jättää käyntiin, kun viedään/noudetaan muksu päiväkodista?

Vierailija
26.07.2024 |

Eli nyt kuin ovat olleet tämmöset helteet Suomessa (jopa 23C) niin melkein joka päivä päiväkodissa on auto(ja) parkkipaikalla moottori päälle.

Tänään meni pokka kuin tulin hakemaan lasta niin auto ihan portin edessä ilman ketään ja moottori käynnissä. Sitten sisälle ja pikku keskustelu opettajan kanssa, ja kuin olin takaisin portilla niin auto edelleen moottori käynnissä. Sitten kuin ei ollut ketään niin avasin oven ja pistin moottorin pois päältä.

Sillä aikaa kuin pistettiin kypärä päähän niin vihainen kuski ilmestyi. Kysyi että mitä siellä autossa tein. Sanoin vaan että ehkä unohti sammuttaa moottorin niin päätin auttaa ja sammuttaa sen - sehän ei ole turvallista jättää autoa noin. Hän sanoi että ei ollut vahinko van ihan tahallaan... Sitten kiroilun ja pienen uhkailun jälkeen lähti vihaisena pois, mutta oli ihan sitä mieltä että ei tehnyt mitään väärin.

Kyse ei siis ole ainoastaan tästä kuskista vaan aika monesta ja tämä on näköjään aika normaalia käytäntöä

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tietoinen sellaisesta säännöstä.

No nyt olet.

Vierailija
22/28 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos avaimet on valvomatta virtalukossa, ja joku pöllii kiesisi, voi vakuutusyhtiöllä olla mielenkiintoisia näkökantoja asiaan...

Olen joskus funtsinut, että ajan jonkun mulkeron kaaran paikkaan, josta se ei sitä pariin viikkoon löydä. Uhrin mulkkuuden asteesta riippuen metsätielle tai merenpohjaan. Skaalaa löytyy ja mielikuvitusta meinaan käyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rikos olisi siis kyseessä? Voi olla että auto olisi ollut näin päällä pitkään aikaan, tai sinne oltaisi voitu jättää pieni lapsi. Siis palo vaara olisi voinut olla aika vakava varsinkin koulun parkissa jne... joten ihan turvallisuuden vuoksi sanoisin että auton sammuttaminen oli tässä järkevä ja oikea asia. 

En siin mitenkään aiheuttanut materiaalista tai mutaa haittaa auton omistajalle. Joten mistä rikoksesta minua voisi syyttää? kysyn siis ihan vakavasti.

Vierailija
24/28 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ap olit nainen. Miehenä olisit saanut varmasti turpaan.

Vierailija
25/28 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikaan ei toiminut asiallisesti, mutta sinä syyllistyit rikokseen.

Ei ne peltilehmät ole ihmisiä, joihin ei saa ilman suostumusta koskea. 

Ilman ajokorttia ei auton hallintalaitteisiin kosketa!

Saa koskea jos auto ei liiku.

Olet väärässä. Jos humalainen käynnistää auton hän syyllistyy rattijuoppouteen, vaikka auto ei liikkuisi senttiäkään.

Vierailija
26/28 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos avaimet on valvomatta virtalukossa, ja joku pöllii kiesisi, voi vakuutusyhtiöllä olla mielenkiintoisia näkökantoja asiaan...

Olen joskus funtsinut, että ajan jonkun mulkeron kaaran paikkaan, josta se ei sitä pariin viikkoon löydä. Uhrin mulkkuuden asteesta riippuen metsätielle tai merenpohjaan. Skaalaa löytyy ja mielikuvitusta meinaan käyttää. 

Muista jäädä itse autoon sisälle. Varsinkin tuossa mereen ajossa.

Vierailija
27/28 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista jäädä itse autoon sisälle. Varsinkin tuossa mereen ajossa.

Vaikka sä olet tyhmä, niin ei kaikki muut ole.

Vierailija
28/28 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikaan ei toiminut asiallisesti, mutta sinä syyllistyit rikokseen.

Ei ne peltilehmät ole ihmisiä, joihin ei saa ilman suostumusta koskea. 

Ilman ajokorttia ei auton hallintalaitteisiin kosketa!

Saa koskea jos auto ei liiku.

Olet väärässä. Jos humalainen käynnistää auton hän syyllistyy rattijuoppouteen, vaikka auto ei liikkuisi senttiäkään.

Auton täytyy liikkua jotta rattijuopumukseen syyllistyisi. Matkan ei tarvitse olla pitkä, metrikin riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän