Autoasiaa, osaako kukaan kiltti vastata ?
Jos auton vm on 2021, niin mikä sen tuleva ajoneuvovero tulee olemaan ja voiko liikennevakuutuksen määrän laskea etukäteen itse, olen vähän tumpelo autoasiossa, tällainen yksinäinen naisihminen kun olen, en uskalla tehdä autokauppaa yksinään enkä oikein täysin luota automyyjiin, mitä kaikkea kauheaa minun pitäisi tietää jo nyt ?
Kommentit (12)
Jos olet lähdössä autokaupoille, niin ota joku autoista tietävä mukaasi. Sen ei tartte edes puhua mitään, vaan on mukana ja katselee päältä. Muista koeajo. Valinnan teet sitten niin, että lähdet sieltä kaupasta ulos ja keskustelette valinnastasi.
No sen ajoneuvoveron kyllä myyjä kertoo, kun kysyt.
Vero ja vakuutus vaihtelee, eli ei voi ihan tarkkaan sanoa
Vierailija kirjoitti:
Vero ja vakuutus vaihtelee, eli ei voi ihan tarkkaan sanoa
Eikö mistään voisi etukäteen saada tietoa, niin osaisin vähän laskea kokonaisbudjettia, eli mitä auton oston lisäksi tulee pakollisia kustannuksia, on niin hirmun vaikea yksinään, ettei ne automyyjät vaan sumuttaisi, kun näkevät että sieltä tulee yksinäinen nainen ja kyselee tyhmiä. Pelottaa oikeasti kauheasti!
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/ajoneuvoverolaskuri
Vakuutuksia voi laskea vakuutusyhtiöiden verkkosivuilla. Tarvitaan rekisteritunnus ja henkilötunnus.
Kehottaisin tutustumaan asioihin netissä, koska googlaamalla löydät vastaukset. Et ole enää silloin autoasioissa niin tumpelo yksinäinen naisihminen, jos nyt ylipäätään olet muutenkaan sellainen stereotypia.
Vero riippuu käyttövoimasta ja auton kulutuksesta. Mitä pienempi bensa-auto niin verot edulliset. Itselläni on 144e/ vuosi. Dieselin omistajat maksaa sitten jotain 600e. Kysymällä selviää.
Autokaupat ilmoittaa netissä tiedot. Tutustu autoihin etukäteen.
Ei se nyt suurin menoerä ole, ei kovin suuri missään tavallisessa autossa.
Sumuttaa ne. Kaikki autokauppiaat on huijareita. Samoin kuin kaikki parturit on... no ei huijareita.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta
Miten ajattelit tämän vaikuttavan ajoneuvoveroon? Nyt on näemmä anorektikolla jo aivotoimintakin mennyt vituralleen. Jos vitsiksi ajattelit, kaikki puujalkavitsitkin ovat miellyttävämpiä.
trafiiiiii laskee