Tunnetko ihmisen, joka puhuu aina pahaa muista
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunsin kaksikin. Kumpikin on jo kuollut. Heidän lapsensa on perineet saman mallin arvostella ihmisiä.
Hei, nyt tajusin, miksi asia vaivaa minua. Setäni arvosteli ihmisiä lapsuudessani samalla tavalla. Ap
Tuttu juttu piikki piti aina saada iskeä,Ilman aihetta.
Uskon, että aihetta on. Minullakin on eräs sukulaismies, jonka on pitänyt joka kerta tavatessa ilkeillä jotenkin sanallisesti tai pieninä ilkeinä tekoina. Ihmettelin tätä kauan ja olin pahalla mielellä, nyt ajattelen, että kyse oli hänestä itsestään: huono itsetunto, olematon koulutus, tylsä arki, kateus.
Tunnen. Pikkusiskoni. Keksii valheellisia juttuja minusta, tai kaiken syypäänä olen minä kaikkine kummallisine selityksineen. Olen huomannut, että 'hyökkää' myös muiden päälle ja ihmettelee heidän vastakäytöstään, josta saa uuden impulssin toiminnalleen. Myös äidillä samaa vikaa, etsii negatiivisia puolia sukulaisista, jos ei löydä niin keksii. Minustakin keksi jos jonkinlaista tarinaa. Siis periytyvää?
Nyt välit siskoon katkolla. Hyvä niin.
Mitä näille pitäisi tehdä?
Näitä myrkyllisiä, kateellisia riittää. Yrittävät vahingoittaa uhria. Eihän kukaan normaali ihminen haluaisi olla pitkään tällaisten, tavallaan mieleltään sairaiden kanssa.
Ex-työkaveri oli tuossa taidossa aivan omassa luokassaan. Hän haukkui ja irvaili pomoa meille työkavereilleen ihan jatkuvasti. Ja hyvin usein hänellä oli asiaa pomon huoneeseen. Ihmettelin mielessäni vähän syytä tälle, kunnes kerran kulkiessani pomon huoneen ohi sen ovi oli hieman raollaan ja tämä nainen oli siellä puhumassa suu vaahdossa. Hän oikein kiroillen sätti sitä, miten typerästi eräs työkaveri oli toiminut. Ymmärsin heti mistä tapauksesta hän puhui eikä se todellakaan ollut ollut mikään paha juttu, mutta hänen kertomanaan se sai todella paljon lisäväriä. Lähdin vetämään siitä työpaikasta, mihin vaikutti erittäin suuresti juuri tämän naisen valheet. Ei ollut kiva käydä töissä koko ajan peläten, mistä hänen sepittämästään rikkeestä pomo tulisi taas syyttelemään. Lähti sieltä moni muukin, kun sietokyky oli ylitetty.
Juu tiedän kaksi naapuria eli Paula Kaarina Vilkkinen ja Lars-Johan Jocke Grönholm. Molemmat haukkuvat muita naapureita.Ja yllätys ei ole että ovat poliisin tuttuja juuri naapuriahdistelun vuoksi.Heistä molemmista tehty lukemattomia rikosilmoituksia.Kumpikin lyhyenläntä, Paula 150cm lapsenkokoinen ja Grönholm 171cm.Istuvat usein kiviportailla kiinni toisissaan, kuin turvaa hakien ja tupakka palaa.