Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä viljatuotteita käyttämätön syö?

Vierailija
26.07.2024 |

Ja mikä syy ihmisellä on olla käyttämättä viljaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia tai vilja-allergiat on syy ja syövät kaikkea muuta ruokaa, ellei ole muita allergioita tai sairauksia.

Vierailija
2/7 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö viljoja, koska turpoan niistä ja lopulta ripuliin ja jopa oksennan. Minulle ei tästäkään huolimatta ole keliakiaa, mutta vehnäallergia löytyi. Muutkaan viljat eivät sovi.

Mutta asiaan. Meidän perheessä tämä ei juurikaan vaikuta ruuan tekemiseen. Syödään aikalailla samanlaista ruokaa kuin muutkin suomalaiset. Keittoja, peruna- ja riisi-ruokia. Myös ihan lihaa eri kasviksilla. Aamupalaksi syön yleensä smoothieta/hedelmiä/marjoja/jugurttia/kananmunia yms. Riisikakkuja syön joskus harvoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö ap pelkästään viljatuotteita?!

Vierailija
4/7 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä sääli tuo allergia..joskus jopa hengenvaarallinen tiettyjen esim. pähkinä...

Vierailija
5/7 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea muuta kuin viljoja. Selkeetä. Toki, jos ruokavalio on leipää, pastaa, pullaa sun muuta, niin voi ehkä olla outoa. Linssipasta toimii. Mantelijauhosta saa tehtyä sämpylöitä. 

Eli kvg viljaton ruokavalio.

Vierailija
6/7 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en syö viljoja, koska turpoan niistä ja lopulta ripuliin ja jopa oksennan. Minulle ei tästäkään huolimatta ole keliakiaa, mutta vehnäallergia löytyi. Muutkaan viljat eivät sovi.

Mutta asiaan. Meidän perheessä tämä ei juurikaan vaikuta ruuan tekemiseen. Syödään aikalailla samanlaista ruokaa kuin muutkin suomalaiset. Keittoja, peruna- ja riisi-ruokia. Myös ihan lihaa eri kasviksilla. Aamupalaksi syön yleensä smoothieta/hedelmiä/marjoja/jugurttia/kananmunia yms. Riisikakkuja syön joskus harvoin. 

Riisi on viljaa.

Vierailija
7/7 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö viljaa siksi kun se aiheuttaa ilmavaivoja ja turvotusta. Lisäksi mulla on nivelrikko polvissa ja viljaton ruoka pitää kivut poissa.

Ruokaa kyllä löytyy yllin kyllin.