Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä sinkkuna vs parisuhteessa

Vierailija
26.07.2024 |

Te, jotka olleet pitkiä aikoja sinkkuja ja sitten parisuhteessa, miten paljon ajankäyttönne on ollut erilaista noissa elämänvaiheissa? 

Joskus tuntuu, että koko aikuisikänsä parisuhteessa eläneelöä tämä on ehkä eri adia kuin ihmisillä, joilla on ollut myös pitkä sinkkujakso. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksia?

Vierailija
2/13 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mp?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parisuhteessa. Olen ollutkin aika ison osan elämästäni. Mutta olen ollut myös vuosia sinkkuna. Nautin sinkkuuden tuomasta vapaudesta tehdä ja olla niin kuin huvittaa. Parisuhteessa vaan saa paljon helpommin pillua.

T: Mies

Vierailija
4/13 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin avo- ja avioliittojeni välillä sinkku neljä vuotta ikävuosina 26-30. Tai no, minulla oli siinä välissäkin jos jonkinmoista suhdetta, muttemme asuneet yhdessä.

Ei minun tekemiseni ja ajankäyttöni ole juuri poikennut tuon perusteella. Työ ja harrastukset ovat vieneet oma aikansa. Olen aina käynyt töiden jälkeen pitkällä kävelyllä, tehnyt ruokaa ja sitten katsellut telkkaria ja roikkunut netissä. Viikonloppuna on käyty yökerhossa ja lomilla mökillä ja matkustelty.

Näin on siis mennyt viimeiset 35 vuotta. Nuorempana tuli nähtyä kavereita enemmän, mutta minusta sekin oli enemmän ikään kuin elämäntilanteeseen liittyvä asia.

Vierailija
5/13 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä pitkä parisuhde takana johon aloin nuorena. Erosta 15v. Sittemmin pari muutaman vuoden suhdetta. Nyt sinkkuna muutamia vuosia. Ikää nyt 53v, nainen, aikuiset lapset maailmalla.

Viimeisen parisuhteen päätyttyä olin että tottakai uutta matoa koukkuun. Olin jossain äpissäkin hetken kunnes että ei. Mitä ihmettä, miksi haluan uuden huollettavan?

Omilla lapsilla upeat parisuhteet joissa omat poikani tekevät osansa ja ymmärtävät arvostaa arjen askareita. Toki pienestä opetin omat jäljet korjaamaan.

Ne lyhyemmät suhteet ovat kaatuneet siihen että siisteyskäsitys on ollut mun harteilla ja vaivan palkaksi sain sohvaperunan. Lenkille, leffaan, teatteriin, biitsille, matsiin niin äh ei jaksa.

Niinpä olen tyytynyt olemaan yksin. Itsekseni. Voin tehdä tai olla tekemättä, syön mitä kaapista löytyy yksinkertaista ruokaa, nukun tai valvon.

Kauan siihen kuitenkin meni että lopetti myös itselleen raportoinnin omista töistään tai tekemisistään. Niin monta vuotta elänyt niin että on pitänyt huomioida jotkut tai joku. Olen ansainnut tämän vapauden ja arvostan sitä päivittäin vaikka yhteiskunnan silmissä minussa on pakko olla jotain vikaa koska olen yksin.

Vierailija
6/13 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kauan siihen kuitenkin meni että lopetti myös itselleen raportoinnin omista töistään tai tekemisistään. Niin monta vuotta elänyt niin että on pitänyt huomioida jotkut tai joku. Olen ansainnut tämän vapauden ja arvostan sitä päivittäin vaikka yhteiskunnan silmissä minussa on pakko olla jotain vikaa koska olen yksin."

Mitä tarkoitat tuolla yhteiskunnalla? Valtio tai kansalaiset eivät piittaa elämästäsi. Omat tuttavasiko sinua ylenkatsovat? Vai luuletko vain?

Vierailija
7/13 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikuttanut diihen, kuinka usein esimerkiksi näette vanhempianne? 

Tai oliko teillä sinkkuna tapana tehdä jotain yksin, joka on parisuhteessa jäänyt pois?

Vierailija
8/13 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kauan siihen kuitenkin meni että lopetti myös itselleen raportoinnin omista töistään tai tekemisistään. Niin monta vuotta elänyt niin että on pitänyt huomioida jotkut tai joku. Olen ansainnut tämän vapauden ja arvostan sitä päivittäin vaikka yhteiskunnan silmissä minussa on pakko olla jotain vikaa koska olen yksin."

Mitä tarkoitat tuolla yhteiskunnalla? Valtio tai kansalaiset eivät piittaa elämästäsi. Omat tuttavasiko sinua ylenkatsovat? Vai luuletko vain?

Halusit vi ha mielisesti kommentoida. Miksi? Tältäkin palstalta saa päivittäin lukea surkuttelua kun ihmiset on yksin ja ihmettelyä miksi.

Yksin oleminen ei ole sama kuin yksinäisyys.

Vierailija
9/13 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusit vi ha mielisesti kommentoida. Miksi? Tältäkin palstalta saa päivittäin lukea surkuttelua kun ihmiset on yksin ja ihmettelyä miksi.

Yksin oleminen ei ole sama kuin yksinäisyys.

Mitä tarkoitit tuolla yhteiskunnalla?

Vierailija
10/13 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parisuhteessa. Olen ollutkin aika ison osan elämästäni. Mutta olen ollut myös vuosia sinkkuna. Nautin sinkkuuden tuomasta vapaudesta tehdä ja olla niin kuin huvittaa. Parisuhteessa vaan saa paljon helpommin pillua.

Sika perssu

Vierailija
11/13 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi täällä on ollut useissakin ketjuissa tällaisia näkemyksiä. Ovatko sitten yhteiskuntaa, sanopa se.

eri

Vierailija
12/13 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi täällä on ollut useissakin ketjuissa tällaisia näkemyksiä. Ovatko sitten yhteiskuntaa, sanopa se.

eri

AV:lla on paljon lestoja, jotka ylenkatsovat lapsettomia. Tämä palsta ei siis ole mikään totuudenmukainen läpileikkaus yhteiskunnasta.

Vierailija
13/13 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sika perssu

Hiljaa incel. Tai  katkera vanhapiika. Jompikumpi kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan