Te, joilla sukkiin EI tule heti reikiä: mistä ostatte?
Kommentit (37)
Mun sukkien reikiintyminen loppui, kun vaihdoin suuren osan kengistäni paljasjalkakenkiin. Ilmeisesti askeltaminen on nyt normalisoitunut ja jalkojen lihakset vahvistuneet, joten sukatkin pysyy ehjinä.
Jos haluan sukkien kestävän, niin ostan niitä urheilukaupoista. Etenkin juoksulenkeille tarkoitetut sukat kestää hyvin.
Stockmannilta ostin viimeksi. Ehkä jossain fiinimmässä tavaratalossa ja hienompien vaatteiden kaupassa on vielä laatua jäljellä.
Toisilla kuluu ja toisilla ei. Silläkin on paljon merkitystä löhöileekö vaan sohvalla päivät pitkät vai liikkuuko aktiivisesti.
Talliinan torilta Stockmannin läheltä saa sukkia joihin ei tule yhtään reikiä.
Eräässä asunnossa meillä oli kaikkialla laattalattia (pl. makkarit). Sellaista vähän röpelöistä pintaa niissä. Jessus, että meni sukkia rikki tasaiseen tahtiin. Ihan älytön idea (ei itse siis tehty lattiaa).
Hoida jalat ja kovettumat sekä kynnet. Rasvaa jalkoja joka päivä. Kunnon kengät ja tarvittaessa pohjalliset. Käy jalkaterapeutilla jos virheasentoja. Testaa erilaisia sukkia eli puuvilla ja keinokuitu. Vaihda sukat päivittäin. Osta vaihtosukkia riittävästi.
Bambusukat ovat kestäneet kauemmin kuin puuvillasukat.
Lindexin sukat ovat surkeita. Reikiintyminen taattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohuehkot sukat ostan H&M:ltä ja paksummat tennissukat urheiluliikkeestä. Mulla ei juuri koskaan tule sukkiin reikiä. Päin vastoin, ne saattavat kulua vuosien mittaan lähes verkolle, mutta varsinaisia reikiä ei tule.
Jos sinulla reikiintyy sukat, niin meneekö ne aina samasta kohtaa? Ehkä sulla on vääränmalliset kengät, liian pitkät kynnet tms.
Mulla sama. Pienet pyöreät varpaat ja kynnet. Luulen että on omista jaloista enemmän kiinni mitä sukista.
Toiset sukat reikiintyvät ja toiset ei. Sukissa on eroja.
Meillä laminaatti, sukkia kuluu runsaasti.
Lattiamateriaali voi tosiaan vaikuttaa sukkien kulumiseen. Meillä on joskus sellainen mattapintaisempi parketti ja sukat reikiintyivät nopeammin.
Sen olen kans huomannut, että nykyään sukat on ohuempia kuin n. 10 vuotta sitten. Täällä jo mainitut Mujin sukat on kestäneet hyvin.
Pienikokoisena ostan kaiken minkä voin lasten ja nuorten puolelta.
Leikkaa kynnet niin ei tuu heti reikä.
Tokmannilta CAT mustat pukusukat.
Ihan parhaat.
Maksaa jotain kympin/5paria tms
Kuivaa nopeasti
Eivät hikoa jalassa.
Varsi pysyy ylhäällä ilman että puristaa.
Kulutuskestävyys kova, raksakengät käytössä löysästi kiinni, aina hiekkaa tai kiviä kengässä, sukka kestää.
Minä olen ylipainoinen, on tosi kovat ja halkeilleet kantapäät ja lattia on epätasainen, tikkuinen puulattia. Käytän paljon turvakenkiä.
Ikinä mulla ei ole mennees sukat puhki.
Ostan mitä sattuu sukkia, yleensä halvimpia, ja niitä ohuita puuvillasukkia. Prismasta, tokmannilta,mistä vain. Ne kestää vuosia ja vuosia. Myöskään uudet sukat ei vain mene rikki.
Villasukatkin kestävät vuosia, myös ne ohuesta langasta neulotut. Myös lasten sukat kestävät.
Kyse on siis jostain kävelytavasta tai vastaavasta, tai ehkä siitä lattiasta. Mies ystävällä, jolla on parkettilattia, ei laminaattia sukat hajoavat parin käytön jälkeen. En ymmärrä, miten se sen tekee. Ei vaikuta mitenkään raahaavan jalkojaan tai muuta