Noudatattelo säännöllisiä ruokailuaikoja?
Itse noudatan. Syön aamiaisen, lämpimän ruoan, iltapuuron ja illan päätteeksi vielä jälkiruoan. Aina samoihin kellonaikoihin, n. tunnin marginaalilla. Käytän tarvittaessa mirtzaa uniongelmiin. Sehän aiheuttaa syömishalua. Tällä kellotetulla ruokailurytmillä ei tule syötyä sen kanssa ylimääräistä. Kannattaa kokeilla kaikki mirtzan käyttäjät. Toki joutuu kestämään sen aiheuttamaa näläntunnetta ruoka-aikojen välissä mutta se on parempi kuin lihominen.
Kommentit (12)
On mulla kymmenisen minuuttia liikkumavaraa, eli en noudata orjallisesti samoja ruokailuaikoja
Suht säännölliset, vaikka en ole enää työelämässäkään. Illalla en yleensä syö klo 19 jälkeen. Menee jostain syystä yöunet myöhäisemmästä syömisestä.
Syön tavallisesti kaksi kertaa viikossa, lopun ajan olen nestepaastolla. Tästä rytmistä pidän melko tarkasti kiinni, poikkeamat tuntuvat pahalta. Kellonajasta sen sijaan en ole kovin tarkka.
Minulla tulee nälkä säännöllisesti, joten kyllä syön. Aamulla nyt ei useinkaan ole ns. kiljuva nälkä, mutta syön silti vähän ja lounasta ei aina kaipaa, mutta huomaan kun alkaa kiukuttaa, että taitaa olla parasta syödä jotakin.
Yritän mutta nyt kuumalla syön lounaan vasta iltapäivällä, muuten kahvi ja voileipä
Kyllä meillä syödään suht säännöllisiin aikoihin. Aamiainen n.klo 8, lounas n.klo 13, päivällinen aina klo 19.
Aika säännöllisiä, mutta kun olen vuorotyössä, ajat tietenkin vaihtelevat.
Kyllä, säännöllinen syöminen on tärkeää. Lasten kanssa se rytmittää aika pitkälle koko elämää yhdessä nukkumaanmenoajan kanssa.
Jokseenkin samaan aikaan, kun työssä on lounastauko keskellä päivää, ja päivällinen sitten kotona työpäivän jälkeen. Sama myös vapaapäivinä.