Ystävä loukkaantuu ellen järjestä polttareita. Hankala elämäntilanne.
Ystävä menee naimisiin ensi vuoden puolella, talvihäät. Nyt alkoi polttaripohdintakin jo. Kysyi järjestänkö mä ne. Hän järjesti mulle aikanaan. Niin haluaisin mutta olen niin loppu. Takana tuore avioero, taloudellisesti tiukkaa 3 lapsen kanssa, ja olen saikulla (avioero ei ole ainoa syy). Sanalla sanoen olen väsynyt.
Ystävä sanoo että mun on järkättävä ne. Muiden kanssa. En kyllä millään jaksaisi nyt. Ymmärrän häntä: hän järkkäsi mulle 15v sitten ihanat polttarit. Nyt koko avioliitosta on savuavat rauniot jäljellä. Lapsemme ovat suunnilleen saman ikäiset, hän vasta nyt menee naimisiin. Täytyisi ottaa selkoa kaikista tapakäytänteistä kun on jo lapsia; millaiset polttarit ynnä muuta... mä en jaksa! Mikään pitsa-sipsikalja-äijäilypolttari ei riitä vaan täytyy olla höttöä, unelmia, kauneutta ja vaikka ja mitä amerikan ihmettä.
Kommentit (26)
Sä et siis saa suutasi auki ja sanottua että nyt et jaksa, voit osallistua parhaasi mukaan mutta joku muu ottaa päävastuun.
Kerro sille, että ei kannata, kun ero tulee kumminkin ja olet hyvä esimerkki.
Kerro totuus. Jos on oikea ystävä, niin ymmärtää ja hyväksyy. Jos ei ole, niin sitten ei ymmärrä eikä hyväksy, ja sitten ei ole oikea ystävä.
Siis sun pitäisijärjestää ne YHDESSÄ MUIDEN KANSSA. Sehän ei tarkoita, että sun pitäisi tehdä tuo kaikki yksin. Vaan olla mukana joukossa, joka selvittää ja järjestää. Ei se ole niin paljon vaadittu, kun näytät luulevan.
Ei ole mikään pakko järjestää jos oma elämäntilanne on sellainen ettei löydy energiaa tmv. Jos loukkaantuu niin anna loukkaantua. Todennäköisesti tulee loukkaantumaan vaikka ne polttarit hänelle järjestäisit koska ei ole juuri sellaiset kuin hän on unelmoinut jne.
Ikää jo on teillä niin jospa vain kauneudenhoitohetki, shampanjaa ja yhdessä oloa ruokaillen ravintolassa. Halukkaat jatkaa baariin. Ei luulisi olevan rankka järjestää. Toki rahaa menee, jos kunnolla järjestää. Jokainen maksaisi omat juttunsa ja syönisensä ja sitten osuuden morsiamen jutuista.
Järjetön homma polttarit. Aikuiset ihmiset sekoilevat. Mistä moinen villitys on tullut ei ainakaan suomalaista perua.
Vierailija kirjoitti:
Ikää jo on teillä niin jospa vain kauneudenhoitohetki, shampanjaa ja yhdessä oloa ruokaillen ravintolassa. Halukkaat jatkaa baariin. Ei luulisi olevan rankka järjestää. Toki rahaa menee, jos kunnolla järjestää. Jokainen maksaisi omat juttunsa ja syönisensä ja sitten osuuden morsiamen jutuista.
AP:
Ei tuo riitä. Tuohan olisi kiva kyllä. Mutta kun hän on haaveillut häistä vuosikymmenet ja nyt kun on varaa siihen, niin halutaan juhlia isosti ja ikimuistettavasti. Olen sanonut että olen poikki mutta kuittaa sen sillä että onhan porukassa muita. Joo mutta päävastuun vetäjällä on se vastuu että kaikki menee hyvin. Sitäpaitsi suoraansanoen hirvittää enkä ole lainkaan varma että porukka haluaa maksaa itsensä kipeäksi per nenä, osallistumisestaan. Ei kaikki ui rahassa ja vaikka uisikin, niin harva viitsii toisten polttareihin laittaa satkuja.
Todennäköisesti ei edes kotikaupungimme tarjonta riitä, asutaan keskisuuressa kaupungissa Suomessa.Eli majoitus tulee satavarmasti ainakin 1 yöksi.
Ystäväsi kuulostaa ajattelemattomalta ja myös aika lapselliselta. Ilmeisesti olette jo vähintään kolmenkympin (vai jopa neljänkympin?) paremmalla puolella, joten odotukset polttareista kuulostavat ylipäätään vähän erikoisilta. Siis ainakin jos morsian odottaa jotain muuta kuin kivaa yhteistä illanviettoa (esim. illallista ja bileiltaa) tyttöporukassa.
15 vuotta aikaa on kulunut hänen järjestämistään polttareista. Eikö ystäväsi ymmärrä, että sinulla ei tässä elämäntilanteessa ole ajallisia, taloudellisia eikä terveydellisiä resursseja sitoutumaan prinsessapäivän järjestämiseen? Prioteetit ovat muuttuneet matkan varrella yh-äidillä. Ystäväsi kuulostaa egoistilta.
Polttarit tyhmiä ja naimisiinmeno vielä tyhmempää.
Mitä järkeä on järjestää polttarit, jos yhteistä elämää takana ainakin 15 vuotta ja ikääkin alkaa lähennellä 40. Eikös polttarit ole viimeinen juhla vapaana ennen avioliittoa. Jos on ollut avoliitossa jo iäisyyden, on naurettavaa järjestää polttarit.
Yöksi yö lähikylpylässä. Kylkeen hieronta ja mutahoito. Illaksi samppanjapullo. Sinun itsesi ei ole pakko osallistua eikä siis maksaa mitään.
Ensinnäkin, miksi ei heti polttareiden järjestäjä kysy kutsutuilta, että pääseekö osallistumaan ajankohtana X ja paljonko on valmis kuluttamaan rahaa.
Siitä sitten lähteä suunnittelemaan, kun budjetti on selvillä.
Ystävälläni oli häiden aikaan kolme alle 3-vuotiasta. Oli ihan selvää, että kaasoilu ja polttarit eivät tulleet kysymykseen. Asuimme vielä useiden satojen kilometrien päässä, olin iloinen kun hän silti pystyi osallistumaan häihin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on järjestää polttarit, jos yhteistä elämää takana ainakin 15 vuotta ja ikääkin alkaa lähennellä 40. Eikös polttarit ole viimeinen juhla vapaana ennen avioliittoa. Jos on ollut avoliitossa jo iäisyyden, on naurettavaa järjestää polttarit.
Olen samaa mieltä. Polttarit, kun eletään perhe-elämää, on avomies ja lapset, yhteinen koti ollut ties miten kauan. Häiden tulisi olla sen mukaiset. Maistraattivihkimisen itse valitsisin, jos olisi ennen häitä perhekin ehditty perustaa! Kirkkohäätkin joten kuten menettelisi, mutta polttarit olisivat jo absurdit!
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kaasolla aina se riski, että osa jättää maksamatta ja kaikki kaatuu kaason niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis sun pitäisijärjestää ne YHDESSÄ MUIDEN KANSSA. Sehän ei tarkoita, että sun pitäisi tehdä tuo kaikki yksin. Vaan olla mukana joukossa, joka selvittää ja järjestää. Ei se ole niin paljon vaadittu, kun näytät luulevan.
Joku soittaa, joku varaa, joku maksaa... Yhtäkkiä se joku on ap.
Ei sun ole mikään pakko järjestää yhtään mitään. Kai ystävällesi muitakin kavereita on.