Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä loukkaantuu ellen järjestä polttareita. Hankala elämäntilanne.

Vierailija
25.07.2024 |

Ystävä menee naimisiin ensi vuoden puolella, talvihäät. Nyt alkoi polttaripohdintakin jo. Kysyi järjestänkö mä ne. Hän järjesti mulle aikanaan. Niin haluaisin mutta olen niin loppu. Takana tuore avioero, taloudellisesti tiukkaa 3 lapsen kanssa, ja olen saikulla (avioero ei ole ainoa syy). Sanalla sanoen olen väsynyt.

Ystävä sanoo että mun on järkättävä ne. Muiden kanssa. En kyllä millään jaksaisi nyt. Ymmärrän häntä: hän järkkäsi mulle 15v sitten ihanat polttarit. Nyt koko avioliitosta on savuavat rauniot jäljellä. Lapsemme ovat suunnilleen saman ikäiset, hän vasta nyt menee naimisiin. Täytyisi ottaa selkoa kaikista tapakäytänteistä kun  on jo lapsia; millaiset polttarit ynnä muuta... mä en jaksa! Mikään pitsa-sipsikalja-äijäilypolttari ei riitä vaan täytyy olla höttöä, unelmia, kauneutta ja vaikka ja mitä amerikan ihmettä. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee matkustamista ja älyttömät kustannukset niin osallistujaporukka jää pieneksi. Teillä on lapsia, työt, vuorotyötä, puolisoiden työt, muut juhlat ja velvollisuudet. Olen ihan varma että ne kutistuu ja surkastuu, kun hetki lähenee, Jon on hirveästi kaikkea. 

Morsiamella ei ole realiteetit kohdillaan. 

Vierailija
22/26 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, miksi ei heti polttareiden järjestäjä kysy kutsutuilta, että pääseekö osallistumaan ajankohtana X ja paljonko on valmis kuluttamaan rahaa.

Siitä sitten lähteä suunnittelemaan, kun budjetti on selvillä. 

Ensin pääsee ja sitten kun se päivä on, niin voi ei en pääsekään... kukan on se joku joka maksaa käyttämättä jääneet varaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järjestänyt monia polttareita ja hyvien polttarien järjestäminen ei oikeasti ole niin vakavaa tai suuri homma kuin monet luulevat. Tässä omat vinkkini:

- Pyydä kaveriasi luomaan WhatsApp ryhmä, johon hän kutsuu itse kaikki jotka haluaa polttareihinsa vieraiksi ja sen jälkeen hän poistuu ryhmästä jolloin teillä on suunnittelukanava valmiina. 

- Pyydä kaveriasi päättämään itse polttareiden päivä. Sen on oltava riittävän kaukana tulevaisuudessa jotta vieraat ehtivät järjestellä osallistumismahdollisuuksensa. Yllätyspolttarit ovat ehkä perinne, mutta huono sellainen. Varsinkin perheelliset, myös polttarisankari itse tarvitsee mahdollisuuden varmistaa osallistumisensa tietämällä päivän etukäteen. 

Porukan kesken suunnitelkaa ja jakakaa vastuut seuraavissa asioissa:

- Valitkaa morsiamen persoonaa kuvastava teema ja päättäkää millaisia asusteita tarvitsette. Teema voi olla niinkin yksinkertainen kuin joku tietty väri, mutta mitä enemmän mielikuvitusta, sen parempi! Pääsääntöisesti jokainen vieras huolehtii oman teemanmukaisen asunsa, mutta jollekin joka tietää hyvin morsiamen koon/on suunnilleen samankokoinen voi nakittaa morsiamen asun hankkimisen. 

- Aktiviteetit: brainstormatkaa ja selvittäkää millaisia yhteyksiä porukalla on. Hyödyntäkää kontaktien mahdollistamia alennuksia jne. Hauskoja ideoita löytyy myös elämyslahjat-sivulta. Myös edullisia, jopa ilmaisia aktiviteetteja voi luoda melkein tyhjästä, esimerkiksi aarteenetsintä. Hyödyntäkää myös omaa osaamistanne, joku voi luoda morsiamelle hienot polttarikampaukset ja/tai meikit, ikimuistoisia kuvia saa otettua kuka tahansa instagram-harrastaja jne.

- Puhukaa avoimesti budjetista ja rahasta. Jos porukassa on ihmisiä joiden talous on tiukalla, niin huolehtikaa että kukaan ei joudu jäämään pois siksi että ei pysty osallistumaan kustannuksiin. Kustannuksia ei ole mikään pakko jakaa tasan kaikkien kesken. Olen itsekin hyväpalkkaisena osallistunut ylimääräisellä satasella jotta porukan opiskelija pystyi osallistumaan pienemmällä summalla.

Polttareiden pitää olla hauskanpitoa ja yhdessäoloa, suorittaminen ja itsensä pelottelu morsiamen liian huikeilla odotuksilla on oman itsensä kampittamista! Ja vaikka porukassa on ns päävastuullinen, niin se ei tarkoita asioiden tekemistä yksin, vaan ennemminkin tahtipuikon heiluttamista!

Vierailija
24/26 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöksi yö lähikylpylässä. Kylkeen hieronta ja mutahoito. Illaksi samppanjapullo. Sinun itsesi ei ole pakko osallistua eikä siis maksaa mitään.

Kuka nämä varaa?

Vierailija
25/26 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien noiden oman elämäsi haasteiden takia pitäisin sinuna tärkeimpänä omaa jaksamistasi. Sinähän olet jo sairaslomalla! Sinun on jaksettava huolehtia lapsistasi ja oman talouden saattamisesta parempaan tasapainoon. Nämä ovat huomattavasti tärkeämpiä vastuita kuin ystävän pottarit. Jos ystäväsi, joka on itsekin äiti, ei tätä ymmärrä, kun vilpittömästi kerrot tilanteestasi, antaa olla. Siinähän loukkaantuu.

Vastavuoroisuus on tärkeä periaate, mutta on ymmärrättevä sekin, että ihmisille tulee eteen raskaita elämänvaiheita, joiden aikana ei vaan pysty toteuttamaan vanhaa vastapalvelusta, jos se sattuu ajoittumaan näin. Ystävän juhlapäivä on tärkeä, mutta se ei ole sinulle yhtä tärkeä kuin oma perheesi ja terveytesi. Hän järjesti sinun polttarisi varmasti ihan erilaisessa elämäntilanteessa.

Vierailija
26/26 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän polttarit ole sellaiset bileet, jotka MÄÄRÄTÄÄN järjestettäväksi.