Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen itsetiedostava narsisti

Vierailija
25.07.2024 |

Ja usein kirjoittelen tänne omasta näkökulmastani miten narsistit ajattelee ja toimii, en mitenkään kaunistellusti tai puolustelevasti. En kuitenkaan itse osaa ottaa niistä opiksi, narsisti kun olen. Toivon vain että muut ottavat niistä opikseen ja oppisivat vaikkapa välttelemään kaltaisiani ihmisiä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on joku outo kuvio, että narsismista olevinaan tietävät tulevat aina aukomaan päätän jos joku edes mainitsee kuinka narsistit voivat olla itsetiedostava häiriöstään. 

Jotkut taas koittaa vängätä kuinka narsistit ovat vain ja ainoastaan hovipelejä pelaavia sosiopaatteja, vaikka itseasiassa moni narsku on aivan kyvytön hovipeleihin, koska käytös on niin oksettavaa etteivät kykene ihmisiä ohjailemaan.

Kiitos AP kun jaksat ja sua kiinnostaa puhua asiasta. Ihan liikaa liikkuu omituista väärää tietoa tälläkin pastalla. 

Vierailija
2/7 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein viestini joutuvat poistetuksi, ikään kuin joku täällä haluaisi pitää todelliset asiat pimennossa? Narsisteja on nähtävästi ainakin paria erilaista tyyppiä. Kaltaisiani "vaatimattomia" narsisteja jotka eivät tuo itseään esille erikoisemmin tai kaipaa muiden ylistyksiä. Itse asiassa ne ylistelyt jopa ärsyttää, kun oma kuva on niin heikko. ja sitten toisessa ääripäässä niitä jotka nauttivat esiintymisestä ja suorastaan elävät kehuista. Ei tuota mitään ongelmia ylistellä myös itseään ja pitää itseään erinomaisena. Tunnen yhden tällaisen ja varmaankin nämä ääripäiden eroavaisuudet toimivat jollain oudola tavalla puoleensavetävänä liimana synnyttäen varsin epäterveen kuvion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat itseäsi välteltävän, ettei ihmisiä sattuisi? Yllättävän huomioonottavaa kyllä, ei tyypillistä narsistin ajattelua. Hyvä sinä!

Vierailija
4/7 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/7 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat itseäsi välteltävän, ettei ihmisiä sattuisi? Yllättävän huomioonottavaa kyllä, ei tyypillistä narsistin ajattelua. Hyvä sinä!

Itse asiassa tämä on itsekästä, koska olen huomannut että alan varsin pian kokemaan ihmiset rasitteena itselleni joten kaikkien kannalta win. Vaikka monet varmaan kuvittelee, että narsisti nauttii siitä kun raivoaa muille kokiessaan miten kaikki ovat häntä vastaan yms. niin itse asiassa se on aika helvettiä itsellenikin. ap

Vierailija
6/7 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tai oletko ollut parisuhteessa? Miten ne sujuvat? 

Vierailija
7/7 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein viestini joutuvat poistetuksi, ikään kuin joku täällä haluaisi pitää todelliset asiat pimennossa? Narsisteja on nähtävästi ainakin paria erilaista tyyppiä. Kaltaisiani "vaatimattomia" narsisteja jotka eivät tuo itseään esille erikoisemmin tai kaipaa muiden ylistyksiä. Itse asiassa ne ylistelyt jopa ärsyttää, kun oma kuva on niin heikko. ja sitten toisessa ääripäässä niitä jotka nauttivat esiintymisestä ja suorastaan elävät kehuista. Ei tuota mitään ongelmia ylistellä myös itseään ja pitää itseään erinomaisena. Tunnen yhden tällaisen ja varmaankin nämä ääripäiden eroavaisuudet toimivat jollain oudola tavalla puoleensavetävänä liimana synnyttäen varsin epäterveen kuvion.

Tällä palstalla liikkuu eräs pseudopsykologia jankuttaja joka ymmärtääkseni poistelee tällaisia ketjuja heti kun hänen näkemyksenä kyseenalaistetaan. Sitten myös yksi narsistihullu jolla tuntuu olevan jonkinlaista psykoottisuutta, kun spämmäilee lankaan outoja juttuja väitetysti kokemastaan väkivallasta narsistin uhrina. Hän sitten poistattelee kommentteja ja kokonaisia keskusteluja perusteettomilla ilmoituksilla. 

Aika jännää kyllä. Monesta syystä herkkä aihe. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä