Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeus muodostaa tasavertaisia suhteita naisten kanssa

Vierailija
25.07.2024 |

Harmittaa, kun havahduin siihen, että en ole oikeastaan koskaan onnistunut muodostamaan tasavertaista parisuhdetta naisten kanssa.

Joko on niin, että nainen on kiinnostuneempi ja omaehtoisesti jollain tasolla "alistuu" (nämä ovat olleet yleensä vain seksin perässä) tai sitten yleisemmin niin, että nainen on niskan päällä ja käyttää henkisen vallan keinoja (väheksyminen, mitätöinti, kiristäminen, huutaminen, haukkuminen) saadakseen tahtonsa läpi.

Itse puolestani toivoisin, ettei parisuhteeseen sisältyisi valta-asetelmia. Minusta kuitenkin on alkanut tuntumaan, että osa naisista avoimesti halveksuu miehiä, jotka eivät halua dominoida heitä.

Onko muilla miehillä vastaavia kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on selvästi sinun ongelmasi eikä meidän muiden. Pystymme tasa-arvoisuuteen. Taidat valita vääränlaisia naisia.

Vierailija
4/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ongelma ei välttämättä liity ainoastaan nais-miessuhteisiin vaan ylipäätään ihmissuhteisiin.  Osaatko pitää kiinni rajoistasi, kieltäytyä ja sanoa ei?

Vierailija
5/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohdannut oikeanlaista, sinulle sopivaa naista vielä. Ihmiset kun ovat erilaisia, naisetkin. Eikä olisi mitään järkeä tyytyä "ensimmäiseen  vastaantulijaan", vain saadakseen parisuhteen...

Vierailija
6/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota se just on, kun miehet valitsevat naisen sen perusteella miltä nainen näyttää tai sitten ihan vaan sillä perusteella, että kyseessä on ylipäätään nainen.

Vierailija
7/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai, että oikein naisten. Aloittaja on ehtinyt sitten käymään läpi useamman miljardia naista, kun noin hyvin tietää.

Vierailija
8/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole kohdannut oikeanlaista, sinulle sopivaa naista vielä. Ihmiset kun ovat erilaisia, naisetkin. Eikä olisi mitään järkeä tyytyä "ensimmäiseen  vastaantulijaan", vain saadakseen parisuhteen...

Joo sama mieltä. Ei ole kenenkään asia ruveta räksyttävää, tai alistuvaa naista kouluttamaan parisuhteessa. Varsinkin nuo henkisesti väkivaltaiset kannattaa laittaa kiertoon heti, eikä jäädä hommaamaan yhtään enempää kosketuspintaa sille kokemukselle.

Jos nainen on arka, niin se tilanne voi vielä kehittyä parisuhteen edetessä. Kuitenkin nyt vaikuttaisi silta, että olet hakenut hieman vääränlaisia naisia, tai sitten vain ollut huono tuuri. Olen kyllä samaa mieltä tuosta kuinka jotkut ovat arvomaailmaltaan niin oudon konservatiivisia, että odottavat mieheltä dominointia. Itselläkään ei ole sellaiseen viidakon Ykä touhuihin minkäänlaista mielenkiintoa. Aika typeriltä ne naikkosen on muutenkin vaikuttanut ja muistaakseni saivat ammatin vasta lähempänä kolmeakymppiä.

M30

Vierailija
9/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai, että oikein naisten. Aloittaja on ehtinyt sitten käymään läpi useamman miljardia naista, kun noin hyvin tietää.

Ei tuossa puhuttu muista naisista kuin niistä, joiden kanssa hänellä on ollut suhteita.

Vierailija
10/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota se just on, kun miehet valitsevat naisen sen perusteella miltä nainen näyttää tai sitten ihan vaan sillä perusteella, että kyseessä on ylipäätään nainen.

Aika vaikea tietää etukäteen, miten joku ihminen käyttäytyy suhteessa. Tuskin naisetkaan tarkoituksellisesti hakeutuvat suhteisiin, joissa mies sluibailee.

Vierailija
11/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ja tasapainoinen ihminen ei halua valta-asetelmaa parisuhteeseensa. Valitettavasti vain kovin moni on jotain aivan muuta, kuin terve ja tasapainoinen.

Aina, kun aikuinen pomottaa toista aikuista lähisuhteessa (ystävyys ja parisuhde, sukulaissuhteet) niin molemmat osapuolet korruptoituvat henkisesti: Pomottajalle syntyy aivan liian suuret luulot omasta tärkeydestään ja pätevyydestään ja se pomotettu taas joutuu ryhtymään valehteluun ja salailuun pitääkseen edes pienen osan siitä vapaasta tahdosta, joka hänelle itse asiassa kuuluisi ihan kokonaan.

Aloittajalle: Tunnut viestisi perusteella olevan terve ja tasapainoinen ihminen. Älä sure sitä, että suhteet tasapainottomien ja vallan korruptoimien ihmisten kanssa eivät ole onnistuneet. Kyllä vielä eteen tulee se tervepäinenkin. 

Vierailija
12/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ongelma ei välttämättä liity ainoastaan nais-miessuhteisiin vaan ylipäätään ihmissuhteisiin.  Osaatko pitää kiinni rajoistasi, kieltäytyä ja sanoa ei?

Ei minulla ole mitään vastaavia ongelmia miesten kanssa tai naispuoleisten kavereiden kanssa. Ongelmat liittyvät vain tuohon joidenkin naisten ajatusmalliin, että miehen rooli on olla joko alfauros tai sylkykuppi. Monet tasa-arvon puolestapuhujatkin ovat osoittautuneet tällaisiksi, kun on vähän rapsuttanut pintaa.

Vierailija
13/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän sama mitä tulee koulutukseen, uraan, varallisuuteen. Toisaalta naisilla on ollut suurempi sosiaalinen pääoma kuin itsellä ja olen ajatellut sen kompensoivan. Niin kuin molemmat hyötyvät toistensa vahvuuksista.

Vierailija
14/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikea tietää etukäteen, miten joku ihminen käyttäytyy suhteessa. Tuskin naisetkaan tarkoituksellisesti hakeutuvat suhteisiin, joissa mies sluibailee.

Niin, mutta kun naisiltakin oletetaan, että ne osaa ennustaa miten mies käyttäytyy suhteessa ja varsinkin sitten kun on lisäännytty. Se sama oletus toimii toisinkinpäin.

Sorry tästä kommentista, mutta oli pakko tarttua tähän näin, koska nainen ei ikinä pääsisi tuolla läpi , että ei voi tietää että toinen muuttuu suhteessa väkivaltaiseksi.

Vierailija
15/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmastikin kaikki muut naiset vakuuttavat, että eivät tunne ilmiötä ja ovat aina kyenneet tasavertaisiin suhteisiin. Mutta minä voin nyt jo vanhempana naisena sanoa, että olin kyllå nuorena melkoinen bitch. 

Miksikö? Olin kohtuullisen hyvännäköinen ja selvästi älykkäämpi kuin seurustelukumppanini. Olin yleensä se vähemmän kiinnostunut osapuoli. En osannut kunnioittaa niitä miehiä, joiden kanssa olin, enkä myöskään osannut olla kokonaan ilman. Itsetuntoni olisi näin jälkikäteen miettien voinut olla parempi, vaikka olin stara ja tottunut loistamaan.

Omalta osaltani tilanne ratkesi siten, että löysin miehen, jota pystyin aidosti kunnioittamaan. Hän on yhdistelmä älykkyyttä, tilannetajua ja aivan puhdasta hyvyyttä. Edelleen ihmettelen joka päivä, että minulla on onni olla hänen kanssaan.

- Wanha akka.

Vierailija
16/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistilla on.

Vierailija
17/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tällaisella satunnaisotannalla tulee aina huono, niin täytyy enemmistön olla niitä huonoja, noin matemaattisesti ajatellen.

Vierailija
18/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisen rooli on miehen työtehon/määrän tarkkailija?

Vierailija
19/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mitä ne tilanteet on missä sinusta on toivuttu alfaurosta tai tehty sylkykuppi? Jos näin on käynyt usemmankin kerran, niin itselle herää myös kysymys mitä ne toistuvat tilanteet niin kuin käytännössä on?

Vierailija
20/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä esiintyy käytännössä? Minulla ei ole omassa parisuhteessa tullut kertaakaan sellaista tilannetta, että toisen pitäisi dominoida tai alistua.  Me yleensä keskustellaan asioista ja päädytään kompromissiin. Ehkä ette sovi yhteen?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi