Millainen ilma teillä päin on? Täällä viileää ja sumuista.
Kommentit (89)
Täällä ihan itäisessä suomessa nyt aamukympiltä +25 ja aurinko paistaa ja lämpöä luvassa täksi päiväksi +29. lämpimät kelit näyttäis jatkuvan ennusteen mukaan srv 10 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harstad, +16, puolipilvistä.
Asutko vai lomailetko?
Ilmastopakolaisina reissataan kaikki kesät Norjassa, tänään täällä. Kotona Tampereella on liian kuuma ja pohjoisessa on ötököitä (ja ilmeisesti liian kuuma).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla +22 ja puolipilvistä. Iltapäivällä pitäisi olla +28, hyvin tarkenee.
Miten Vantaalle on luvattu 28 ja Helsinkiin vain 25
Täällä sisempänä maata on usein kuumempaa. Oli virhe muuttaa tänne Helsingistä. Jossain vaiheessa kun kauppa taas käy, myyn asunnon ja palaan Helsinkiin, meren läheisyyteen.
Kello on vasta 10, lämmintä on +25 ja koko ajan kuumenee. Iltapäivästä ja yöstä tulee tuskainen. Pimennysverhot auttaa siihen, ettei auringonpaahde lämmitä asuntoa saunaksi, mutta kun öisinkin lämmintä on 20 eikä tuule yhtään, ei helpotusta tule edes yöksi, kun tuuletus ei hyödytä mitään.
Vierailija kirjoitti:
olisikin viileä, monta trooppista tai trooppisen tuntuista yötä jo takana, ilmankosteus joku 45% ja tänään taitaa tulla tän viikon kuumin päivä. Univaje on ihan kiva..ja Espoossa ollaan.
Olisikin jotain 45%, Helsingissä pyörii 80% ympärillä kosteudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olisikin viileä, monta trooppista tai trooppisen tuntuista yötä jo takana, ilmankosteus joku 45% ja tänään taitaa tulla tän viikon kuumin päivä. Univaje on ihan kiva..ja Espoossa ollaan.
Koti on kuin huonosti lämmitetty turkkilainen sauna.
25 astetta ja aurinkoa. Etelässä. En muuta todellakaan Lappiin.
Tampere länsi. Monta päivää hautovaa, kuumottavaa, ukkostavaa, kosteaa, hiostavaa, tropiikki. Ja korkean lämpötilan varoitus. Jotain kummallisia oireita kuin paha allergia. Kaupassa ihmiset tulevat massana kohti.
Ällö helle, pitäis jaksaa töissä to- la... siellä vasta kuuma on, pizzauuni, iso tiskikone puskee kuumaa, kosteaa...
Aurinkoista, selkeää, +25 astetta, järvi +23,8 astetta. Olen uinut jo kolme kertaa tänään.
Keski-Suomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisällä on 26, 3 ja ulkona 23,3 astetta. Mä oon aivan loppu eikä öisinkään saa enää nukuttua kun on niin kosteaa ja lämmintä eikä auta läpivetokaan yhtään mitään. Tai eihän mitään läpivetoa edes saa kun ei se perkele tuule yhtään.
Helvettiäkö tällaisella kesällä ja lomalla tekee? Mitään ei voi tehdä eikä mihinkään mennä ja ihan sama mitä pistää päälleen niin kaikki liimautuu ihoon kiinni justiinsa.
Tämä havainto siis helsingistä.
Oli kyllä todella vaikeaa saada nukutuksi viime yönä. Järkyttävän kuumaa ja kosteaa ja ilma vaan seisoo.
Minä viilensin ja kuivatin huoneilman ilmalämpöpumpulla.
+26,9C L-Suomi. Ilmatieteenlaitoksella +23,5C. Pilvet lähes kaikki väistyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla +22 ja puolipilvistä. Iltapäivällä pitäisi olla +28, hyvin tarkenee.
Miten Vantaalle on luvattu 28 ja Helsinkiin vain 25
Täällä sisempänä maata on usein kuumempaa. Oli virhe muuttaa tänne Helsingistä. Jossain vaiheessa kun kauppa taas käy, myyn asunnon ja palaan Helsinkiin, meren läheisyyteen.
Minä taas en tykkää tästä kosteudesta. Mieluummin kuumaa ja kuivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla oli yli 90% 😣
Saamarin Suomaa-Suomi. Kosteeta ja nihkeetä. Suihku helpottaa kymmeneksi minuutiksi ja sitten on taas lähmäinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harstad, +16, puolipilvistä.
Asutko vai lomailetko?
Ilmastopakolaisina reissataan kaikki kesät Norjassa, tänään täällä. Kotona Tampereella on liian kuuma ja pohjoisessa on ötököitä (ja ilmeisesti liian kuuma).
Heh, kerran lähdettiin Suomen helteitä pakoon Lofooteille. No kuinka ollakaan, siellä oli ihan yhtä kuuma. 😂
Vierailija kirjoitti:
Sisällä on 26, 3 ja ulkona 23,3 astetta. Mä oon aivan loppu eikä öisinkään saa enää nukuttua kun on niin kosteaa ja lämmintä eikä auta läpivetokaan yhtään mitään. Tai eihän mitään läpivetoa edes saa kun ei se perkele tuule yhtään.
Helvettiäkö tällaisella kesällä ja lomalla tekee? Mitään ei voi tehdä eikä mihinkään mennä ja ihan sama mitä pistää päälleen niin kaikki liimautuu ihoon kiinni justiinsa.
tämä, tulee istuttu hellekrapulassa sisällä tankaten vichyä ja voileipiä jotta pysyy jokseenkin järjissään. Univaje siihen vielä kylkeen. Mun suurin lomasuunnitelma oli nukkua univelkoja pois..kerkesin vissiin pari yötä nukkua ihan hyvin ja nyt foreca näyttää seuraavaksi pariksikin viikoksi vielä jotakin 25 asteen keskilämpötilaa, niin vitsit on vähissä. Univajeisena sitten takaisin töihin elokuun puolessa välissä.
Oli kyllä todella vaikeaa saada nukutuksi viime yönä. Järkyttävän kuumaa ja kosteaa ja ilma vaan seisoo.