Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keräsin marjoja 800€ edestä mutta nyt Kela vaatii selvitystä mistä nuo rahat sain ja uhkaa tukien eväämisellä?!

Vierailija
24.07.2024 |

Mitä ihmettä? Olen siis toimeentulotuella.

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina käteisellä kaikki mikä mahdollista - marjat, sienet, myytävät tavarat ja vaatteet...

Vaikka saakin käteisellä niin ne on ilmoitettava ttt:tä hakiessa. Tiedän että ette te kriminaalit niin tee mutta kuuluisi tehdä, joten teidän on ihan turha tulla vinkumaan jos minäkin "unohdan" pääomatuloni ilmoittaa jatkossa

No mä en ainakaan suostu potemaan huonoa omaatuntoa viime vuonna kerätyistä rahoista, hitonmoinen työ ja paska tuntiliksa.

Jos en olisi silloin repinyt sitä lisätuloa niin mä olisin moneen otteeseen joutunut anomaan apua diakonilta ja hakemaan täydentävää toimeentulotukea. Kerran olen niitä tarvinnut terveydenhuolto kuluun koska julkisella ei hoidettu.

Just ostin säästetyillä rahoilla esim uudet lenkkikengät, edelliset oli jo puhkikuluneet ja alkoi aiheuttamaan kipuja. Liikunta on kuitenkin tärkeää jopa köyhälle.

Kalliimmaksi mä olisin tullut teille veronmaksajille, jos mulla ei mitään hätävaraa olis ollut.

Vierailija
62/161 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa tulee tilille 800 euroa niin kela vähentää 800 euroa toimeentulotuesta. Tyhmästä päästä kärsii lomppakosi.

Ei ihan suoraan näinkään.

Mä saan esim n 150e toimeentulotukea. Ensi kuulle en hakenut, koska veronpalautus on hieman isompi kuin tuo summa. Voisin tuon 800e tienata siihen päälle, nostaa tilin tyhjäksi ja hakea uudestaan toimeentulotukea. He ei saa katsoa käytettävissä olevaksi omaisuudeksi rahaa jota ei ole.

Eli jos tosiaan tienaa paljon enemmän kuin tuki on, niin kannattaa vaan jättää hakematta tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäskö sun laskea kumpi on kannattavampaa, hakea tukea vai tehdä hommia?

Jos nyt siis olet niin tyhmä, että et ota pimeitä tulojasi käteisenä.

Vierailija
64/161 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa tulee tilille 800 euroa niin kela vähentää 800 euroa toimeentulotuesta. Tyhmästä päästä kärsii lomppakosi.

Ei ihan suoraan näinkään.

Mä saan esim n 150e toimeentulotukea. Ensi kuulle en hakenut, koska veronpalautus on hieman isompi kuin tuo summa. Voisin tuon 800e tienata siihen päälle, nostaa tilin tyhjäksi ja hakea uudestaan toimeentulotukea. He ei saa katsoa käytettävissä olevaksi omaisuudeksi rahaa jota ei ole.

Eli jos tosiaan tienaa paljon enemmän kuin tuki on, niin kannattaa vaan jättää hakematta tukea.

Jos haet sitten tukea syyskuulle, niin Kela pyytää tiliotteet vähintään 2 edelliseltä kuulta. 

Jos siellä näkyy tuo 800€, niin se voidaan kyllä ottaa huomioon laskelmassa tulona. Ansiotulosta vähennetään suojaosuus 150€.

650€ jaksotetaan tuloksi myös seuraaville kuukausille.

Joudut todennäköisesti selvittelemään, mihin olet rahasi käyttänyt. Eikä sekään välttämättä auta. 

Vaikka sinulla ei ole rahaa tilillä, niin sinulla pitäis olla rahaa tilillä. Laskelma näyttää ylijäämää ja "Computer Says NO".

Vierailija
65/161 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
66/161 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
67/161 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin meno

Töitä hakenut 11 000 hakemusta mutta ei ole täytä saanut ei ole minusta kiinni vaan työn antajista.

Ap

Vierailija
68/161 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koknaisen sivun jaksoin lukea, mutta kukaan ei kysynyt - eikä ap selvittänyt; mitenkä hitossa kela on saanut tietoonsa mitään marja-myyntejä?

Provo aloitus. Käteisellä nämä myydään. Tai muuten olet idiootti.

Vierailija
69/161 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika heikko provo, pakko antaa 0/5

Vierailija
70/161 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoitko nuo siis tilille vai miten ihmeessä kela saa käteisvaroista tietoa? Oletko kenties ollut pitempään kelan asiakas, kun näyttää siltä, että et osaa 'pelata'omaan pussiin?

Vierailija
71/161 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa taas vihamielistä kommentointia. Onko täällä oikeasti noin vihaa puhkuvia ongelmaisia. Te itse ette ilmeisesti ole töissä ettekä soisi muillekaan ylimääräistä rahaa. 

Pidät vihamielisenä realismia? Ap on vaan normaalia tyhmempi ja jankkaa samaa, kun ei voi myöntää mokanneensa itse. Olisi ottanut marjarahat käteisellä, niin koko ongelmaa ei olisi.

Vierailija
72/161 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelisin vähävaraisia tai toimeentulotuelle joutumisen vaarassa olevia ylipäätään pitämään ylimääräisen rahan käteisenä. Valtion ei ole syytä tietää asioista liikaa. 

Mutta onhan siitä jauhettu jo maailman sivu, että ylimääräiset tilisiirrot sotkevat toimeentulotukiasiat. Pitäisi jo aikuisten ihmisten osata. 

Vierailija
73/161 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin meno

Töitä hakenut 11 000 hakemusta mutta ei ole täytä saanut ei ole minusta kiinni vaan työn antajista.

Ap

Kuinka pitkään olet ollut työttömänä? 10 vuodessa tuo tekisi kolme hakemusta joka ikinen päivä. Ei oikein kuulosta uskottavalta.

Vierailija
74/161 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa taas vihamielistä kommentointia. Onko täällä oikeasti noin vihaa puhkuvia ongelmaisia. Te itse ette ilmeisesti ole töissä ettekä soisi muillekaan ylimääräistä rahaa. 

Valitettavasti toimeentulotuella elävä henkilö on pysyvässä köyhyysloukussa. Hän ei saa saada mitään ylimääräistä mistään. Koskaan. On kerrottu tapauksesta, kun joku sai oikeudessa korvauksia, koska oli joutunut väkivallan/rikoksen uhriksi. Uhri menetti seuraavien kuukausien toimeentulotuen, joten hän ei tosiasiassa saanut pitää niitä rahoja, joiden oli määrä korvata kipua ja kärsimystä. Joku varakkaampi korvausten saaja olisi saanut pitää korvausrahat ja asiaa ihmeteltiin sanomalehdessä. Tt-asiakkaiden tilanne usein heikkene ajan mittaan, kun vaatteet ja kodin esineet kuluvat eikä pysty hankkimaan uusia tilalle. Sitten ihmetellään kadulla kulkijoiden nukkavierua ja väsähtänyttä olemusta, kun luullaan, että siinä on kysymyksessä elämänhallinnan puute.

Vierailija
75/161 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just, ota ap kerrankin vastuu itsestäsi ja maksa oma eläminen loisimisen sijaan. Niin muutkin käy töissä ja maksaa menonsa siitä työllä ansaitusta rahasta. Plus valtavat verot sinunkaltaisen täysin hyödyttömän vätyksen elätykseen. Ilman mitään tukia, mietippä sitä loinen.

Asiatonta kieltä.

Vierailija
76/161 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten ihan perustyhmä ihminen. Ei kukaan täyspäinen myy mitään muuten kuin käteisellä jos on tt. tuella. Tyhmästä päästä saat syyttää itseäsi.

Herää kysymys maksaako joku ostaja käteisellä. Jos maksaa, niin hm. En kylläkään toivo tt-saajille mitään pahaa. Tiedän, että heillä on rankkaa. Ja kun ajattelee millaisia menetyksiä suurten yhtiöiden verokikkailu ja rikkaiden verovilunki aiheuttaa, niin niihin saisi tarttua enemmän.

Vierailija
77/161 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu provo.

Vierailija
78/161 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt trolli.

Vierailija
79/161 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai evätään tt-tuki, jos sinulla on tuloja. Miksi meidän veronmaksajien pitäisi elättää sinua, jos olet kerran työkykyinen ja pystyt keräämään marjoja. Yhteiskunnassa on tarkoitus nääs elättää itse itsensä, ei elää muiden siivellä. Toimeentulotuki on viimesijainen veronmaksajien pussista maksettu avustus niille jotka eivät syystä tai toisesta kykene elättämään itseään. Ei mikään laiskottelu/dokaustuki, kuten monet sen mieltävät. 

Vierailija
80/161 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti toimeentulotuella elävä henkilö on pysyvässä köyhyysloukussa. Hän ei saa saada mitään ylimääräistä mistään. Koskaan. On kerrottu tapauksesta, kun joku sai oikeudessa korvauksia, koska oli joutunut väkivallan/rikoksen uhriksi. Uhri menetti seuraavien kuukausien toimeentulotuen, joten hän ei tosiasiassa saanut pitää niitä rahoja, joiden oli määrä korvata kipua ja kärsimystä. Joku varakkaampi korvausten saaja olisi saanut pitää korvausrahat ja asiaa ihmeteltiin sanomalehdessä. Tt-asiakkaiden tilanne usein heikkene ajan mittaan, kun vaatteet ja kodin esineet kuluvat eikä pysty hankkimaan uusia tilalle. Sitten ihmetellään kadulla kulkijoiden nukkavierua ja väsäht

Pesukone hajos. Sain korvausta vakuutuksesta. Ostin niillä pesukoneen. Kela laski vak.korvauksen tuloksi. Budjettini putosi vakuutuskorvauksen ja pesukoneen yhteenlasketun hinnan verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan