Terolutien käyttäjille, apua kaipaisin!
Kysyisin kokemuksianne teroluteista, että onko ollut apua toivomallanne tavalla.
Minulle määrättiin terot kierron 16.-25.päiväksi,koska pitkät kuukautiset ja lyhyt kierto sekä tuhru vuotoa aina ennen kunnon vuodon alkua. Eli siis kyseessä minulla ei elimistö tuota tarpeeksi progesteronia. Gynegologi määräsi aluksi minulle terot 3:een kiertoon. 1. terokuurin jälkeen tuhru vuoto alkoi silloin kierron 25. päivä, jolloin syön viimeisen teron. Kunnon vuoto alkoi 27. päivä kiertoa. Nyt tässä toisessa terokierrossa on menossa 22. päivä ja tuhru alkoi jo tänään! Olen aivan epätoivonen...mikä mussa on vikana?
Muutenkin pitkin kiertoa varsinkin tossa 13.-16. päivä vihlailee ja nippailee, niin kuin olis kuukautiset alkamassa justiinsa.
Mitä mieltä olette? Onko kellään kokemuksia tällaisesta?
Kommentit (4)
Vähän jo rauhoitti mielti, niinhän siinä paketissa taisi lukeakin niissä sivuoireissa. Tässä on nyt niin herkkä näille asioille, että heti menee hermot, kun ei hommat mene toivotulla tavalla. Täytyypä soitella gynelle.
Toivottavasti sinäkin saat apua ongelmaasi. :)
Tää ei liity mitenkään aiheeseen, enkä noista lääkkeistä mitään tiedä, mutta...
...ajattelin vaan laittaa sulle terveisiä, kun oot vähän niinkuin sukulaisnimimerkki. Kirjoitteletkos joillakin palstoilla? Itse kirjoittelen tuolla 3-kuumeilijoissa ja tontuissa. Saa nähdä muuten saadaanko joukkoon vielä töppövillakin. Jos saa udella, niin mitäköhän sulla on nimimerkin valitsemisen takana? Itselläni on ikäänkuin alan koulutusta.
Paljon terkkuja ja onnea raskautumiseen!
Luhtavilla
Luhtavilla:
Tää ei liity mitenkään aiheeseen, enkä noista lääkkeistä mitään tiedä, mutta...ajattelin vaan laittaa sulle terveisiä, kun oot vähän niinkuin sukulaisnimimerkki. Kirjoitteletkos joillakin palstoilla? Itse kirjoittelen tuolla 3-kuumeilijoissa ja tontuissa. Saa nähdä muuten saadaanko joukkoon vielä töppövillakin. Jos saa udella, niin mitäköhän sulla on nimimerkin valitsemisen takana? Itselläni on ikäänkuin alan koulutusta.Paljon terkkuja ja onnea raskautumiseen!
Hei! Pistikin silmään tuo sun nicki :) . Minun nimimerkkini taustalla ei ole sen kummempaa kuin se, että olen jo lapsesta asti pitänyt niittyvillasta ja kuten meillä sitä puhutellaan tupasvillana. Kuivattunakin kotona niitä pitää olla. Itse en aktiivisesti kirjoittele nyt missään, mutta käyn kyllä lukemassa 3-kuumeilijoiden juttuja, kun sinne itsekin kuulun. Ennen vanhimman lapseni syntymää minulla oli yksi keskenmeno ja niihin aikoihin tuli kirjoiteltua aika paljon, ja tuntui vaan nämä jutut pyörivän päässä, joten olen yrittänyt rajoittaa. Kuume on kyllä aika kova. Minulla on ennestään siis 3v5kk ja 1v7kk lapset. Nyt on vaan tullut näitä mutkia matkaan tuon hormoonitoiminnan kanssa, että saa nähdä kauanko tässä menee. :/
Onnea sinullekin raskautumiseen! Ehkä " tapaamme" jossain vaiheessa taas palstoilla! :)
joka muistaakseni mainitaan jopa siinä lääkeohjeissa, mikä " boxin" mukana tulee, muistaakseni se tarkoittaa kohdallasi ettei annostuksesi ole riittävä, mutta ota yhteyttä kuurin määränneeseen gyneen. Ja kierto lasketaan kunnon vuodosta, ei tuhrusta. Toivottavasti osasin edes vähän auttaa..Itsekin kaipaan täältä tietoa teroista, mulla vaan ei tuu minkäänlaista vuotoa, joten taitaa annostus olla pielessä ;)
-poco-