Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset ei huoli kaveriksi?

Vierailija
24.07.2024 |

Olen kiva ja normaali nuorehko mies ja haluaisin ystävystyä naisten kanssa. Mutta aina kun koitan tutustua naiseen niin reaktio on kiusaantunut tai torjuva. Ja jotkut entiset tapailunaiset joiden kanssa ei tullut sihdetta mutta jatkettu ns kavereina valitsee seuraksi aina jonkun naiskaverin menoihinsa. Miksi mies ei kelpaa kaveriksi? 

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outoja, toksisia ja epätasa-arvoisia näkemyksiä - ihan kaikilta osapuolilta. En kai nyt voi olla ainut, joka on kasvanut tasa-arvoisessa yhteiskunnassa ja kaveruudet ovat täysin luonnollinen osa elämää?

Itsellä ainakin ollut jo lapsesta saakka tyttöjä kavereina. Nykyäänkin paljon naisia ystävinä - ei mitään romantiikkaa. Kerran 1 kaveri suuteli humalassa. Ja heterosinkkuna baarissa/kahvilassa tutustunut moniin ystäviin - heteroita, olivat sinkkuja.

M49

Mä olin samaa mieltä siihen asti, kunnes erosin pitkästä parisuhteesta ja selvisi että kaikki "kaverit" olivat todellisuudessa jalka oven välissä odottelemassa tilaisuuttaan, osa useiden vuosien ajan.

Vierailija
42/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outoja, toksisia ja epätasa-arvoisia näkemyksiä - ihan kaikilta osapuolilta. En kai nyt voi olla ainut, joka on kasvanut tasa-arvoisessa yhteiskunnassa ja kaveruudet ovat täysin luonnollinen osa elämää?

Itsellä ainakin ollut jo lapsesta saakka tyttöjä kavereina. Nykyäänkin paljon naisia ystävinä - ei mitään romantiikkaa. Kerran 1 kaveri suuteli humalassa. Ja heterosinkkuna baarissa/kahvilassa tutustunut moniin ystäviin - heteroita, olivat sinkkuja.

M49

Mä olin samaa mieltä siihen asti, kunnes erosin pitkästä parisuhteesta ja selvisi että kaikki "kaverit" olivat todellisuudessa jalka oven välissä odottelemassa tilaisuuttaan, osa useiden vuosien ajan.

Oletko ihan varma, että "olivat odottelemassa"? Vuosien ajan? Kuulostaa oudolta - myös oma näkökulmasi miehistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M49

Itse en miehenä pysty tuollaiseen, sillä olen liian komea. Lopulta nainen aina ihastuu minuun ja homma menee ihan pipariksi.

No - olen omasta mielestäni aika hyvännäköinen mies. Naisseuraa on aina löytänyt "romanttisiin"suhteisiin. Kaverit sitten erikseen - niitäkin on riittänyt naisista.

Vierailija
44/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M49

Oletko ihan varma, että "olivat odottelemassa"? Vuosien ajan? Kuulostaa oudolta - myös oma näkökulmasi miehistä.

No ihan siitä päättelin, että joka ikinen yritti tehdä aloitetta muutaman kuukauden sisään erostani.

Vierailija
45/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ruma ja naiset häpeää sinua eikä ne halua olla kanssasi. Myös naisen kaverit painostaa yleensä naista ettei olisi sellaisen miehen kaveri jonka ulkonäkö ei miellytä.

Vierailija
46/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M49

Mies tässä. Moni nainen on kertonut minulle tällaisia juttuja tuntemistaan miehistä. Itse en ilmiötä käsitä, mutta nämä ovat kai jonkinlaisia alemman tason miehiä, jotka tällaisiin koukeroisiin juoniin ryhtyvät. 

Vierailija
47/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tietää että oikeasti oot vaan pesän perässä.

Tämä. Ennemmin tai myöhemmin selviää että miehen motiivi kaveruuteen on ollut suhteen tai seksin odottelu. Tai mun naiskavereihin tutustuminen odotuksena että ystäväpiiristäni löytyy hälle heila tai seksiä. 

On se niin väärin, että mies haluaa seksiä.

Itse en ole halunnut;  Vaan tässä haluttomuuhdessaniko on syy pohjimmiltaan onkin, miksi en ole päässyt nais(t)en kanssa lähinnä kaveriksi tai nahd  ystäväksi  - Joskus tuntunut myös, että olisin joutunut kun on tuntunut, että helpointa kuin ns.fiebdzonelle eteminen olisi ssattNut olla vain unohtaa.

On monia asioita, joita olen voinut kokea ja jakaa ystävieni ja kavereideni kanssa mutta seksiä en halua kokea heidän kanssa. Pelkään ja koen  että se saattaisi pillata muutoin oaljoa antavan kaveruuden tai ystävyyden. Tai siirtäisi "suhteemne" uudelle paljon epämääräisemmälle tasolle.

Itse kuitenkn hakuan, että ihmisuhteeni eivät ole epämääräisiä viritelniä tai säätöjä.

Hienoa, jos joku saa ikoa ja tyydytystä friends with benefits tyyppisistä järjestelystä. Itse sasin niistä todennäköisesti vain pääni kipeäksi.

Ja saatan loukkaantua, jos joku pitää minua niin yksinkertaisena, että uskoo minun vain odottavan sopivaa hetkeä ja paikkaa, jossa voisin taivuttaa minulle hyvin läheisen naisen (tai miehen), -riippumatta siitä onko hän verisukulainen vai ei- harrastanaan seksiä kanssani

Vierailija
48/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaveerannut miesten kanssa ja lähes poikkeuksetta he ihastuvat ja alkavat elätellä turhia toiveita kaveruuden syventymisestä. Sitten kännissä tai huonoina hetkinä itkupotkuilevat siitä kun en vastaa heidän tunteisiinsa. 

Sama näin miehenä, muutamaa kouluaikaista ystävää lukuunottamatta.

Itselleni ei ole mikään ongalma olla naisten kaveri.

Vierailija
49/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pllunvingunta alkaa aina.

On se niin väärin, kun mies pitää naista puoleensavetävänä

Vierailija
50/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ennemmin tai myöhemmin selviää että miehen motiivi kaveruuteen on ollut suhteen tai seksin odottelu. Tai mun naiskavereihin tutustuminen odotuksena että ystäväpiiristäni löytyy hälle heila tai seksiä. 

Ei sitä kavereilta vonguta.

Kannattaa ajatella, että viitsisitkös kysyä/vongata miespuolisen/naispuolisen kaverin kanssa tekemään jotain asiaa yhdessä? On ok käydä keikalla tai katsomassa matsia tai vaikka pelata shakkia vastakkaista sukupuolta olevan kaverin kanssa. Sen sijaan kaikki edes puoliksi seksuaaliset ähellykset ja hipsuttelut saa kyllä luvan unohtaa jos ihan aidosti haluaa olla vastakkaista sukupuolta olevan ihmisen kaveri tai jopa ystävä.

Vierailija
51/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja ystävystyn miesten kanssa. Ajattelen asioista yleensä samalla tavalla kuin miehet.

Vierailija
52/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M49

Itse en miehenä pysty tuollaiseen, sillä olen liian komea. Lopulta nainen aina ihastuu minuun ja homma menee ihan pipariksi.

Yritä ymmärtää, että ulkonäkö on vain ulkokuorta. Kyllä se luonne ja käytös ovat tekijät, joihin ihan oikeasti rakastutaan. Ihastuksia tulee ja menee.

Vierailija
53/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kanssa ei kannata ainakaan liian läheiseksi kaveriksi ajautua, parempi pitää sellaisena "muutama viesti päivässä"-kaverina.

Vierailija
54/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat nimenomaan naisia kavereiksi? 

Paljon enemmän naiset haluavat miehen kaveriksi - ja sitten ihmettelevät miksei se onnistu.Mies taas ei ihmettele yhtään miksei se onnistu.

Vierailija
55/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pllunvingunta alkaa aina.

On se niin väärin, kun mies pitää naista puoleensavetävänä

No silloin sille naiselle tehdään romanttinen aloite, eikä käärmeillä naisen ystäväksi. 

Vierailija
56/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle kelpaa mies kaveriksi jos meillä on jotain yhteistä.  En halua kaveriksi naistakaan jonka kanssa en tunne että meillä on mitään yhteisiä kiinnostuksen kohteita tai harrastuksia tai samansuuntainen ajatus- ja arvomaailma.

Edellytän että kaverin kanssa voidaan puhua, vaihtaa mielipiteitä ja vaikka väitelläkin.  Voidaan viihtyä yhdessä ja viettää aikaa.  Minulla on yksi miespuolinen ystävä, siis enemmän kuin kaveri sillä hän on erittäin tärkeä ja läheinen minulle. Olemme olleet ystäviä peruskoulun toiselta luokalta asti, ja ystävyys on vain vahvistunut.

Hän on ollut minulle tuki ja aina valmis seisomaan rinnalla tilanteessa kuin tilanteessa.  Meitä oli isompi kaveriporukka johon hän ja minä kuuluimme, poikia ja tyttöjä.  Ei siis seurustelua vaan oliime kaikki kaveripohjalta liikkeellä. Myöhemmin kun poika- ja tyttökaverit astui kuvaan mukaan kuvio muuttui. Tämä yksi ystävä pysyi.

Emme asu  enää samalla paikkakunnalla, hän on naimisissa ja pienen pojan isä. Minä elän sinkkuna. Pidämme yhteyttä edelleen.  Kumpikaan ei  halua rikkoa hyvää ystävyyssuhdetta joka on merinnyt aina niin paljon.  Miksi pitäisi?

Vierailija
57/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulevat tietävänsä. On nainen paljon muutakin. Mutta ei niitä tunteita väkisin tule.

Harmi, että tutustuminen aina uuteen ihmiseen on hyvin raskasta ja useimmiten sitä toista ei edes kiinnosta tutustua.

-mies

Vierailija
58/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat nimenomaan naisia kavereiksi? 

Paljon enemmän naiset haluavat miehen kaveriksi - ja sitten ihmettelevät miksei se onnistu.Mies taas ei ihmettele yhtään miksei se onnistu.

Minä luulin Ap:ta mieheksi....

Vierailija
59/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi silloin pitää silti väittää että halutaan kaveruutta? Harrastavatko miehet myös miespuolisten kavereidensa kanssa seksiä?

Vierailija
60/62 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M49

Yritä ymmärtää, että ulkonäkö on vain ulkokuorta. Kyllä se luonne ja käytös ovat tekijät, joihin ihan oikeasti rakastutaan. Ihastuksia tulee ja menee.

Niin? Mitä minun pitäisi "yritä ymmärtää"? Puhutko kaikille ihmisille näin alentuvasti, vaikket edes tunne heitä? Joka tapauksessa, ulkonäkö EI ole pelkkää ulkokuorta, vaan viestii myös muista asioista, mukaan lukien luonteenpiirteistä. Ja lisättäköön, uskallan väittää, että olen mukavaa ja viihdyttävää seuraa yms. positiivisia luonteenpiirteitä, joten tästäkin syystä potentiaalinen naiskaveri saattaa ihastua. Tietenkin se fyysinen ulottuvuus on mihin ihminen ensiksi ihastuu, mutta sille voi rakentua sitten muita kerroksia. Mitä tulee rakastumiseen, no, rakastumisen määritelmä on aika subjektiivinen enkä ainakaan itse puhunut missään vaiheessa rakastumisesta, miten sen sitten haluaakaan määritellä. Se on asia erikseen. Yleensä kuitenkin ihminen tunnustaa ihastumisensa ennen rakkaudentunnustustaan, jos ylipäätään mitään tunnustaa.