Kodinkonekorjaajan matkakorvaus
Kodinkonekorjaaja tuli korjaamaan pesukonetta, kuusi kilometria matkaa. Matkakorvaus veroineen 34 euroa. Selitys: työaikaa menee matkaankin.
Siitä ilosta, että korjaaja tuli, katsoi konetta ja sanoi: ei kannata korjata, koska niin halpa kone, maksoin 118 euroa "toimistokuluineen" ja matkoineen. Puhelimessa hinnaksi sanottiin 63 euroa, joka oli työsuorituksen veroton hinta. Liike suostui pudottamaan hintaa 20 euroa kun valitin.
En enää yritä korjautaa rikkoutunutta kodinkonetta, vaan ostan sovinnolla uuden, pääsee halvemmalla.
Kommentit (11)
Niin, lisään vielä, että matkaa tietenkin tuli kahteen suuntaan eli 12 kilometriä. Heillä taksana laskussa oli 10-20 kilometristä korvaus 34 e.
Niin,bensa/ diesel maksaa ja aikaa kuluu ja miksi ostat paskaa halvinta mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla kotivakuutus ? Jospa se korvaisi jotain, selvitä !
Kiitos kommentista! Ei ole kotivakuutusta eikä se tätä korvaisikaan. Omaa tyhmyyttä lähteä korjauttamaan 250 euron pesukonetta, mutta luulin vian olevan pieni ja oletin arviokäynnin tosiaan olevan sen 63 euroa, jonka olisin voinut siitä pulittaa, että tiedän, voiko sitä korjauttaa vai ei, kone oli kumminkin alle kolme vuotta vanha.
Yleistietoa tuo "uusi laite tulee halvemmaksi".
Nyt olet yhtä tietoa/taitoa fiksumpi.
Et sitten mätiaivo kysynyt kustannuksia, minä kysyn aina ensin ja tilaan vasta sitten. Sun tyhmästä päästä kärsit nyt.
Vierailija kirjoitti:
Niin,bensa/ diesel maksaa ja aikaa kuluu ja miksi ostat paskaa halvinta mahdollista?
Olin tilanteessa, jossa ei ollut varaa ostaa kalliimpaa. Edelliset pesukoneet kestivät toistakymmentä vuotta. Ymmärrät varmaan, että on ihmisiä, joilla ei ole aina mahdollisuutta ostaa hyvää laatua, muuten paskaa laatua ei myytäisikään. :) Nyt olin jo tilanteessa, että saatoin ostaa parempilaatuisen koneen.
No meneehän sillä ammattimiehellä työaikaa ajaessasi katsomaan sinun vanhaa romuasi! Ihan perusteella laskutettu.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten mätiaivo kysynyt kustannuksia, minä kysyn aina ensin ja tilaan vasta sitten. Sun tyhmästä päästä kärsit nyt.
Miksi pitää olla vihamielinen? Totta kai kysyin kustannuksia ja henkilö puhelimessa, firman omistaja, vastasi, etttä 63 euroa. Olisi sitten varmaan pitänyt älytä kysyä sivukulujen hinta. Yleensä matkakorvaukset tänne ovat 15-20 euron luokkaa olleet. Huvittavaa myös yhden miehen firmassa veloittaa "toimistokuluja".
Vierailija kirjoitti:
No meneehän sillä ammattimiehellä työaikaa ajaessasi katsomaan sinun vanhaa romuasi! Ihan perusteella laskutettu.
Etkö lue ollenkaan näitä viestejä, joihin vastaat, vaan purat vain omaa tyytymättömyytäsi ja aggressiotasi? Huvittavan outoa.
Sanoin, että kone oli alle kolme vuotta vanha eli ei siis "vanha romu". Koneen hinta oli 400 e mutta se oli tarjouksessa 250 e Prismassa. Onko 400 euron kone halpaa paskaa? Merkki Rosenlew.
Vierailija kirjoitti:
Yleistietoa tuo "uusi laite tulee halvemmaksi".
Nyt olet yhtä tietoa/taitoa fiksumpi.
Niin se nykyään taitaa olla, ja kodinkonekorjaajilla menee huonosti. Omassa kaupungissani taitaa olla tasan kaksi jäljellä. Siksi noita sivukuluja on laskuun uitettu ja sitten on asiakkaan vielä kannattamattomampaa korjauttaa.
Mutta ei tuo liike tahallaan minua huijannut, se on käynyt selväksi. Puhelimeen vastannut puoliuninen ääni katsoi varmaan jostain listasta sen hinnan eikä tullut ajatelleeksi mainita, että hinta on alviton ja että matkakulut ovat sen ja sen suuruiset.
Onko sinulla kotivakuutus ? Jospa se korvaisi jotain, selvitä !