Kun oma suku ja perhe mollaavat ja kiusaavat kaikesta
Syyttelevät ja lannistavat, että milloin epäonnistun seuraavan kerran ja mitä vaan teen niin aina haukutaan, syyllistetään ja moititaan. Oikein kaivetaan syitä että voidaan syytellä ja tehdään täysin nollaksi eikä koskaan kannusteta.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on myös tällaista, ainakin meillä on mies sellainen, että haluaa olla syyttäjä, tuomari ja vanginvartija yht'aikaa, miehet ovat nykyisin aivan karseita, aivan kareita. Hyi olkoon joo !
Jätä se sika.
Minulla samanlainen äiti, ja veli sitten oppinut saman tavan häneltä. Muka piloillaan alentaa. En juurikaan kerro enää asioistani heille.
Mollaaminen ja vähättely näkyy selvimmin siinä, että minun ehdotukseni "eivät voi toimia" ja sitten käsketään katsomaan mallia tai kysymään apua joltain perheen ulkopuoliselta. Ihan kuin jo valmiiksi olisi oletus, että muut tietävät asiat paremmin kuin minä itse. Samoin muiden saman tasoinen koulutus on meriitti, mutta minähän olen vain vahingossa tittelini ilmeisesti saanut.. Sellaista se on ollut lapsesta asti. Johtunee äitini huonosta itsetunnosta. Siksi kasvattanut meidätkin suunnilleen häpeämään omaa olemassaoloamme.
Ota etäisyyttä. Kuuntele muita, älä heitä. Siinä parhaat neuvoni.
Vierailija kirjoitti:
Minulla samanlainen äiti, ja veli sitten oppinut saman tavan häneltä. Muka piloillaan alentaa. En juurikaan kerro enää asioistani heille.
Mollaaminen ja vähättely näkyy selvimmin siinä, että minun ehdotukseni "eivät voi toimia" ja sitten käsketään katsomaan mallia tai kysymään apua joltain perheen ulkopuoliselta. Ihan kuin jo valmiiksi olisi oletus, että muut tietävät asiat paremmin kuin minä itse. Samoin muiden saman tasoinen koulutus on meriitti, mutta minähän olen vain vahingossa tittelini ilmeisesti saanut.. Sellaista se on ollut lapsesta asti. Johtunee äitini huonosta itsetunnosta. Siksi kasvattanut meidätkin suunnilleen häpeämään omaa olemassaoloamme.
Ota etäisyyttä. Kuuntele muita, älä heitä. Siinä parhaat neuvoni.
Kuulostaa valitettavan tutulle.
Perhe on pahin. Ei kenenkään tarvitse sietää tuollaista vuosikausia.
Yksinkertaisesti kieltäydyt tapaamasta. Sano vaikka suoraan että terapeuttisi antoi ohjeeksi olla tapaamatta koska nämä sukulaisten kohtaamiset tuottavat ahdistusta ja pahaa oloa.
Ja estä näiden ilkimysten puhelinnumerot.
Keskity vain ihmisiin joiden seurasta nautit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hylkää ne.
Muista kunnioittaa äitiäsi ja isääsi eli ap älä hylkää vaan keskustele asioista sukulaistesi ja perheesi kanssa.
Kunnioittamista on myös se, että et hakeudu sellaisten ihmisten seuraan, jotka eivät sinusta pidä.
Raamatussa sanotaan, että tulee kunnioittaa omia vanhempia ja elää sovussa. Niin. Ap toivottavasti löydät onnen sovun kautta.
Raamattu ei kuitenkaan vaadi pitämään yhteyttä vanhempiinsa. Jos minun vanhempani ei haluaisi pitää yhteyttä minuun, olisi loukkaavaa häntä kohtaan, jos pitäisin yhteyttä. Kunnioittaisin häntä ja hänen päätöstään pysymällä poissa hänen elämästään.
Ei kannata istua kusiaispesässä ja sitten ihmetellä, miksi persettä polttaa. Miksi olet tekemisissä tuollaisten kyykäärmeiden kanssa? Kuka nyt vapaaehtoisesti kuuntelee jatkuvaa mollaamista...vaihtoehtojakin on. Toksisten kanssa ei kannata olla tekemisissä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä välit poikki, itse tein saman n. 12 vuotta sitten kun sain tarpeekseni sukulaisteni arvostelusta koskien milloin mitäkin asioitani.
Viimeisin niitti oli kun arvelivat, että uusi miesystäväni on vain p*llun ja rahan perässä. Tuskinpa oli, tienasi kolminkertaisesti sen mitä minä silloin (n. 60t/€ vuosi) ja kyllähän seksi todella hyvää on ollutkin. Mutta hän kun on biseksuaali, niin haluaa välillä miestäkin, eli p*llun takia ei ainakaan kanssani alkanut olemaan. Sen jos sukulaiseni, varsinkin vanhoilliset vanhempani, saisivat tietää niin taitaisi jäädä ne joulukortitkin meillä saamatta.
Kerran pari vuodessa väkinäisesti käymme sukujuhlissa ja huokaisemme helpotuksesta kun pääsemme lähtemään.
Sukuaan ei voi valita, mutta ystävänsä voi. Valitse siis ne joiden seurassa viihdyt paremmin, mitään et siinä häviä jos sukusi hylkää(t) ja tilalle saat mahtavia ystä
Ensin pitää parantua menneisyyden haavoista ja tajuta, että et ole mikään kynnysmatto ja että todellakin ansaitset parempaa. Sitten voi alkaa muodostamaan niitä merkityksellisiä ihmissuhteita, kun on ensin epäaivopessyt itsensä eroon niistä kaikista haitallisista ajatusmalleista, jota nuo myrkylliset tyypit on suhun vuosien varrella iskostaneet.
Anna itsellesi aikaa. Jatka terapiaa ja itsellesi mieluisan elämän luomista. Sata kertaa parempi yksin kuin toisten piestävänä.
Ei ne tajuu!
Sun pitää kysyä suoraan, kovaan ääneen 'Eikö tuo kiusaaminen ikinä lopu? Pitääkö mun hakea lähestymiskielto koko vittuilevalle suvulle? Mikä sylkykuppu minä olen? Miksi puratte pahan olonne minuun?'
Toista kunnes tehoaa.
Parisuhde on myös tällaista, ainakin meillä on mies sellainen, että haluaa olla syyttäjä, tuomari ja vanginvartija yht'aikaa, miehet ovat nykyisin aivan karseita, aivan kareita. Hyi olkoon joo !