Onko kukaan saanut reseptiä rauhoittaviin? Määrätäänkö noita enää nykyaikana?
Onko kukaan saanut reseptiä rauhoittaviin? Määrätäänkö noita enää nykyaikana?
Itse olen tilanteessa, jossa jouduin irtisanoutumaan hyvästä työstä paniikkikohtausten takia ja SSRI lääkkeet eivät auttaneet. Nyt olen ollut 9 kuukautta työtön ja mietin että onko noita lääkkeitä mitään mahdollissuutta saada.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin saa sairauslomaa. Ei silloin irtosanota tai -sanoutuda.
Olin sairaslomalla kuukauden, kunnes ehdotettiin että irtisanoudun
Älä suostu sellaiseen. Ei todellakaan kannata. Ei ole rauhoittavia edes kokeiltu.
Totta. Mutta minkäs voit, kun kukaan lääkäri ei niitä määrää?
Itse pysyn/pysyisin hyvinkin työkykyisenä jos saisin pitää mun unilääkkeet ja sen saakelin miedoimman rauhoittavan miedoimmalla annostuksella. Ei ne tajua, että niitä jotkut oikeasti tarvitsevat peruselämiseen. Ne kai luulee, että kaikki haluaa niitä vaan päihdekäyttöön ja katukauppaan. Joka on sinänsä kieroa kun ne oikeasti tarvitsevat sit ajetaan juurikin sinne kadulle ostamaan.
Joko ne ei tajua oikeasti, tai sitten ne ei tosiaan välitä siitä, elääkö ihminen vai ei ja jos elää, niin mitä elämänlaatu ja panostavuus yhteiskuntaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saat sitten karenssia kun itse irtisanoit työsuhteesi.
En saanut, koska sain työterveydestä lapun että irtisanouduin sairauden takia
Siis kuinka tätä hoidettiin työterveydessä, kai sä yritit edes sitä kautta?
Varsinkin heillä olis velvollisuus pitää ihminen työkykyisenä.
Onko täällä ketään, joka käy yksityisellä psykiatrilla? Mitä hoito siellä maksaa?
Oon itsekin taistellut julkisen terveydenhuollon kanssa ja lääkkeistä, jotka ehdottomasti nostaa mun elämäntasoa ja pitäis mut yhteiskuntakelpoisena, mutta ei ne hitto halua niitä antaa.
Enkä puhu edes mistään jättimäärästä bentsoja että saisin viihteillä. Mä haluaisin vaan turvata mun unen ja elää suht normaalisti. Olen vuosia jo ollut pakkohoidon kriteerit täyttävä, mutta ei kukaan mua osastollekaan ota terapiasta puhumattakaan. Kaikkea muuta tungetaan kuin oikeita lääkkeitä jotka tehoaa ja vielä ilman sivuvaikutuksia.
Yksityinen psykiatri saattaa maksaa 200€/60min mutta kyllä se kannattaa.
Itse sain xanor 0,5mg reseptin ja se on uusittu nyt pari kertaa jo eli 300 pilleriä saanut yhteensä.
Ssri tai beetasalpaaja ei riitä jos sosahdistus nousee pahaksi..
Olen saanut vuodesta 2010. 30 tablettia vuodessa pamia.
Määrätään paljonkin, mutta itse noista aina tarjotessa kieltäydyn, ja beetasalpaaja riittää niiden sijaan, vaikkei olekaan yhtä tehokas ahdistukseen.
Taloni paloi - sain kuukauden satsin Diapameja, tarvittaessa resepti uusitaan.
Vierailija kirjoitti:
Taloni paloi - sain kuukauden satsin Diapameja, tarvittaessa resepti uusitaan.
Miten ne auttaa talon palamisessa?
Pitäisi oppia hillitsemään sitä paniikkia, pyydä terapiaa. Ei lääkkeet sitä vie pois.
Sain ja ihan pyytämättä, sitä oikeaa sairautta ei hoidettu. En syönyt niitä vaan vaadin hoitoa, jota sitten pitkän taistelun jälkeen sain ja oikea diagnoosi löytyi. Silti eivät korjaa omakantakirjauksia. Kyllä v*tuttaa tämä hoidon laatu nykyään.
9 kuukauden sairausloma sairauden takia, joka olis hoidettavissa helposti? Mitenkäs pitkään meinaat, että työnantaja sitä saikkua maksaa?