Kaverisuhteet solmussa
Eli siis, kaikki alkoi siitä, kun olen osa viestiryhmää jossa on muitakin ihmisiä ja aloitin keskustelun heittämällä jotain ihan perus harmitonta läppää ja mun hyvä ystäväni = henkilö X on samassa ryhmässä. No, X ottikin sen tosissaan ja vähän sitten pimahdin, vaikkei olisi pitänyt. No, kiivaan keskustelun jälkeen siirryin yksityisviestin puolelle ja laitoin X:älle pahoittelut käytöksestäni ja totesin, että mulla meni överiksi. Mainitsin myös, että jotkut X:än sanomisista olivat loukanneet. Sen sijaan, että olisimme sopineet ja pyytäneet toisiltamme anteeksi asiallisessa hengessä, keskustelu menikin X:än osalta siihen, että sain kuulla olevani uhriutuja ja säälinhakija, vain siksi, että halusin välit kuntoon.. No yhtäkkiä keskustelu olikin kummallista kuulustelua, että ajattelenko yhtään X näkökulmasta asioita ja tottakai ajattelin. X ei tuntunut uskovan mitään, mitä sanoin. Kaikki viittasi X mielestä siihen, että uhriuduin ja hain sääliä.. En sentään niin lapsellinen ole.
No, tähän liittyy myös toinen henkilö = Y. Y:n olen tuntenut jo useamman vuoden ja kerran ollaan nähty kasvokkain, jossain tavattu myös ohimennenkin. Y on taiteellinen ja mukava ihminen, jonka kanssa on kiva jutella. Y ja X olivat ystäviä joskus, mutta se päättyi nopeasti. Y oli nähnyt instagram tarinoissa X:än hakevan seuraa keikalle, jonne heidän piti mennä kahdestaan. Y oli hämmentyneenä laittanut X:älle viestiä, että mikä homma. X oli kertonut hänelle kysyneensä joltain Y:n entiseltä kaverilta kokemuksia Y:stä ja tämä oli tarinoinut Y:n tehneen asioita, mitä ei todellisuudessa ole tehnyt. X oli sokeasti uskonut kaiken ja alkoi sitten syyllistämään Y:tä näistä asioista. Lisäksi Y kertoi mulle, että oli siinä käsityksessä, että tämän tarinoijan kanssa välit olivat sovittu, vaikka eivät ole tekemisissä enää. X oli kuulemma pitänyt samanlaista kuulustelua Y:lle ja ei ollut myöskään uskonut Y:tä, vaikka oli yrittänyt monta kertaa sanoa, että tarinoijan jutut eivät pidä paikkaansa. Heidän ystävyys päättyi siihen.
Tämähän on sinänsä mutkikasta, koska X kertoi minulle asioista jo aiemmin oman versionsa, ennenkuin koko "draamaa" edes oli. X mukaan Y oli käyttäytynyt jotenkin epäkohteliaasti ja X oli huomauttanut asiasta tälle, mutta kuulemma Y olisi pitänyt vain mykkäkoulua. Jo silloin mietin, että tässä on jotain kummallista. Koska Y ei ole sellainen ihminen, kuitenkin olen hänet jo pitkään tiennyt, 6-7 vuotta. En ole kuullut koskaan keneltäkään muulta, että henkilö Y olisi ollut epäkohtelias tai vastaavaa.
Joten, mitä teen? Mulle on kuitenkin valehdeltu X:än toimesta ja tiedän hänen käyttäytyneen samalla tavalla toista ihmistä kohtaan. Meillä on ollut X:än kanssa mukavaa ja helppoa, mutta en tiedä mitä nyt tehdä..