Miksi laittautuminen provosoi 75v äitiäni?
Lapseni rippijuhlat olivat vasta. Äitini on haukkunut minua lapsuuden ja nuoruuden aikana, mutta viimeisimmän viiden vuoden aikana on ollut melko siivosti.
ajoimme kirkosta kotiin ja äitini istui kyydissä. Automatkan aikana äitini aloitti yhtäkkiä: minä katselin sua. Sulla on samanlainen nenä kuin ukillasi. Ei ole ehkä yhtä pitkä nenä mutta samanlainen
ukillani oli siis huomattavan isokokoinen nenä. Minulla oli kevyt meikki ja juhlamekko.
mikä vaivaa ihmistä joka tällaisessa tilanteessa päättää yhtäkkiä kommentoida pyytämättä ulkonäköä?
Kommentit (12)
Miten tuo liittyy laittautumiseen?
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että nuoruudessa muistan, että äitini sanoi usein jotain ilkeää, kun olin hieman laittautunut. Ap
Vai osuuko ne kommentit sua itseäsi enemmän hermoon, kun olet laittautunut? Miksi hän noin tekee, en osaa sanoa, ehkä keskustleu sen äidin kanssa asiasta olisi enemmän paikallaan kun kysellä meiltä?
Äitisi kuulostaa kouluttamattomalta moukalta, joka ei ole kehittänyt itseään millään tavalla.
Kateus ja joillain ihmisillä pakko meille painaa muita alas.. se on raskasta välillä..
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo liittyy laittautumiseen?
Liittyy siten, että aiemminkin äitini on tykännyt sanoa jotain ilkeää nimenomaan silloin, kun olen yrittänyt laittautua. Ja tässä on monta vuotta mennyt ilman kommentteja, mutta juuri juhlatilanteessa kommentoi taas.
Ulkonäkökeskeinen ihminen, mun äiti on myös, käytiin hänen siskolla niin kotimatkalla sanoi , olipa siskolla paksut jalat.
Meidän ikäpolvi voisi tehdä tällaisen Äitien suusta -kirjan. Äitien tokaisut ja kuinka silloin hävetti/ahdisti.
Minäkin olen ruma, tyhmä ja saamaton, ellen jopa kehitysvammainen. Nenässäni on myös vikaa!
Minun äiti ihan samanlainen. Arvostelee minua vieläkin, vaikka olen jo 54 vuotias.
No mulla on samanlaista äitini kanssa. En edes tiedä mihin tätä puhua. Pitäisi kait jo olla irtaantunut hänestä. Silti kaikki vaikuttaa.
Hieman asian vierestä.. anoppi ja appi olivat meillä tässä hiljan käymässä.
Olin lähdössä kosmetologille ihon puhdistukseen, anoppi huutaa keittiöstä, että luuletko muuttuvasi käynnillä kauniiksi? Ja tämän päälle hörähti nauramaan.
Lisään vielä, että nuoruudessa muistan, että äitini sanoi usein jotain ilkeää, kun olin hieman laittautunut. Ap