Oletko koskaan syönyt tai juonut jotain niin ihanaa ettet ole meinannut uskoa suutasi?
Tavallista huudahtaa "en voi uskoa silmiäni", "en voi uskoa korviani". Harvinaista että joku toteaisi vaikkapa ravintolassa että jokin niin uskomattoman ihanaa ettei hän voisi uskoa suutaan!
Onko suu muutenkaan niin luotettava kuin korva, silmä?
Kommentit (26)
Yhdessä ravintolassa aivan järjettömän hyvää appelsiiniankkaa. Mitään niin hyvää pääruokaa en ole koskaan missään saanut, enkä tule varmaan koskaan saamaan. Ravintola ei ollut Suomessa.
Ostin Englannissa toffeesekoituspussin lähikaupasta. Jotkin toffeet, esimerkiksi melassi- tai mantelitoffeet, olivat niin hyviä, että minua alkoi itkettää. Oli varmaan aika säälittävän näköistä syödä toffeita ja pyyhkiä samalla kyyneleitä silmistä.
Montakin kertaa. Joskus nuo makunautinnot liittyy ihan siihen että on vaan niin nälkä että pikkukivetkin sulaisi suussa, joskus vain täydellinen makuyhdistelmä tai mausteet.
Em esimerkkinä 11v sitten Lauttamatkalla Piombinosta Elballe sudennälkäisenä mikrossa lämmitetty Margaritapizza maistui taivaalliselle.
Toisella reissulla kaukana Italiasta syöty Melanzane alla Parmigiana ei ole vielä löytänyt voittajaa.
Oman miehen tekemä Shepherd's pie saa melkein kyyneleet silmiin joka kerta.
Oman pihan tomaateista tehty piiras juuri uunista otettuna.
2. kodin pihan tomaatit jotka maistuvat ketsupilta ja ovat makeita.
Ravintolan amouse bouchet tältä kesältä: pähkinäkeksi jonka päällä oli kermaisaa vuohenjuustoa ja mustaa tryffeliä ja macaron jonka sisällä oli jäniksenmaksapateta.
Olen. Teen itsekin niin hyvää ruokaa melko usein. Mulla ei ole niin kauhean vaativa maku vissiin, hyvä näin, kun köyhä olen, eikä varaa ravintoloihin yms.
Litsit. Tuoreet tai säilyke, makea, hämmentävän erilainen, miellyttävä maku ja koostumus.
Sitten noin yleisesti hyvin tehty ruoka. Eka kerta kun tehtiin fondueta, yhden pikkuravintolan vuohenjuustorisotto ja useampikin pizza.