Mitä tai mikä on "Rahapäivä" ?
Olen kuullut monen sanovan, että ostaa sitä/tätä kun tulee rahapäivä, mutta mikä tuo rahapäivä on?
Tiedän palkkapäivän ja tilipäivänkin, mutta tuo on hieman jäänyt ns pimentoon.
Osittain jopa siitäkin syystä, että silloin ihmisillä on varaa ostella vaikka mitä, mutta max viikko sen jälkeen he valittavat taas jo rahattomuuttaan?
Onko se jokin tietty päivä jolloin saa paljon rahaa, mutta se on kulutettava mahdollisimman nopeasti? Itselläni on aina ollut vain kuukausipalkka ja sen käytön joutuu säännöstelemään koko kuukauden tarpeisiin, eikä sitä ole pakko kaikkea käyttää,vaan osan on aina voinut jättää säästöönkin.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän toimeentulotuen maksupäivästä nimeä rahapäivä koska palkkapäivähän se ei ole koska en ole koskaan ollut palkkatöissä. Mutta olenkin niin nuori viellä,32 vuotta, niin aika harva täällä pääkaupunki seudulla on vielä tämän ikäisenä työpaikkaa edes löytänyt. Mielelläni muuttaisin täältä pois, mutta silloin työpaikan löytyminen olisi vielä vaikeampaa.
Helsinkiläinen korkeakoulutettu vetää ohiksen: Olen ollut töissä jatkuvassa työsuhteessa 25-vuotiaasta alkaen. (palkkapäivä aina 15. päivä)
Se o ku tilille tulloo rahhoo tai emäntä lähttöö.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää odottaa rahattomana jotain tiettyä päivää niin se on jo ongelma itsessään. Muutenkin kaikki on kalliimpaa jos on jatkuvasti PA, joten kierre ruokkii itseään. Pian ollaan lainaamassa rahaa joka "maksetaan" takaisin rahapäivänä.
Tuokin tilanne on itseaiheutettu olotila jonka voi myös itse halutessaan muuttaa. Omien valintojen ja elämän arvojen mukanaan tuoma tilanne josta viisas ottaa opikseen ja muuttaa elämänsä suuntaa.
Mikä laittaa ihmisen kuopan pohjalle ja mikä tekee ihmisestä niin tyhmän, että siellä kuopan pohjallakin ollessaan jatkaa edelleen vaan kaivamista, eikä edes yritä päästä ylöspäin?? Itsestähän kaikki asiat ovat kiinni.
Ei minulla ole sydäntä lainkaan. Olen täysin sydämetön ihminen ja jos saisin päättää niin poistaisin kaikki mahdolliset sosiaalituet kokonaan.