Aijotko ryöstöhinnoista huolimatta tänä vuonna pakastaa mansi- taikka mustikkaa?
Kommentit (58)
Molemmat marja saalit on jo varaston suuressa pakastimessa.
Samoin lakat.
Ja pian myös viinimarjat.
Ei noilla hinnoilla ole mitään tarvetta. Pitäkööt kiskurit marjansa!
Mustikat keräsin itse ja punaketukat omasta maasta
Vierailija kirjoitti:
mansi - mustikkahullu vauhdissa
Sinä olet itse arvostelija hullu.
Olet kateellinsn, kun suuri osa poimii itse edulisesti marjansa talveksi. Itse et viitsi poimimaan lähteä, ryhävalas.
Eikä sulla ole pätäkkää, millä ostaa muiden poimimia marjoja.
Kuule ap. Kyllä. On jo ostettu. Ja joka vuosi samalta poimijalta mökki paikkakunnalla.
Itse emme enää marjametsään kykene, iän ja sairauksien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet itse arvostelija hullu.Olet kateellinsn, kun suuri osa poimii itse edulisesti marjansa talveksi. Itse et viitsi poimimaan lähteä, ryhävalas.
Eikä sulla ole pätäkkää, millä ostaa muiden poimimia marjoja.
Heh, taas näkee palstan typeryyden. Alku kommentin kirjoittaja itse, alapeukuttaa hänelle kirjoitettua vastausta.
Säälittävää lapsellisuutta.
Mansikat, 10kg jo pakastettu heti juhannuksen jälkeen. Kustansi 70€. Mustikat olen tänä vuonna harkinnut ostavani torilta putsattuina, samoin puolukat ja kantarellit.
Isä kerää mansikat, äiti pakastaa, mutta kuka ne syö niin kukaan ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset mt-mammat vauhdissa. Joita sinä edustat.
Teitä v#tuttaa, kun ette pysty osallistumaan keskusteluun. Koska ette syö marjoja koskaan, ette viitsi niitä poimia, eikä teillä ole yhteiskunnan eläteillä, ole rahaa ostaa niitä.
Tämän takia nimittelette muita hulluiksi.
-eri
Mustikat poimimme itse. Mansikkaa emme pakasta, koska se on liian vetinen marja.
Mansikoita ostettiin kaksi laatikkoa rylstöhinnalla..mustikat ilmaiseksi metsästä.
Jo vuosia sama käytäntö. Ostan pakastimeen vain lakkoja. Viime vuonna 15 kg. Mansikat, mustikat ym ostan pitkin vuotta kauppojen pakastinaltaista. Eikä tule kalliimmaksi kuin jos itse pakastaisin. Vadelmia käyn itse poimimassa jonkin verran pakkaseen.
Mikä ryöstöhinta ? Mene itse poimimaan.
En vakitöissä ollessakaan raaskinut pitää pakastinta päällä kuluttamassa kallista sähköä, saati nyt työttömänä.
Ryöstöhinnoista itkevät koittivat kytätä yleensä heinäkuun puolen välin jälkeen tulevaa ylitarjonnasta johtuvaa hinta romahdusta vaikka jo ennen juhannusta varoiteltiin mansikka sesongin olevan aikaisessa ja lyhyt.
Siinäpä hän saavat oppia markkinatalouden toiminnasta itseensä päin. Yleensä on tottuneet olemaan hyötyvällä puolella.
Ajoissa liikkeellä ollessa mansikat eivät maksaneet yhtään tavanomaista enemmän.
En ostomarjoja pakastimeen laita. Ei ne siellä ainakaan parane. Perhe syököön nyt mansikoita napansa täyteen, itse en edes juuri pidä niistä.
Omasta pihasta saatavat marjat pakastan. Pensasmustikoitakin tulee ihan kivasti.
Kävin poimiis mustikkaa, tuli 2L, meni noin 1h/L poimies. Jos möisin, hintana 50€/L. Aion pakastaa, kallisarvoisia marjoja, ja terveellisiä.
Pakastan Mansikit ja Mustikit, kun saan niitä 60% ilta-alennuksesta.