5kg laatikko mansi tai mustikkaa yli 50 euroa, järkyttävää mutta onko tämä nyt uusi normaali johon pitää sopeutua?
Olen aiemmin ostanut mansikoita 5kg laatikoissa edullisimmallaan 19,90
Kommentit (42)
Jätä ostamatta, helppoa. Kyllä se hinta siitä tippuu.
Vierailija kirjoitti:
Mansikkaa ei lyhennetä mansi
mustikka lyhennetään musti
Viime vuonna ostin viisi laatikkoa mansikkaa, tänä vuonna vain kaksi. Muut marjat (ja omenat) saadaan, kun isovanhemmat ja lapset tykkää poimia.
Mustikkaa n.50e/perattu sangollinen. Ei todellakaan ole kallis! Hinta on ollut jo monta vuotta tuo sama hinta! Olen ihmetellyt, kun kaikki nousee, mutta marjasangollisen hinta pysyy samana koko ajan!
Osta peru- ja porkkanoita. Ne on halpoja.
Ruuan hinta noussut 100 % joten ihan normaalia on. Katsoin kun karjalanpiirakka pakettiin tullut taas 0.30 euroa lisää hintaa. Kaksi extra pakaste kinkkupizzaa maksoi joskus 2.29 euroa ja nyt on hinta 5.29 euroa prismassa.
Vierailija kirjoitti:
Mustikkaa n.50e/perattu sangollinen. Ei todellakaan ole kallis! Hinta on ollut jo monta vuotta tuo sama hinta! Olen ihmetellyt, kun kaikki nousee, mutta marjasangollisen hinta pysyy samana koko ajan!
No ei ole ei. Tuntipalkka on melko alhainen, kun kerää ja perkaa sangollisen ja myy 50 kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Ruuan hinta noussut 100 % joten ihan normaalia on. Katsoin kun karjalanpiirakka pakettiin tullut taas 0.30 euroa lisää hintaa. Kaksi extra pakaste kinkkupizzaa maksoi joskus 2.29 euroa ja nyt on hinta 5.29 euroa prismassa.
Johan on sun Prismassa erikoiset hinnat. Kyllä meidän Prismassa nuo pitsat maksavat 2.85.
Onko joku saanut tänään musti-, mansi-, puolu- tai pimpsukkaa...?
Ostin kaksi 5kg laatikkoa tänä kesänä. Eka maksoi 33e ja toka 43e. Mustikat kerään ihan ite.
Haluaisin mieluummin la tai vatukkaa.
Miksi?
Säilökööt kauppa mun puolesta ne pakasteena. Mä en tuollaista hintaa maksa.
On tää kyllä ihan ka, kun kaikki on niin kallista. Melkein tekee mieli repiä tu päästä.
Meilläpäin ämpärillinen mustikoita maksaa 30 euroa. Tuolla hinnalla ei edes jaksa itse lähteä metsään hikoilemaan.
Kuulin juuri, että 5kg laatikko mansikkaa 80e. Viimeiset erät.
Jos mansikoita haluaisin, voisin vaikka maksaa satasen viidestä kilosta. Kerran vuodessa. Mutten halua, syödään kesällä se mitä syödään.
Voi sitä mennä poimimaan itsekin?
Työstä yleensä maksetaan.