Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä rahalla ihmisillä on varaa ostaa Iphoneja ja muita Applen tuotteita?

Vierailija
22.07.2024 |

Applen älykello maksaa alkaen 459 ja kallein 909 euroa. Puhelimet järkyttävän kalliita ja tietokoneet myös. Merkki maksaa, mutta miten teillä on varaa? Lapsilla ja nuorillakin näkee iPhoneja, mutta tuskin ovat itse noin kallista puhelinta hankkineet.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän palkan verran maksaa vain.

Ihan kiva. Itse pitää raataa 5 päivää, että saan kuitattua.

Vierailija
42/73 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolisi ilmankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ostaa lahjoiksi kyseisiä laitteita.

Vierailija
44/73 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan pienituloisenakin aina iphonen, koska kokemukseni mukaan sen halvempia luureja saa taas uusia useammin. Eli uskoakseni olen jopa säästänyt tällä taktiikalla. Nytkin mulla on täysiään toimiva seiska, lienee uusin malli on nyt jo 15. Kun tarve taas tulee, niin kyttään alennuksesta jonkun vanhemman mallin max.550€ iphonen, ehkä 13 alkaa olla niissä hinnoissa.

Minä suosin myös läppäreitä. Minulla on macbook läppäri vuodelta 2014. Akku ei enää luonnollisesti toimi entisellä tasollaan, mutta muuten läppäri toimii vielä hyvin ja pyörittää vaikka käyttäisin raskaampia ohjelmia mm. 3d-mallinnusohjelmia. 

Vierailija
45/73 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä saa takuuhuollettuina Androidin hinnoilla.

Vierailija
46/73 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

todella harvalla olisi, jos ei voisi maksaa osissa.

en ymmärrä logiikkaasi. Saako osamaksulla ostettaessa jonkun alennuksen? En tiedä kun en ole koskaan ostanut enkä tunne muitakaan. 

Vierailija
47/73 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mun iPhonet on kestäny ainakin sen 5 vuotta ja Apple tarjoaa puhelinalan pisimmät ohjelmistopäivitykset eli ainakin 8 vuotta. Samaa aikaa kaverini ostelee koko ajan uusia Androideja kun ne hajoavat parin vuoden jälkeen ja Androidit saa tyypillisesti ohjelmistopäivityksiä pari vuotta vain

Onko mitään virallisia lähteitä sille että omenayhtiö tarjoaisi päivityksiä 8 vuotta puhelimiinsa.

Olemassa on android puhelimia joihin tulee 4 vuotta päivityksiä. Joten se on vale että tulisi vain muutaman vuoden ajan.

Vierailija
48/73 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omalla rahalla ostan

Vierailija
49/73 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Puhelin maksoi ehkä noin 500€ ja palvellut uskollisesti jo monia vuosia ilman ongelmia. Halvemmaksi tullut kuin androidit. Samoin tietokone, joo, maksoin ostettaessa enemmän, mutta ei ole tarvinnut 5:n vuoteen päivittää eurollakaan, pc:n ostin halvalla ja sitä saikin samoissa käyttövuosissa päivittää samalla rahalla, mutta; pelkkä hyvä näyttö siihen olisi maksanut sen Macin verran. 

Vierailija
50/73 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mun iPhonet on kestäny ainakin sen 5 vuotta ja Apple tarjoaa puhelinalan pisimmät ohjelmistopäivitykset eli ainakin 8 vuotta. Samaa aikaa kaverini ostelee koko ajan uusia Androideja kun ne hajoavat parin vuoden jälkeen ja Androidit saa tyypillisesti ohjelmistopäivityksiä pari vuotta vain

Onko mitään virallisia lähteitä sille että omenayhtiö tarjoaisi päivityksiä 8 vuotta puhelimiinsa.

Olemassa on android puhelimia joihin tulee 4 vuotta päivityksiä. Joten se on vale että tulisi vain muutaman vuoden ajan.

Vanhin iPhone, joka saa nyt tuoreimman syksyllä tulevan iOS 18 julkaisun on 6 vuotta vanha iPhone XR ja iPhone 6s (9 vuotta), 7 (8 vuotta) ja 8 (7 vuotta) saavat edelleen tietoturvapäivityksiä, joista tuorein toukokuulta.

Vierailija
51/73 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käymällä töissä. Mulla ei tosin ole Applen tuotteita mutta varaa olisi ostaa jos haluaisin. Ei kaikki elä niin että tili on palkkapäivänä tai jo ennen tyhjä vaan monilla jää säästöönkin rahaa. Osa tosiaan ostaa osamaksulla, osa käytettynä jne. 

Tiukkis porvari saapui paikalle. :D Mistä päättelet kenenkään elävän noin kuin kuvailit? Parempi on olla olettamatta mitään muista.

Vierailija
52/73 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään applen tuotteita. Rahaa on tilillä 150 tonnia. Mitä tekee kellolla. Minulla on satasen kännykkäkin se riittää.

Vierailija
53/73 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsella on minun vanha työpuhelin (iPhone). Saan uuden kolmen vuoden välein ja lunastan vanhan, jolloin lapsi saa sen. Lapsellani on myös minun vanha Apple Watch ja Apple AirPodsit sekä MacBook, joka on lunastettu minun töistä. Aika monella lapsen kaverilla on sama juttu laitteidensa kanssa, että käyttävät vanhempien vanhoja.

Itse olen omalla rahalla ostanut noista vain kellon ja kuulokkeet, mutta kiertävät luontevasti lapselle silloin, kun päivitän uuteen. Voi tulla joillekin yllätyksenä, mutta Suomessa on edelleen ihmisiä, jotka ovat hyväpalkkaisissa töissä ja heillä on varaa käyttää rahaa muuhunkin kuin elämiseen. Ja lisäksi heillä on usein hyvät työsuhde-edut. 

Vierailija
54/73 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, varmaankin siksi, että mä säästän palkasta ja mun macbook on jo vuodelta 2016

Apple watchina on 2018 mallia ja toimii edelleen 

Ei tarvi uusia koko ajan et sais päivitykset ja toimis 🙄

Tämä on hyvä Applen tuotteissa. Monet Android-laitteet taas pitää uusia 3v välein, että pystyy lataamaan päivitykset.

Vierailija
55/73 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuori tekee silloin tällöin kesätöitä. Ottaa kyllä kaikenlaista hommaa vastaan kun vain töitä saa. Eilen esimerkiksi kävi aamusta poimimassa 1 ämpärillisen mustikkaa myyntiin 30€, kävi tekemässä 6h työpäivän. Tuli kotiin, söi leivät ja lähti poimimaan mustikoita 1 ämpärillinen 30€. Tuli kotiin klo. 22.00, lähti kalaan josta tuli klo 00:00. Teki lihaskuntotreenin ja suihkun kautta nukkumaan ja seuraavana päivänä uusiksi... 

Tienasi enemmän kuin minä päivän aikana, eikä hänellä ole asumiskuluja. Meidän 15.vuotias ostaa lähes kaikki kamppeensa itse omalla rahalla ja lähti juuri ostamaan 700€.n uutta polkupyörää. Paremmin sillä on vara kuin kenellään muulla meidän perheestä eikä kyllä laiskana makaa laakereillaan. 😅

Vierailija
56/73 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme omistamaani Androidia alkoivat jossain vaiheessa jumittamaan. Iphoneille on päivityksiä pitempään ja käyttökokemus muutenkin mukavampi. Puhelin on sen verran tärkeä päivittäisessä käytössä oleva esine että panostan siihen mielelläni.

Vierailija
57/73 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus, asuntolaina maksettu. Ylimääräistä jää säästöön pari tonnia kuussa, siis kaikkien menojen ja harrastusten jälkeen.

Sillä ostelee mitä haluaa. 

Vierailija
58/73 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo kysymys. Ihan vaan palkkarahalla ostetaan kun tulee tarve.

Joillakin vain on hyvä palkka tai perittyä omaisuutta, mikä kummasti helpottaa elämää. Näin on ollut aina, mutta ympärivuorokauden tulevien mediauutisten aikana tämä korostuu. Samaan aikaan suuri joukkko suomalaisia kulkee ahdistuneena ruokakaupassa poimien pari kolme tuotetta ostoskoriinsa. Oma päämyymäläni lakkasi jakamasta paperista mainoslehteä koteihin. Aika usein on käynyt niin, etten pääse lukemaan  heidän nettimainoksiaan. Myymälästä voi pyytää mainoslehden , mutta ne loppuvat nopeasti.

Vierailija
59/73 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Puhelin maksoi ehkä noin 500€ ja palvellut uskollisesti jo monia vuosia ilman ongelmia. Halvemmaksi tullut kuin androidit. Samoin tietokone, joo, maksoin ostettaessa enemmän, mutta ei ole tarvinnut 5:n vuoteen päivittää eurollakaan, pc:n ostin halvalla ja sitä saikin samoissa käyttövuosissa päivittää samalla rahalla, mutta; pelkkä hyvä näyttö siihen olisi maksanut sen Macin verran. 

Miten? Minulla on neljä vuotta vanha Android josta maksoin 270€. Vielä toimii hyvin ja päivityksiäkin tulee. 

Vierailija
60/73 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuolla tilillä makaamassa puolen omakotitalon verran rahaa jolla voisi ostaa jos kiinnostaisi. En jaksa edes sijoittaa kun ei ole oma perhettä tai lapsia jonka vuoksi sitä pitäisi kerryttää.

Missäpäin tämä kuvitteellinen omakotitalo mahtaa sijaita? Uskon, että se on olemassa, mutta onhan tämä oleellinen tieto.