Millä rahalla ihmisillä on varaa ostaa Iphoneja ja muita Applen tuotteita?
Applen älykello maksaa alkaen 459 ja kallein 909 euroa. Puhelimet järkyttävän kalliita ja tietokoneet myös. Merkki maksaa, mutta miten teillä on varaa? Lapsilla ja nuorillakin näkee iPhoneja, mutta tuskin ovat itse noin kallista puhelinta hankkineet.
Kommentit (73)
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/911773/Samsung-Galaxy-S24-Ultra…
byhyy Apple niin kallis!!!
siinä sulle suosittu android puhelin joka maksaa yhtä paljon
Ehkä enemmän ihmetyttää että joku haluaa käyttää rahat tuollaisiin. Joo jos olis tosi kovat rahavirrat niin sitten ehkä, nyt kyllä mieluummin sijoitan nekin sataset.
Tililläkin on rahaa kyllä.
Osalla ei ole tietokonetta tai hifiä kotona. Heillä on vain se puhelin. Kun vanhan myy pois niin siitä saa rahaa. Ei kannata olla kateellinen applelle, kuraa kaikki.
Elisan 3 vuoden maksusopimuksella on jo puolet Macbookista maksettu. Muu applen roina onkin sitten aivan paskaa. Puhelimeksi suosittelen iphonen sijaan Nothing Phone 2. Kamerat ei pärjää iphonelle, mutta muuten onkin kaikilta osin parempi kuin iphone.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei suinkaan osta sen kuukauden palkasta tai säästöillä vaan kytkykauppana puhelinlaskun kylkeen tai luotolla. Ihan ok, jos haluaa elää velaksi. Mutta en ymmärrä miksi yksin elävät ihmiset joilla kortit tapissa tai palkasta jää kouraan 2000 kuukaudessa ostaa tonnin maksavan Kiinassa kasatun läpyskän.
Valtaosalla ihmisistä jää kuitenkin enemmän kuin se 2000.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen iPhone kesti 8-vuotta kun miehen Kiinapuhelin kestää 1-2vuotta. Pitkässä juoksussa iPhone tulee halvemaksi.
Jos oikeasti vois olla varma että kestää niin ostaisinkin.
Mutta hidastavat tarkoituksella vanhoja mallejaan yms...
Koska Applen Macbookit on tällä hetkellä markkinoiden tehokkaimpia läppäreitä jos mitataan virrankulutusta suhteessa tehoon.
Ostan pienituloisenakin aina iphonen, koska kokemukseni mukaan sen halvempia luureja saa taas uusia useammin. Eli uskoakseni olen jopa säästänyt tällä taktiikalla. Nytkin mulla on täysiään toimiva seiska, lienee uusin malli on nyt jo 15. Kun tarve taas tulee, niin kyttään alennuksesta jonkun vanhemman mallin max.550€ iphonen, ehkä 13 alkaa olla niissä hinnoissa.
kun euroopasa tulee myyntiin applen vr lasit niin ostan sellaiset kokeilua että pääsen kokeilemaan.
Kysymys kuuluu, kuka haluaa sellaisen? Käytetyissä on niin vähän muistia, ettei niillä käytännössä tee mitään. Onneksi rahalle on parempaakin käyttöä
Kaikki mun iPhonet on kestäny ainakin sen 5 vuotta ja Apple tarjoaa puhelinalan pisimmät ohjelmistopäivitykset eli ainakin 8 vuotta. Samaa aikaa kaverini ostelee koko ajan uusia Androideja kun ne hajoavat parin vuoden jälkeen ja Androidit saa tyypillisesti ohjelmistopäivityksiä pari vuotta vain
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuuluu, kuka haluaa sellaisen? Käytetyissä on niin vähän muistia, ettei niillä käytännössä tee mitään. Onneksi rahalle on parempaakin käyttöä
Oletettavasti se kohderyhmä on ne ihmiset, joilla on olemassa rahaa jolle ei ole parempaa käyttöä. Ja myyntiluvuista päätellen aika moni haluaa.
Kytkyllä alkuun, sittemmin säästöillä. Applen tuotteissa arvo säilyy hyvin, joten aiemmasta puhelimesta saa vielä rahaa 150-450€ myymällä tai vaihdossa. Lapsella mun entinen iPhone, kun tarvitsin paremman kameran ja ostin uuden. MacBook Pro kannettava ollut yli 10v käytössä ja hyvin toimii edelleen. Sitä edeltävät Asus ja Acer koneet kestivät 2 ja 4 vuotta käytössä Minusta Applen tuotteet ovat hintansa väärti!
Jos tuollaiset 50€ kuukaudessa maksaa niin kai tuolla iPhonen saa, ainakin jos luottotiedot ovat kunnossa. Elämässä pitää usein tehdä valintoja eikä kaikkea voi saada yhtä aikaan. Eli jos iPhone on tärkein asia elämässä niin kyllä sellaisen saa jokainen hankittua, ainakin ensimmäisen.
Säästöillä ostin MacBookini ja iPadini, iPhonen olen taas saanut sukulaiseltani käytettynä silloin, kun hän on vaihtanut uudempaan malliin. Viimeksi käytössäni oli iPhone 11 monta vuotta eikä puhelimessa edelleenkään ole mitään vikaa - vaihdoin uudempaan malliin vain siksi, että sellaista tarjottiin työsuhdepuhelimena.
Käyn töissä ja osaan budjetoida. Säästän asioista, jotka eivät ole minulle tärkeit ostaakseni niitä joita pidän tärkeinä.
Osamaksulla ostetaan. 100€/kk kahden vuoden sopimuksella ja sulla on 1800€ omenapuhelin taskussa.
Ostetaan ja rahalla maksetaan.