Nordea: Palveluiden ja tavaroiden kulutuksen lasku jatkuu viime vuottakin jyrkempänä - "Poikkeaa täysin muista pohjoismaista"
https://www.hs.fi/talous/art-2000010580609.html
Miten on, saadaanko leikkaamalla ja alvia nostamalla kulutusta nousuun?
Kommentit (656)
Masentaa tämän maan huono tilanne. Tuntuu toivottomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku postailee hallituksen leikkausaikeita maanisesti niinkuin ne olisivat joku kauhea asia.
Ei ole, ne ovat aivan mahtava asia ja täysin välttämättömiä leikkausia 15v myöhässä.
Kyllä, kukaan ei uskalla ottaa isoa asuntovelkaa, kun voidaan irtisanoa helposti milloin vaan ja ansiosidonnaiset on leikattu.
Saadaan Töölön asunnot ja Turun saariston hienot mökit pois nykyisiltä omistajilta.
Nyt tohon tulee paremmat mahdollisuudet kuin koskaan.
Myös yrittäjiä menee konkurssiin ja saadaan omaisuus pois.
Rahaa olisi, mutta ei ole mitään mihin kuluttaa joten pidetään rahat tilillä.
Tulee sama kuin 1990-luvun lamassa, kun yrittäjiltä saatiin omaisuus pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on sinisilmäista sakkia. Uskovat kaikki jutut työhaluttomista ja kohta ovat itse töissä ilman työehtosopimusta. Työnantaja maksaa mitä maksaa.
Asuntovelkaiset tässä tulevat olemaan suurimpia häviäjiä.
Mutta itse sitä haluatte.
Lisäksi tää "Minulla ei ole mitään salattavaa! katsokaa vain kaikki elämästäni, en minä yksityisyyttä tartte!"
Eiköhän viime aikoina ole aika monelta suomut pudonnut silmiltä. Kun vallassa on mielivaltainen persulauma, voi hyvin olla, että tavallisella ihmiselläkin on pian salattavaa. Isoveli valvoo ja väärinajattelu johtaa vihakampanjoihin.
Kerroit juuri miten intersektionaalinen uusvasemmisto toimii.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pankinjohtajan sukulainen saa ostettua halvalla hienon Turun saariston mökin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pankinjohtajan sukulainen saa ostettua halvalla hienon Turun saariston mökin.
Pankinjohtajan aikuiselle lapselle esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen Turun saariston mökin omistaja irtisanottiin töistä ja ansiosidonnaista leikattiin niin ei pystynyt maksamaan laskuja ja hieno mökki ulosottovirastolle ja uuteen omistukseen.
Ennen oli niin vaikea irtisanoa, että tuo ei olisi onnistunut, mutta kohta onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen Turun saariston mökin omistaja irtisanottiin töistä ja ansiosidonnaista leikattiin niin ei pystynyt maksamaan laskuja ja hieno mökki ulosottovirastolle ja uuteen omistukseen.
Ennen oli niin vaikea irtisanoa, että tuo ei olisi onnistunut, mutta kohta onnistuu.
Ei ollut. Suomessa on aina ollut helppo irtisanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut. Suomessa on aina ollut helppo irtisanoa.
Itse asiassa on ollut todella vaikea irtisanoa, jatkossa riittää 1 virhe työtehtävässä tai myöhästyminen esim. jos olet raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on sinisilmäista sakkia. Uskovat kaikki jutut työhaluttomista ja kohta ovat itse töissä ilman työehtosopimusta. Työnantaja maksaa mitä maksaa.
Asuntovelkaiset tässä tulevat olemaan suurimpia häviäjiä.
Mutta itse sitä haluatte.
Lisäksi tää "Minulla ei ole mitään salattavaa! katsokaa vain kaikki elämästäni, en minä yksityisyyttä tartte!"
Eiköhän viime aikoina ole aika monelta suomut pudonnut silmiltä. Kun vallassa on mielivaltainen persulauma, voi hyvin olla, että tavallisella ihmiselläkin on pian salattavaa. Isoveli valvoo ja väärinajattelu johtaa vihakampanjoihin.
Kerroit juuri miten intersektionaalinen uusvasemmisto toimii.
No enpä usko. Vasemmistosta en ole ikinä nähnyt enkä kuullut samanlaista aivotonta vihaa kuin persuilta. Voit varmaan kertoa esimerkkejä siitä, kuinka Suomen vasemmistopuolueet ovat löysentäneet yksityisyydensuojaa ja antaneet poliisivaltiolle oikeuden kytätä kaikkea. Kyllä se on oikeisto, joka on aina mahdollistamassa valtion harjoittamaa kansalaisten kyttäämistä.
Ei hyviä työntekijöitä irtisanota. Ne huonot irtisanotaan. Kannattaa opetella tekemään työnsä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyviä työntekijöitä irtisanota. Ne huonot irtisanotaan. Kannattaa opetella tekemään työnsä hyvin.
Mistä niitä hyviä saa ja miten on mahdollista, että hyvät eivät ole jo töissä, vaan heitä loytyy vasta sitten, kun huonot on potkittu pois? Missä on tällä hetkellä hyvien ihmisten reservi? Työttöminä he eivät voi olla, kosk työttömäthän on tietysti kaikki huonoja lusmuja. Eli nytkö alkaa sitten entistä rajumpi piirileikki, jossa ihmisten vaihtavat firmasta toiseen, mutta mikään ei kuitenkaan muutu työttömien kohdalla? Nytkö aivan yht'äkkiä kaikki firmat saavat parhaat päältä pois ja maksavat heille parempaa palkkaa? Kuka tekee ne työt, joissa ennen oli huonoja työntekijöitä, kun hyviä ei kuitenkaan ole yhtään enempää?
Hyvä kun kulutus laskee, tätähän on haettu ja hoettu. Muuten kannustan siihen että vaikka olisitte kuinka varakkaita, niin älkää hankkiko mitään mikä ei ole lähes elintärkeää, laitetaan lujille liikkeet ja yritykset jotka ylihinnoittelee tuotteensa, katsotaan pari vuotta muuttuuko tilanne.
Ainakin tämän raportin mukaan kauppa käy Yhdysvalloissakin aika nihkeästi, ainakin ostoskeskuksissa:
/* sarkasmia ja pilantekoa ainaisesta idioottimaisesta vertailusta Suomen ja Yhdysvaltojen välillä...
Kyllä, kukaan ei uskalla ottaa isoa asuntovelkaa, kun voidaan irtisanoa helposti milloin vaan ja ansiosidonnaiset on leikattu.
Saadaan Töölön asunnot ja Turun saariston hienot mökit pois nykyisiltä omistajilta.