Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nordea: Palveluiden ja tavaroiden kulutuksen lasku jatkuu viime vuottakin jyrkempänä - "Poikkeaa täysin muista pohjoismaista"

Vierailija
22.07.2024 |

https://www.hs.fi/talous/art-2000010580609.html

Miten on, saadaanko leikkaamalla ja alvia nostamalla kulutusta nousuun?

Kommentit (656)

Vierailija
321/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se teettää kun taloutta ei saa laittaa kuntoon. Aina itketään vain perusoikeuksista ja rikkaiden pitäisi vain maksaa enemmän ja enemmän.

Vierailija
322/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää kun ostovoima on vuoden 2010 tasolla. Nyt varmaan jo alle.

Yllättävää mihin Sannan tuhlaus ja julkisen sektorin paisutus johti. Itse en ollut yllätys vaan tämä talouskehitys oli minulle kyllä selvä jo silloin kun sitä tehtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin määräaikaisessa työssä niin silloinkin lääkäri soitti kotiin ja kirjoitti sairaslomatodistuksen sähköisesti jonka sitten lähetin sähköpostilla työnantajalle.

Siis työterveyshuollossa, en nähnyt koko lääkäriä, hän sanoi olevansa eri kaupungista,  kun soitti.

Lääkäri hoitui siis kotoa käsin.

Ennen vanhaan mentiin lääkäriin ja saatiin paperinen lääkäritodistus joka toimitettiin työnantajalle.

Nykyään ollaan kotona ja soitetaan puhelimella ja lääkärintodistus tulee omaohjelmaan josta se lähetetään itse työnantajalle sähköpostilla.

Etätyö.

Punkin puremasta otetaan kuva itse joka lähetetään itse sähköisesti lääkärille ja antibiootti tulee omakantaan sähköisenä reseptinä.

Vierailija
324/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikäs ole kivaa tässä taloustilanteessa, että meidän poliitikot esittää EU:ssa "rikasta" ja maksetaan italailaisten remontit ja ennallistetaan luonto koko EU:lle jne.

Edellinen hallitus ajoi suomen taantumaan ja talous ongelmiin. Samalla he kehuivat että suomi on vauras maa. 

Kaikki keneltä leikataan niin he saavat kiittää leikkauksia edellistä hallitusta. Suomen valtion menot vain paisui ja kasvua ei ollut yhtään.

Niin väsynyttä tämä jankkaus edellisen hallituksen huonoudesta. Marinin hallitus nosti työllisyyden ennätykseen, loi hyvän Suomi-kuvan, valoi uskoa ja positiivisuutta tekemiseen. Suomi kiinnosti maailmalla. Hyvä Suomi-kuva on elintärkeä, koska elämme viennistä. Nyt tämä kaikki on turmeltu vuodessa ja kaikki mittarit näyttävät miinusta. 

Vierailija
325/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin määräaikaisessa työssä niin silloinkin lääkäri soitti kotiin ja kirjoitti sairaslomatodistuksen sähköisesti jonka sitten lähetin sähköpostilla työnantajalle.

Siis työterveyshuollossa, en nähnyt koko lääkäriä, hän sanoi olevansa eri kaupungista,  kun soitti.

Lääkäri hoitui siis kotoa käsin.

Ennen vanhaan mentiin lääkäriin ja saatiin paperinen lääkäritodistus joka toimitettiin työnantajalle.

Nykyään ollaan kotona ja soitetaan puhelimella ja lääkärintodistus tulee omaohjelmaan josta se lähetetään itse työnantajalle sähköpostilla.

Etätyö.

Punkin puremasta otetaan kuva itse joka lähetetään itse sähköisesti lääkäril

Näkyy isot renkaat kuvassa ja antibiootti tuli sähköisenä reseptinä. Lääkäri eri kaupungissa.

Vierailija
326/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se teettää kun taloutta ei saa laittaa kuntoon. Aina itketään vain perusoikeuksista ja rikkaiden pitäisi vain maksaa enemmän ja enemmän.

Sosialistin perusoikeus on kuolla nälkään viluissaan.  Punaterroristien omaisuuksien sosialisointi kiihkoverotuksella on tullut tiensä päähän ja sosialismi loppuu kuin seinään.

Sosialismi osoitti jälleen toimimattomuutensa.

Vierailija
327/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelutkin on suurimmaksi osaksi etänä nykyyään teamsilla kotona, haastattelija voi olla eri kaupungista.

Vierailija
328/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikäs ole kivaa tässä taloustilanteessa, että meidän poliitikot esittää EU:ssa "rikasta" ja maksetaan italailaisten remontit ja ennallistetaan luonto koko EU:lle jne.

Edellinen hallitus ajoi suomen taantumaan ja talous ongelmiin. Samalla he kehuivat että suomi on vauras maa. 

Kaikki keneltä leikataan niin he saavat kiittää leikkauksia edellistä hallitusta. Suomen valtion menot vain paisui ja kasvua ei ollut yhtään.

Niin väsynyttä tämä jankkaus edellisen hallituksen huonoudesta. Marinin hallitus nosti työllisyyden ennätykseen, loi hyvän Suomi-kuvan, valoi uskoa ja positiivisuutta tekemiseen. Suomi kiinnosti maailmalla. Hyvä Suomi-kuva on elintärkeä, koska elämme viennistä. Nyt tämä kaikki on turmeltu vuodessa ja kaikki mittarit näyttävät miinusta. 

Tämän kaiken opportunisti sosialisti teki velkarahalla.

Vierailija
329/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhaastattelutkin on suurimmaksi osaksi etänä nykyyään teamsilla kotona, haastattelija voi olla eri kaupungista.

Työtön ei saa erikseen rahaa tietokoneeseen, se pitää ostaa siitä 595 työmarkkinatuesta mistä vuokrakin maksetaan.

Vierailija
330/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaakohan Petteri enää tulla lomalta töihin vai jääkö saikuttamaan? Alkaa kansalaisille selvitä mikä on hallituksen kyky laittaa talous kuntoon. Kaikki kustu vain vuodessa.

Vierailija
331/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä massimiehet lopulta tekevät Suomesta haalimallaan kiinteälläomaisuudella kun sillä ei ole kohta mitään arvoa?

Vierailija
332/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomissuojaa heikennetään.

Työttömänä tarvitset tietokoneen työhaastatteluja jne varten. Se haastattelija voi olla Helsingistä ja itse asut Joensuussa. Eli teamsilla haastattelut. Itse pitää asentaa teams tietokoneeseen, työkkäri ei auta.

Vierailija
333/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä tarvitset tietokoneen työhaastatteluja jne varten. Se haastattelija voi olla Helsingistä ja itse asut Joensuussa. Eli teamsilla haastattelut. Itse pitää asentaa teams tietokoneeseen, työkkäri ei auta.

Lisäksi haetut työpaikat merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.

Työttömällä on omat henkilökohtaiset nettisivut työmarkkinatori ohjelmassa.

Jos saat töitä niin sun pitää itse lähettää palkanlaskentaan verokortti sähköisenä jne.

Vierailija
334/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tästä voidaan kiittää molempien hallitusten sitoutumista EU:n tavoitteisiin.

Vierailija
335/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi haetut työpaikat merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.

Työttömällä on omat henkilökohtaiset nettisivut työmarkkinatori ohjelmassa.

Jos saat töitä niin sun pitää itse lähettää palkanlaskentaan verokortti sähköisenä jne.

Työtodistus ja työsopimus tulee sähköpostiin.

Vierailija
336/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä massimiehet lopulta tekevät Suomesta haalimallaan kiinteälläomaisuudella kun sillä ei ole kohta mitään arvoa?

Kyllä sillä aina joku arvo on.  Pakkohuutokauppaa tehokkaampaa keinoa käyvän arvon selvittämiseksi ei ole.

Käypä arvo tuskin on se minkä rakennusliike on osakekuutiosta saanut.

Vierailija
337/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus ottaa velkaa ennätysmäärän ja samalla tuhoaa palvelut ja työllisyyden, mitään hyötyä ei jää kansalaisille. Alv-korotukset vielä päälle niin saadaan yrityksetkin nurin.

Vierailija
338/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä oli, että hyvinvointialue lisää myös eläkeläisille digipalveluja eli tietokoneella.

Vierailija
339/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tavallaan kiva, kun ei tarvitse lähteä kotoa lääkäriin. 

Vierailija
340/656 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta.

Omaiset ei osallistu, kun hallitus vei heiltä bensarahat ja autot laitetaan pois.

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Kotihoitajat saa juosta.

Lopeta eläkeläisistä narina. Ei ole eläkeläisten vika, että Orpo on urpo ja upottaa Suomen suohon tarkoituksella. 

Taitaa kuitenkin Orpon äänestäjät olla eläkeläisiä. Ei kai nyt kukaan työssäkäyvä tai nuori tuollaista vätystä äänestäisi.