Synnytyksen jälkeen - kävelitkö itse synnyttäneiden osastolle vai pääsitkö sängyn kyydillä?
Kommentit (38)
Kävelin kyllä synnytyssaliin. Kävelin salissa synnytyksen jälkeen ja kätilö oli vähän ihmeissään. Sitten minua vähä huippasi ja kätilö otti kädestä kiinni ja vei sänkyyn, jolla sitten matkasin. Tuore isä työnsi tuoretta vauvaa vieressä.
Voi kun pääsisi jo kokemaan sen uudestaan...
ei kysytty sanottiin vaan että nyt mennään osatolle. synnytys meni hyvin vaikka ponnitus vaiheessa meinasi mennä voimat kokonaan. synnytyksen jälkeen kävelin kyllä ite suihkuun kätilön kera. nyt kun muistelen asiaa niin ihan hyvä että sängyllä mentiin kun olin niin pyörällä päästäni. pieni tyttäreni oli sylissäni tiukasti kiinni koko ajan ja pelkäsin hirveesti että tiputan hänet kun oli siinä sängyllä maateessakin niin hutera olo.
Häpyluun liitos meni vähän paikoiltaan eikä liikkumisesta ollut toivoakaan pariin päivään.
Toisella kerralla kärrättiin myös sängyssä, sektion jälkeen.
Ennen synnytystä Hb 140, synnytyksen jälkeen 72:(
Menetin sen verran paljon verta että meinasin pyörtyä jo siihen, että yritin nousta sängystä ylös.
mulla tuli vielä mukava vanhempi nainen pesemään mut ja en saanut itse edes siirtyä sängystä toiseen
ja alatiesynnytys oli
Tokalla kertaa alatiesynnytys, repesin pahasti, menetin verta, vietiin sängyllä taas kerran.
Toisen synnytyksen jälkeen se oli kätilön tahto, koska olin hieman epävarmasti jaloillani kun kävin suihkussa. Epiduraalista johtuen kai.
Kolmannella kerralla käppäilin itse vauva sylissä osastolle.
Minäkin kyselin muuten kätilöltä lastaa jolla voisin kuivata suihkutilan ja pyyhettä että saan synnytyssalin lattian kuivaksi kun kastui suihkusta tullessani :D
tietysti kävelin.. värkki oli niin puudutettu, ettei kipua vielä siinävaiheessa ollut. Mutta seuraavana päivänä kävely oli jo hankalaa...
hemoglobiini 59 synnytyksen jälkeen ja matkalla suihkuunkin kaaduin useampaan kertaan, siellä suihkussa lähimmä kontallani olin ja kätilö suihkutteli kuin parastakin lehmää :-P
Enpä juuri niistä päivistä muista oikein mitään, sen verran voimat pois olin. Osastolla taapersin kuitenkin menemään heti, veriarvot saatuaan oli kätilöt sitä mieltä, että mun olis edelleen pitänyt maata lattialla. Eivät päästäneet kotiin ennen tankkausta.
sairaalasta kotiin (autolle) käveleminen olikin sitten alapäätikkien kanssa todella tuskaista.
en pysynyt pystyssä ilman tukea seuraavanakaan päivänä...
Itse ensimmäisen synnytyksen jälkeen sain kyyditä pienokaisemme osastolle kävellen.
Toisen synnytyksen jälkeen sain pyörätuolikyydin.
Luota vain lääkäreiden arvioon ja istahda nätisti pyörätuoliin jos sitä suosittelevat.
Itse meinasin kerran pyörtyä kesken " vauvateholle" menoa kun kävelin pitkää käytävää. Lapsemme oli teho-osastolla ja itse kävin siellä vähintään kaksi kertaa päivässä. Ylimitoitin voimani ja hiki nousi pintaan. Minulle tarjottiin pyörätuolikyytiä mutta olin niin " itseriittoinen" etten sitä huolinut vaikka jälkikäteen ajatellen olisin ollut sen tarpeessa parikin kertaa. Ota apu vastaan kun sitä tarjotaan!!!
Minua alkoi heti synnytyksen jälkeen pyörryttämään hirveästi ja jouduin tiputukseen. Ei todellakaan olisi kannattanut yrittää kävellä.
kun heräsinhumautuksesta, vietiin sängyllä osastolle. Sain nousta vasta monta tuntia myöhemmin.
pyytämään henkilökuntaa mukaan pyörtymisvaaran takia, meni verta melkein litra.
olisittepa kuulleet naisen äänen kun huikkas, että jätä vaan niin... Sanoin, että desinfioin jo lattiankin :D
Oli vähän ylipirtee olo
kävelin vauvaa odoteltaessa ympyrää salissa (tutkittiin sokereita)
Joten kävelin osastollekkin