Missä on takuulämmin ja lämpimät vedet lokakuun lopussa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Rodoksella olen kerran ollut lokakuun puolivälissä, ja puolet viikosta satoi. Onko Kreetalla ja Kyproksella paremmat ilmat?
Ei Turkkia, Egyptiä eikä Aurinkorannikkoa. Eli Kanaria vaihtoehtona?Viikko lomaa, eli pidemmälle en ehdi.
ap
Kanariassa on se huono puoli, että käytännössä joutuu ottamaan valmiin matkapaketin, koska reittilentoja ei ole. Et pysty olemaan perillä kuin korkeintaan sen viikon. ja siellä sitten olet jossain turistirysässä. Mutta jos valitset sellaisen kohteen, mihin saa reittilentoja, voit lähteä jo pe-iltana ja palata takaisin vaikka maanantaina suoraan kentältä tai no, itse palaisin ehkä jo sunnuntai-iltapäivästä, niin että nukkuisin viimeisen yön ennen töihin paluuta kotona omassa sängyssä. Mutta lomalla voisi olla silti pe-su, eli 10 päivää.
Kreeta ja Kypros on ihan tuurista kiinni. jos olisi minun ainoa lomaviikko niin en ottaisi riskiä. Unohda Välimeri jos haluat takuulämmintä lokakuussa. Pitää mennä lähemmäksi päiväntasaajaa. Mitä mieltä olisit Intiasta tai Sri Lankasta? Ovat vähän lähempänä kuin Kaakkois-Aasian kohteet, mutta takuulämpimiä. Tai mites Kenia tai Ghana?
Brasilia, ota lennot TAP:lla Portugalin kautta. Tai Kuuba, ota lennot Madridin kautta.
Lentäminen on inhaa, eli lento max 5-6 h. Dubaissa on 35 astetta, ehkä se on vähän liian kuumaa. Kai pitää ottaa riski ja jäädä välimerelle. Oisko Kypros ehdotetuista paras?
ap
Tuolla oli jo ehdotettu agia napaa kyproksella. Siellä on takuu varmaa lämpöä koko lokakuun. Eikä ole pelkoa kylmistä öistä myöskään. Se sijaitsee riittävän idässä siinä syy miksi lämpöä riittää pisimpään välimeren alueella.
Riippuu missä asut. Mulla lähin on Rauhalahti. Aina ollut lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Rodoksella olen kerran ollut lokakuun puolivälissä, ja puolet viikosta satoi. Onko Kreetalla ja Kyproksella paremmat ilmat?
Ei Turkkia, Egyptiä eikä Aurinkorannikkoa. Eli Kanaria vaihtoehtona?Viikko lomaa, eli pidemmälle en ehdi.
ap
Dubai on lähempänä, 6h lento. Varmasti on lämmin.
Puulämmitteisessä saunassa. Sähkö saunassa aina epävarmuus.
Arabiemiraatit, 6 h lento ja on lämmintä :) suosittelen!