Isä kohtelee teini-ikäisiä lapsia eriarvoisesti - suosii poikaa ja dissaa tyttöä
Poika saa enemmän kaikkea mitä keksii pyytää, tyttö ei juuri mitään. Poika osaa kaiken paremmin ja häntä ihaillaan enemmän. Vihaako tämä ex-mieheni kaikkia naisia vai vaan tytärtään, joka muistuttaa äitiään eli minua? Sydämeni särkyy, tyttö on hirveän kiva ja avulias, ei mikään nössö kumminkaan.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Niin minustakin - mutta joku siellä isän luona pitää sitten kumminkin. Toisaalta ajattelen, että ei uskalla sieltä irtautuakaan, on nähnyt, miten mulle kävi. Eli loppuelämän alistaja ja kiusaaja ex on, vaikka emme samassa taloudessa asukaan.
ap
Oletko ottanut tytön kanssa puheeksi irtautumisen? Siis kahdestaan, ilman veljeä? Jos tyttö on halukas siihen, valmistelkaa juttu huolella ennen kuin kerrotte mitään isälle. Käytännössä siis kerrotte isälle että tyttö ei enää tule sinne sellaisella hetkellä, kun hän on sinun luonasi. Kumman luona tyttö on kirjoilla? Jos sinun, niin asia on helpompi hoitaa.
Ihan on myös sinun oma mokasi.
Minulla on sekä tyttöjä, että poikia. Kaikkia on kohdeltu kunnioittavasti, ja huomaavaisesti.
Kaikki ovat saaneet suht samanverran harrastaa ja samat pelisäännöt kaikessa.
Kuitenkin myöhäis teini-iässä toinen tytöistä kohteli sisaruksiasn toistuvasti törkeästi. Isänsä komppasi häntä, mutta minä en.
Kun sitä jatkui jonkin aikaa, niin erään kerran heitin molemmat pihalle, kirjaimellisesti ja ilmoitin, että 2 viikkoa aikaa kummankin muuttaa käytöstään tai saavat hakea yhdessä toisilleen oman kämpän.
Ilmoitin myös, ettei kiinnosta missä tämän ajan asuvat, mutta meidän perheessä kohdellaan kaikkia samanarvoisesti ja tasapuolisesti.
Puolentoista viikon kuluttua ottivat yhteyttä ja tulivat käymään kotona ja pyysivät kumpikin henkilökohtaisesti anteeksi muilta lapsilta ja minulta.
Siitä käynnistyi myös tämän isän Rinsessan muutos. Koulu lähti sujumaan paremmin, kohteli muuta perhettä hyvin, ja kommunikoi paremmin minun kanssani
Miehelle muutos oli näkyvä. Häpesi käytöstään, ja ymmärsi, että kaikki lapset ovat yhtä arvokkaita, ja rakastettava, ei ainoastaan se, joka on osannut manipuloida hänet aina puolelleen.
Avoin konflikti oman lapsen kanssa voi monta kertaa parantaa välejä, ja saada havahtumaan koko perheen siihen, ettei kenelläkään perheessä ole eri oikeuksia, eikä yksin valtiaan asemaa.
Ja kyllä, olisin ottanut eron, jos heidän käytöksensä ei olisi muuttunut. En olisi yhden lapsen antanut pilata kolmen lapsen elämää, enkä omaani.
Nyt he ovat kaikki jo nuoria aikuisia, asuvat omillaan, Kaikilla sisaruksilla ihan hyvät ja läheiset välit.
Ja mieheni on myöntänyt, että antoi esikoiselleen aikanaan liian helposti kaiken, antoi kaiken myös periksi, eikö vaatinut mitään.
Joten, kyllä sinulla on valta pitää tyttäresi puolta, eikä antaa poikasi, eikö hänen isänsäkään kohdella häntä huonosti.
Osoittaa sillä tyttäresi arvon heille, ja jos se ei kelpaa heille, niin anna mennä.
Sinulle ja tyttärelleni jää kuitenkin ikuinen kunnioitus ja arvostus toisianne kohtaan.
Niin minustakin - mutta joku siellä isän luona pitää sitten kumminkin. Toisaalta ajattelen, että ei uskalla sieltä irtautuakaan, on nähnyt, miten mulle kävi. Eli loppuelämän alistaja ja kiusaaja ex on, vaikka emme samassa taloudessa asukaan.
ap