Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joitko 80-luvulla Sittis limsaa litra lasipullosta?

Vierailija
22.07.2024 |

Minä join ja hyvältä maistui.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tota merkkiä. Litran pulloissa limsa myytiin, mutta se juotiin lasista. Ei koskaan suoraan pullosta. 

Vierailija
2/7 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan lasillinen greippijaffaa saunan päälle. Sekin resepti muutettiin jokin aika sitten, eikä tee enää mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä jo kasarilla sentään juomalaseihin oli varaa. Litran limsa jaettiin tasan neljään korkeaan lasiin, yhtä paljon jokaiselle perheessä.

Vierailija
4/7 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sellaista vieläkin jos Sittistä kaipaat. Tämä on tehty samalla vanhalla reseptillä. Lasipullossa jopa.

"Sitruunasooda sitruunalimonaadi Laitilan Wirvoitusjuomatehdas" https://laitilan.com/tuote/sitruunasooda-sitruunalimonaadi/

Vierailija
5/7 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut Sittistä, mutta en pullonsuusta, koska kodissani sellainen oli ehdottomasti kielletty tapa, ja luulisin, että ennen 80-lukua.

Vierailija
6/7 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juonut Sittistä, mutta en pullonsuusta, koska kodissani sellainen oli ehdottomasti kielletty tapa, ja luulisin, että ennen 80-lukua.

Mistähän syystä pullon suusta juominen oli kiellettyä? Kielto koski myös pikkupulloja, joita ei jaettu monelle. Minulla ei ole enää äitiä vastaamassa.

Vierailija
7/7 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullonsuustajuomiskielto kuului sarjaan siisteys-, turvallisuus- ja fiksuuskäytäntöjä, joiden yksityiskohtainen perusteleminen ei ollut 50-60 vuotta sitten tarpeellista lastenkasvatuksessa. Olen nyt 60, enkä koskaan ole ruvennut pitämään tapanani juoda pullonsuusta tai tölkistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi