Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti - vauva (3-12 kk) jumppaa latinorytmein Tampereella!

03.02.2007 |

" MiniLattarit on iloista aikuinen-lapsi/vauva liikuntaa latinalaisrytmien parissa. Tansseina salsa, samba, merenge ja jive. Ei edellytä aikaisempaa tanssitaustaa ja mukaan voi tulla milloin vain. Järjestäjä Efectus."

Itse kävin 1. kerran ko. tunnilla viime viikolla meidän 3 kk tytön kanssa ja kivaa oli! Eikä mitään vaikeaa, vaikka itse en moisia tansseja ole ikinä tanssinut. Mukaan mahtuisi vielä lisää mammoja vauvoineen! Osallistua voi kertamaksulla, 10-kerran kortilla tai kausimaksulla.

Aika: ke klo 9.30-10.10 (vauvat 3-12 kk) Ratinassa (balettisali 3, sisäänkäynti Ratinan stadionin " viimeisistä" ruskeista ovista rannan puolelta.

Itse ajattelin mennä taas ensi viikolla ja toivottavasti joku täältä palstaltakin innostuu lähtemään kokeilemaan :-)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt jotain tanssiharrastusta meidän tytön kanssa, mutta tytsi on jo 1v3kk. Onko sinulla tietoa, järjestetäänkö Tampereella lattaritunteja taaperoikäisille?

Vierailija
2/10 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että siihen vauvalattareiden perään on aikuinen-lapsitunti 1-2 vuotiaille. Ja edellytyksenä käisttääkseni oli, että lapsi osaa jo kävellä, kun siinä tehdään sellaisia liikkeitä lapsen kanssa (jos kävely ei vielä onnistu, niin voi tulla vauvalattareihin). Ainakin viime kerralla näytti, että tuohonkin " isompienkin" ryhmään vielä mahtuisi mukaan. Että ei kun kokeilemaan!

Eli aika: keskiviikkoisin klo 10.15-10.45 (tai 11.45), esitteessä on kaksi päättymisaikaa ja toinen on varmaan virheellinen, mutta luulisin, että kesto on tuon puoli tuntia, sillä ei tuon ikäinen lapsi varmaan 1,5 tuntia jaksa. Ja paikkana siis Ratina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mikä firma/yhdistys minilattaritunteja vetää? Netistä en löytänyt mitään tietoa. Haluaisin kysellä lisätietoja, minulla kun on kaksi lasta (4kk ja 2,5v) ja mietin, että onnistuuko osallistuminen molempien kanssa ja kumpaan ryhmään kannattaisi mennä.

Kiinnostaa kyllä kovasti.

Vierailija
4/10 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis luinpa huonosti. Tuossahan se oli järjestäjän nimi :)

Vierailija
5/10 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näille lattaritunneille pitäisi varautua? Otetaanko vauvoille omat patjat tms? Tuleeko siellä hiki?

Vierailija
6/10 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

dosgop:

Miten näille lattaritunneille pitäisi varautua? Otetaanko vauvoille omat patjat tms? Tuleeko siellä hiki?

Omana vaatetuksena verkkarit/aerobichousut tai vastaavat on ihan hyvät, itselläni oli joogahousut. T-paita ja sisäkengät/-tossut/-lenkkarit/aerobickengät tms. Vauvalla normaalit sisävaaatteet. Jumpan lopussa tehtiin (äiti) mm. venytysliikkeitä, jonka aikana vauva makoili lattialla. Että joku alusta, peitto tai vastaava on ihan hyvä. Tietty isommat vauvat jo istuvat ja/tai konttaavat, että ei se alusta mitenkään välttämätön ole, kun/jos vauva ei edes pysy siinä.

" Hiki-asiaan" on vaikea kommentoida: riippuu tietty paljon omasta peruskunnosta ja siitä, kuinka täysillä pystyy heti liikkeet tekemään ja kuinka painava oma vauva on (vauvaa pidetään aika paljon sylissä ja on siis samalla tehokas " lisäpaino" ). Itselleni tuli kyllä kuuma, mutta en silti vertaisi tavalliseen aikuisten jumppaan tms. Mutta ihan tehokasta mielestäni oli ja ennen kaikkea mukava liikuntatuokio vauvan kanssa hyvän musiikin siivittämänä.

Lisätietoja varten annan tässä vielä jumpan vetäjän yhteystiedot:

Hanna Ala-Paavola (Liikunnanohjaaja(AMK)/Urheiluhieroja) puh. 0400-978740

Voi olla, että nyt kun on näin kova pakkanen, en itse viitsi huomenna lähteä vauvan kanssa liikenteeseen, kun on kuitenkin vielä niin pieni (3 kk). Mutta sitten taas seuraavalla viikolla!

Vierailija
7/10 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kertakokeilu maksoi?

Entä kuukausikortti?Onkohan 3,5 -v liian iso siihen toiseen ryhmään? Maksaako se erikseen?

Yks tamperelainen.

Vierailija
8/10 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kertamaksu 8 eur

- 10 kerran kortti 68 eur

- koko kevätkausi (16 kertaa) oli muistaakseni jotain reilu 90 eur (en löytänyt enää sitä paperia, mihin rustasin hinnat)

Eli ei siis mitään hirmu halpaa mutta ei mielestäni mitään ihan mahdottoman kallistakaan.

Vierailija
9/10 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin tulossa mukaan heti kun poika hieman kasvaa. Kävin syksyllä mammajumpassa, missä oli kerran vetäjän sijaisena tuo minilattarien vetäjä ja tykkäsin ainakin hänen mammajumpastaan.

Poika on vasta 2,5 viikkoa, joten hetken vielä saan odotella ennen kuin pääsen mukaan. Mutta täältä olisi siis yksi äiti tulossa tänä keväänä mukaan. Tarviko tuonne muuten mitenkään ilmoittautua vai riittääkö kun ilmaantuu paikalle?

Tietääkö kukaan olisiko Tampereen seudulla muita vastaavia äiti-vauva liikuntaharrastuksia? Vielä parempi olisi joku homma minne pääsisi myös pian kolme vuotta täyttävä siskokin mukaan. Sisarusuintia olen harkinnut. En tosin tiedä mahtuuko ryhmiin miten mukaan. Eikä tänä keväänä taida kovin moneen kertaan mukaan ehtiäkään, kun poika täyttää 3 kk vasta huhtikuun lopulla. Toisaalta uinnin kannalta syksy jää hiukan liian pitkälle.

Onkohan Nokialla vielä sitä perjantain vauvauintia? Se oli siitä hyvä, että sinne pystyi ottamaan sisarukset mukaan ja viikonloput jäivät vapaaksi muuhun touhuun.

Silvara ja poika 2,5 viikkoa ja tyttö 2v 11kk

Vierailija
10/10 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni useammallakin liikuntaseuralla on äiti-vauva/lapsi liikuntaa/jumppaa. Ainakin Hämeen Naisvoimistelijoilla on alkaen 3 kk ikäisestä. Itse menin tyttöni kanssa juuri Hämeen Naisvoimistelijoiden " aikuinen ja 1-vuotias" jumppaan. Tyttö on aivan riemuissaan siellä, juoksee ja nauraa:)