Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty mihinkään suhteisiin kun olen niin mustasukkainen

Vierailija
21.07.2024 |

Tää alkaa jo sillä hetkellä, kun tinderissä jonkun kanssa juttelen vähän pitempään ja aletaan suunnitella treffejä. Ihan viimeistään siinä vaiheessa oon jo aivan raunioina, kun käyn läpi tän tulevan treffikumppanin somet ja mietin, että keitä kaikkia hän tällä hetkellä hoitelee. Ei tästä tuu mitään.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia olla mustasukkainen ihmisestä jota kohtaan on tunteita.Nykypäivänä tuosta tunteesta on tehtt ihmeellinen peikko. Tunne siinä missä muut tunteetkin, kunhan se on terveellisyyden rajoissa. Tervettä on tuntea mustasukkaisuutta, jos siihen on jostain syystä aihetta. Kannattaa jutella vastapuolen kanssa suhteen rajat selväksi mikä on sallittua ja mikä ei.

Jos vastapuoli sovuttuja rajoja rikkoo, ei sun tarvitse peiliin katsoa, vaan voit hyvällä omalla tunnolla löytää ihmisen joka sun rajoja kunnioittaa. Ei mitään panoringin pitämistä ole pakko hyväksyä. 

Vierailija
42/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän koota panorinkiä, mutta se usein kosahtaa. Tällä hetkellä ringisdäni itseni lisäksi 0 jäsentä :D...Sellainen 5 erilaista miestä olisi optimi. Olen vaan tosi nirso ja rehellinen. Huono yhdistelmä. Mustasukkainen en ole lainkaan, teen samaa mitä miehet, ne osaa tehdä sen vaan valehtelemalla. Kunpa oppisin olemaan yhtä ovela, niin voisin saada itsekin ringin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap nainen? Minä taas en ole lainkaan mustasukkainen! Mulle on aivan sama ketä muita deittikumppanilla on kierroksissa. 

Mulla ongelmaksi muodostuu, että en halua sitoutua yhteen, ja miehet usein haluu...

Olen nainen. Sinä et ilmeisesti kiinny ihmisiin helposti? Minä kiinnyn. 

Ap

Mustasukkaisuus ei johdu kiintymisestä. Taustalla on aina oma epävarmuus ja halu kontrolloida.

Kyllähän ne nyt vahvasti ovat sidoksissa toisiinsa. En mä ole mustasukkainen niistä ihmisistä, jotka ei ole mulle jollain tavalla tärkeitä.

Ap

Kontrollointi ei ole sama kuin kiintymys. Esim. Teemu Selänteen vaimolla ei saa olla miespuolisia ystäviä tai ainakaan ei saa sellaisia nähdä. Kontrolloimista. Tavallaan ymmärrettävää jos Teemulle vaimo on vain vaimo ja nainen. En tiedä onko. Mutta siis ajatuksissa vaimo voi olla samaa kaikille muillekin miehille.

Monitahoisissa ihmisissä on muitakin puolia. Kunnioita ja arvosta niitä äläkä tukahduta.

Vierailija
44/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos alkaisit katselemaan ihan erityyppisiä miehiä? Sellaisiakin on jotka eivät ole juurikaan somessa eikä heistä tule mieleenkään että hoitelisivat monia yhtä aikaa. 

En ole ap, mutta omasta kokemuksesta tämä ei auta. Tai siis, totta kai on ihan yleisesti suhteelle eduksi jos mies ei ole tyypillinen monien hoitelija. Mutta mustasukkaisuuteen taipuvainen tapaa olla mustasukkainen riippumatta siitä millainen toinen on tai mitä tekee. Mä olen ollut mustasukkainen kaikissa suhteissani. Osassa on ollut syytä, osassa ei pienintäkään. Ongelma on vain minussa, mutta kun ei vaan tiedä mitä sille voisi tehdä.

Vierailija
45/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos alkaisit katselemaan ihan erityyppisiä miehiä? Sellaisiakin on jotka eivät ole juurikaan somessa eikä heistä tule mieleenkään että hoitelisivat monia yhtä aikaa. 

Kyllä mun mielikuvitus heillekin kehittää hoitoja ennen pitkää ja aina ei ole tarvinnutkaan kehittää, kun niitä onkin ollut ihan oikeasti. Ehkä musta vaan ei ole suhteeseen.

Ap

Vierailija
46/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku itsetunto-ongelma? 

Todennäköisesti. Pelkään, että joku muu on parempi kuin minä ja saatan niitä seuraajia katsellessakin jo vertailla ja ahdistua siitä, että ne naiset on paljon kauniimpia.

Ap

Joku on aina kauniimpi ja parempi kuin sinä. Sä et voi mitenkään olla maailman kaunein ja paras. Mitäpä jos hyväksyisit sen?

Hyväksy ilolla. Jos mies on yhtään samanlainen kuin Ap, ehkei edes halua kaikista kauneinta. Luuletko ettei miehelle olisi stressaavaa yrittää jatkaa suhdetta? Monesti kauniilla voi olla muita vikoja kuten luonne tai erilaiset kiinnostuksen kohteet.

Mistä Ap voisit tietää kenenlaisista mies pitää? Miksi käyt läpi omalla maullasi?

Vierailija
47/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun sitten pitäisi seurustella, jos se aiheuttaa enemmän tuskaa kuin onnea? Tavan vuoksi?

Siksi kun kaipaan läheisyyttä ja seksiä.

Ap

Miksi haluat monogamiaa?

On hienoa kun voi luottaa yhteen ihmiseen ehdoitta. No, on heitä ollut elämässäni aina useampia, mutta vain yhden kanssa olen ollut parisuhteessa, muut ovat samaa sukupuolta itseni kanssa ja heitä kutsun ystäviksi.

Vierailija
48/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ootte mustasukkaisia jä kärsitte siitä, oletteko koittaneet hakea mitään apua? Terapia, selfhelp tms? 

Vierailija
49/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ootte mustasukkaisia jä kärsitte siitä, oletteko koittaneet hakea mitään apua? Terapia, selfhelp tms? 

Olen, koko ikäni. Ihan nuorena ensimmäisen suhteeni aikaan kävin terapiassa, siitä ei ollut mitään apua. Nykyisessä suhteessa oireet taas välillä niin pahoja, että on ollut pakko turvautua kaikenlaiseen self-helpiin mutta se on auttanut lähinnä tiedostamaan että ongelma on omassa päässäni, ei toisessa. Sellaista apua ei ole ollut, että mustasukkaisuus olisi lievittynyt mutta enpä ainakaan kaada sitä toisen niskaan.

- ei-ap

Vierailija
50/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parisuhteessa ja joutunut tämän suhteen aikana työstämään omaa mustasukkaisuuttani, omistushaluani sekä menettämisen pelkoani. Se on ollut vaikeaa ja kivuliasta, mutta eteenpäin on menty ja nyt en enää pitkään aikaan olekaan kokenut mitään noista edellä mainituista. Seksiä ja muuta fyysistä läheisyyttä ei kuitenkaan ole, vaikka olemmekin tunnetasolla lähellä toisiamme. Toivon että tämä parisuhde kestää loppuelämän, mutta sen olen jo päättänyt että mikäli tämä ei jostain syystä kestäkään, tulen elämään loppuelämäni sinkkuna ja lähden mukaan pelkästään seksisuhteisiin. Silloin ei joudu työstämään itsessään yhtään mitään, ja seksiä saa paljon enemmän kuin seksittömässä parisuhteessa.

Vierailija
51/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut suhteessa, jonka toinen osapuoli oli sairaalloisen mustasukkainen. On mielenkiintoista lukea mustasukkaisen näkövinkkelistä tuntemuksia, ei se ole mustasukkaisellakaan helppoa, joskaan ei kumppanillaankaan. 

Vierailija
52/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut suhteessa, jonka toinen osapuoli oli sairaalloisen mustasukkainen. On mielenkiintoista lukea mustasukkaisen näkövinkkelistä tuntemuksia, ei se ole mustasukkaisellakaan helppoa, joskaan ei kumppanillaankaan. 

Mä olen päätynyt nykyisessä suhteessa siihen, etten näytä mustasukkaisuutta mitenkään enkä puhu siitä lainkaan. En halua että kumppani joutuisi kokemaan syyllisyyttä tai kokisi tarpeelliseksi muuttaa käytöstään minun hulluuteni takia. Seuraavaan parisuhteeseen en todennäköisesti enää ala ollenkaan, mikäli tämä jostain syystä päättyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme