Mistä kirjoittaisit romaanin jos osaisit?
Kommentit (26)
Mulla ei ole kielellistä lahjakkuutta. Jopa Puppa aloitus on liian vaikea minulle keksittäväksi 👴🧺🥰😅.
Naisagentin seikkailut. En voi paljastaa missä. Aiemmin se oli mies, vaikka saahan siihen miehiäkin.
Oman aiheen ym. jakaminen muille olisi aika outoa omaan nilkkaan sahaamista. Juuri siinä kirjailijan taidot mitataan, onko hän keksinyt kirjoittaa jostain kiinnostavasta aiheesta.
Elämän kauniista rosoisuudesta, öisistä tähtitaivaista, mustarastaan katseesta ja jostakin, ikävästä ei minnekään.
Fiktiivisen tarinan henkilöstä joka tiesi liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?????
666
Ap ottaa vastaan aiheita, joista sitten kirjoittaa toivomamme romaanit.
Osaisin kyllä tosi tarinatkin kun vaan löytyisi julkaisija. Eka olisi "Hitlerin hyvät teot" ja toinen "Putinin hyvät teot". Molempiinhan tulisi vaan kannet.
On kaksi fiktiivistä genreä joita rakastan. Aikamatkustus sekä zombiet. Joku näiden yhdistelmä kait se olisi. Kaukana tulevaisuudessa zombieinvaasio käy ihmisten kimppuun. Joku rohkea lähetetään menneisyyteen estämään tapahtumakulkua tms.
Miten niin "jos osaisit"? Osaan, mutta just nyt en halua. Jos vielä joskus haluan kirjoittaa romaanin, se aihe tulee kyllä silloin mieleeni.
Ja ei, en anna tätäkään harrastustani tekoälylle. Jos kirjoitan vielä joskus romaanin, kirjoitan sen itse. Julkaisenko sitäkään, en tiedä.
Tarinan keskushenkilö kuuluisi johonkin suljettuun yhteisöön, ja olisi joutunut yhteisön muiden jäsenten epäluulojen tai henkisen väkivallan kohteeksi. Yhteisö olisi joko konkreettisesti suljettu, esim. sisäoppilaitos, tai ehkä vielä mieluummin psykologisesti suljettu, esim. jokin outo uskonlahko, josta on vaikeaa irrottautua.
Joka tapauksessa äärimmäistä psykologista jännitettä ja piinaa yhteisö vs. yksilö -asetelmassa. Ehdottomasti kirjoittaisin sen niin, yksilö selviytyisi lopussa, vaikkakin traumatisoituneena.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Jotain high fantasya se olisi. Yrittäisin keksiä jonkun edes vähän omaperäisen idean siihen, miten taikuus toimii siinä maailmassa. Mielelläni ajattelisin, että niille, jotka ymmärtävät tarpeeksi paljon, taikuus on tekniikkaa ihan niin kuin mekaaniset koneetkin. Tämä ei tietenkään vielä itsessään ole se omaperäinen idea.
Jäämies Ötzin elämästä. Jonkinlainen matkavaellustarinointi. Aluksi selvittää tuolta ajanjaksolta arkeologian arvioimat elinolosuhteet ja sen jälkeen keksiä seikkailut siihen päälle.
Trumpista joka asui jättiläisen peräsuolessa.
1800-luvun lopun ja 1900-luvun alun Turkuun sijoittuvan.
Jäämiehestä toki. Minä toivoisin osaavani kirjoittaa koppavan koppakuoriaisen vaelluksesta kohti Xanadua.
Epäonnistunut tiedemies rakentaa lopulta aikakoneen - ja palaa takaisin ajassa raiskaamaan kaikki ex-tyttöystävänsä.
Ihan elämästä yleisesti, mutta hyvin, kuten vaikkapa Bukowski.