Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojat syö jääkaapin tyhjäksi öisin.

Vierailija
21.07.2024 |

Ensimmäisenä häviävää tekemäni salaatin jäämät. Seuraavaksi löytyy kattiloita, joilla on lämmitetty tekemäni ruokien jäämiä. Jos noita ei löydy, kattiloilta on nähty paistettavan voileipiä voissa, juustoilla jne.

Saattaa myös nähdä munakkaan tai pekonin valmiina.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No josko ruokkisit poikiaisia ravintorikkaalla ruualla, jota on riittävästi? Kasvavat pojat kuluttuvat tuhottomasti kaloreita, se on vain fysiologinen ominaisuus.

Näin nuoren poikaporukan aasialaisbuffassa. Vähän katselin sushikasaa, joka oli pojan lautasella. Epäilin osan menevän hylkyyn. Toi söi varmaan kaksi kiloa sushia ja haki vielä lisää.

Olin ihmeessäni, koska olen tottunut ruokkimaan poikia, mutta näkemäni oli jotain muuta. Aivan satavarmasti ensimmäinen satsi sushia oli noin tarjoitelminen. Poika näytti lihaksikkaalta ja urheilulliselta.

Vierailija
22/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon proteiinia ja rasvaa, niin saat pojat kylläiseksi. Turha yrittää kukkakaalisopalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita ehkä 5-6 per poika ja sitten soossit.

Vierailija
24/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No josko ruokkisit poikiaisia ravintorikkaalla ruualla, jota on riittävästi? Kasvavat pojat kuluttuvat tuhottomasti kaloreita, se on vain fysiologinen ominaisuus.

Näin nuoren poikaporukan aasialaisbuffassa. Vähän katselin sushikasaa, joka oli pojan lautasella. Epäilin osan menevän hylkyyn. Toi söi varmaan kaksi kiloa sushia ja haki vielä lisää.

Olin ihmeessäni, koska olen tottunut ruokkimaan poikia, mutta näkemäni oli jotain muuta. Aivan satavarmasti ensimmäinen satsi sushia oli noin tarjoitelminen. Poika näytti lihaksikkaalta ja urheilulliselta.

Olivatko hänen reitensä kuin seetripuut ja pakaransa marmoria? Kimmelsikö hiki hänen jylhällä otsallaan kuin helmet aavikon hiekassa? Oliko hänen pullistunut etumuksensa täynnä nuoruuden intohimoa ja kiivautta?

Vierailija
25/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joilla esimerkiksi kaksi urheilevaa teinipoikaa: paljonko on ruokalasku kasvanut kuukaudessa? 

En osaa sanoa paljonko se on kasvanut, kun ruokalaskun kasvu ei tapahdu yhdessä yössä.

Meillä on jalkapalloa pelaavat pojat 17v,  15v. 10v. sekä voimistelua harrastavat tytöt 12v. ja 7v. Ruokaan menee n. 1000€/kk. Nyt kun ollaan oltu kesälomalla koko perhe, niin n. 1400€/kk. 

Vierailija
26/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä kyse eri aikakäsityksistä? Jos pojat menevät nukkumaan esim. joskus kahden aikoihin yöllä, niin kyllähän yhdeltätoista voi olla iltapalan tarve. Sinä taas varmaan syöt iltapalan seitsemältä ja menet nukkumaan yhdeksältä.

Vierailija
27/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintorikkaat välipalat. 

Jep.

on vähän kuin raikkaat voileivät...

Vierailija
28/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivatko hänen reitensä kuin seetripuut ja pakaransa marmoria? Kimmelsikö hiki hänen jylhällä otsallaan kuin helmet aavikon hiekassa? Oliko hänen pullistunut etumuksensa täynnä nuoruuden i

Katsoa saa, muttei koskea ilman lupaa.

Vierailija
29/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen valmiiksi täytettyjä leipiä jääkaappiin sen lisäksi tarjolla paljon hedelmiä. Tietävät, että niitä saa ottaa. Helpompaa ja ns oikeat ruuat jää koskematta.

Vierailija
30/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipoika on kyllä sellainen, että syö, pieraisee ja taas on nälkä. 

Vierailija
31/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat pojat läskejä vai normaaleja. Jos ovat läskejä , niin jääkaapista pois kaikki valmiit syötävät ,jos ovat normaaleja ,niin normi ruokaaikaan kaksinkertaiset annokset, ettei tule öisin nälkä. 

Vierailija
32/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun jääkaappi on lukossa. Vaimo ja lapset saavat ottaa näkkileipää ja kraanavettä.

Vierailija
33/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon proteiinia ja rasvaa, niin saat pojat kylläiseksi. Turha yrittää kukkakaalisopalla.

Näinhän se on. Toisaalta täytyy muistaa, että lapsuudessa ja nuoruudessa luodaan pohjaa myös tuleville ruokailutottumuksille. Jos asenteeksi jää, että kasvikset on pupunruokaa ja minä poika syön pari pakettia pekonia kerralla, niin yllätys voi olla melkoinen, kun energiankulutus kääntyy laskuun ja pitäisi itse laittaa itselleen ruokaa. Puhumattakaan siitä, että siinä "pupunruoassa" on aika lailla eri ravintoaineet kuin "äijäruoassa" ja niitäkin pitäisi saada. Tänään juuri oli meillä ruokana perunaa ja lihaa ja lisäksi, yllätys yllätys, kukkakaalia, voi sitä teinitkin syödä. Mutta ei sen tarvitse ainoa ruoka olla. Tämä siis vain huomautuksena, sillä monesti näissä av-keskusteluissa nähdään ihan normaalina, että teinipojat syövät vain pizzaa ja hampurilaisia, perusteena se, että tarvitsevat energiaa. Minusta se ei ole normaalia, ja kyllä minulla kaksi poikaa täällä kotona on.

Vierailija
34/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat syö aina helpoimmat ruoat ensin. Ei ole vaikea rasti. Niitä pystyy huijaamaan. Sain ne syömään paistetut maksat.

Vierailija
35/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska keittiö on yläkerrassa samoin kuin mun makkari niin yöllä ei haeta sieltä mitään. Iltapalalla saa tehdä isot "eväät" omaan huoneeseen alakerrassa ja syödä yöllä milloin tykkää. Kovin syöjä on 190cm opiskelijapoika, joka käy enää vain kerran, pari kuussa. Meillä ei ole ketään lyhyttä ja kaikki syö paljon. Minä vähiten. 

Vierailija
36/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojille rangaistus joka kerta kun ruokaa puuttuu.

Vierailija
37/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta lihapiirakoita tukkupussi. 

Lidlissa ainakin on 8 vai 12kpl lihispusseja. Paistettu kananmuna lihapiirakan väliin niin katoaa nälkä 👍

Vierailija
38/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkupussin voit ainakin työntää hanuriin! 🤢

Vierailija
39/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te joilla esimerkiksi kaksi urheilevaa teinipoikaa: paljonko on ruokalasku kasvanut kuukaudessa? 

En osaa sanoa paljonko se on kasvanut, kun ruokalaskun kasvu ei tapahdu yhdessä yössä.

Meillä on jalkapalloa pelaavat pojat 17v,  15v. 10v. sekä voimistelua harrastavat tytöt 12v. ja 7v. Ruokaan menee n. 1000€/kk. Nyt kun ollaan oltu kesälomalla koko perhe, niin n. 1400€/kk. 

Mitä te oikeen syötte? Ostakaa perunoita säkillinen niin ei maksa paljon.

Vierailija
40/61 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat syö aina helpoimmat ruoat ensin. Ei ole vaikea rasti. Niitä pystyy huijaamaan. Sain ne syömään paistetut maksat.

Leikkeleitä menee paketti kerralla. Kerran kopsahti omaankin nilkkaan, kun huomautin, että oli ostanut kaupassa käydessään jotain leikkelettä viimeisenä käyttöpäivänä. Poika hotkaisi paketillisen heti ja sanoi, ettei ehtinyt vanheta.