Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä jos karhu yllättää metsässä?

Vierailija
21.07.2024 |

Olet vaikka mustikoita keräämässä ja karhu yllättää. Mitä teet?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohdannut karhun metsässä. Se oli melko kaukana, mutta oli huomannut mut jo kauan ennenkuin itse huomasin sen. 

Toimin kuten on opetettu: Aloin perääntymään hitaasti ja rauhallisesti, hyräillen tasaisella äänellä. Tarkkailin karhua mutta en tuijottanut (se kyllä tuijotti mua). 

Kun olin jonkun kymmenisen metriä perääntynyt, karhu lähti löntystelemään päinvastaiseen suuntaan. Siinä vaiheessa käänsin selän ja lähdin vähän rivakammin takaisin autolle. Kyllä sydämessä tykytti, mutta toisaalta näin jälkikäteen ajatellen oli kyllä täysin selvää että se karhu ei halunnut olla mun kanssa missään tekemisissä. Ehkä sillä oli pentu lähistöllä ja olisi hyökännyt jos olisin päätynyt lähemmäs, en tiedä. Mutta tuntuu että kumpikaan meistä ei halunnut tehdä sen lähempää tuttavuutta toisen kanssa yhtään enempää, joten mahdollisimman epäuhkaavasti perääntyminen oli juuri se mitä pitikin tehdä. <

Missä päin Suomea? Ja hyvä, että huomasit karhun varhain. 

Vierailija
22/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän treffeille 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko musta vai ruskea ihonväriltään

Vierailija
24/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötän sille jonkun ikävän ihmisen työpaikalta. 

Vierailija
25/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan haulikon käteen

Siinä on taas oikein suomalainen "luonnonystävä"

Mitään muuta osaa kuin levittää väkivaltaa jokapuolelle. Kuvotus! 

Vierailija
26/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhut ovat ihania.

Vierailija
27/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäyhdeydellä vai?

Vierailija
28/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäyhdeydellä vai?

Kumautan päähän ja vien autolla metsään. 

Vierailija
29/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekin karhut oli söpöjä, jotka söi sen yhden äijän ja sen eukon. Ukko kuvitteli asuvansa harmoniassa harmaakarhujen kanssa tms. outoa.

Vierailija
30/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi oikeasti tietää miten tosi tilanteessa kannattaa toimia. 

Olen ollut keräämässä takavuosina hilloja erittäin vaikea kulkuisessa maastossa (ei Lappi) ja kokemus oli hyvin epämiellyttävä, koska kyseisellä alueella kohtaaminen karhun kanssa olisi ollut hyvinkin mahdollinen. Itse huusin koko ajan sukulaiselle, joka oli mukanani. Kerroin paljonko olen kerännyt ym höpinää. Sukulaisen takia tuolla itseasiassa oltiinkin, mutta enää en suostuisi lähtemään. 

Vierailija
31/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiipeän puuhun

... ja karhu perässä.

Vierailija
32/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele kohti, kun huomaa että oot ihminen, niin se tajuu mennä pois..voit myös keskustells siin samalla

Neuvoi karhusafarin pitäjä. Karhuilla niin surkee näkö, että eivät kauas nää. 

Ehkä kuitenkin itse, menisin maahan suojaisin niskan ja paskon housuun. 

Vierailija
33/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhu voi olla ihmisen paras ystävä.

Vierailija
34/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele että se on mies - "jos vastaan olisi tullut karhu, olisi hän todennäköisesti hengissä". Äläkä unohda alkaa valittamaan (siis sille karhulle) jostain tyhjänpäiväisestä asiasta. Se kun on sellainen asia, mistä kaikki tykkää.

Vierailija
35/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hätää! Karhun kohtaa suurin osa naisista metsässä mielummin kuin miehen kadulla.

Kukaan ei ole puhunut kadusta mitään hyvä incel.

Vastaus kysymykseen: jos näet karhun  niin lähde hitaasti takaperin menosuuntaan. Toisaalta metakan pitäminen saa karhun yleensä vaihtamaan suuntaa. Onhan noita videoita karhukohtaamisista.

"Etkö meinaa poika väistää?" oli aika söpö minusta. Yleensä näissä videoissa kukaan ei leiki kuollutta...

Vierailija
36/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaisi oikeasti tietää miten tosi tilanteessa kannattaa toimia. 

Olen ollut keräämässä takavuosina hilloja erittäin vaikea kulkuisessa maastossa (ei Lappi) ja kokemus oli hyvin epämiellyttävä, koska kyseisellä alueella kohtaaminen karhun kanssa olisi ollut hyvinkin mahdollinen. Itse huusin koko ajan sukulaiselle, joka oli mukanani. Kerroin paljonko olen kerännyt ym höpinää. Sukulaisen takia tuolla itseasiassa oltiinkin, mutta enää en suostuisi lähtemään. 

Äänessä just kannattaa olla. Jos ei jaksa koko aikaa laulella tai puhua, on olemassa vaatteisiin kiinnitettäviä karhukelloja, jotka pitää ääntä kun liikkuu

Vierailija
37/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin paljon mustikoita niin se suostuu kyllä neuvotteluun.

Kannattaa kaataa, niin karhulla kestää vähän kauemmin kerätä ne uudestaan. Ämpärin voi hakea myöhemmin.

Vierailija
38/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohdannut karhun metsässä. Se oli melko kaukana, mutta oli huomannut mut jo kauan ennenkuin itse huomasin sen. 

Toimin kuten on opetettu: Aloin perääntymään hitaasti ja rauhallisesti, hyräillen tasaisella äänellä. Tarkkailin karhua mutta en tuijottanut (se kyllä tuijotti mua). 

Kun olin jonkun kymmenisen metriä perääntynyt, karhu lähti löntystelemään päinvastaiseen suuntaan. Siinä vaiheessa käänsin selän ja lähdin vähän rivakammin takaisin autolle. Kyllä sydämessä tykytti, mutta toisaalta näin jälkikäteen ajatellen oli kyllä täysin selvää että se karhu ei halunnut olla mun kanssa missään tekemisissä. Ehkä sillä oli pentu lähistöllä ja olisi hyökännyt jos olisin päätynyt lähemmäs, en tiedä. Mutta tuntuu että kumpikaan meistä ei halunnut tehdä sen lähempää tuttavuutta toisen kanssa yhtään enempää, joten mahdollisimman epäuhkaavasti perääntyminen oli juuri se mitä pitikin tehdä. <

Jep, hyvä tapa välttää näkemästä karhua ollenkaan on pitää valmiiksi metakkaa, vaikka paukutella kattilankansia tasaisin väliajoin tai lauleskella/hyräillä.

Nehän teki jonkun tutkimuksenkin tästä melun pitämisestä ja tarkkailivat pantojen avulla karhujen liikkeitä. Karhu vaihtoi heti suuntaa kun alkoi mekastus kuulua.

Vierailija
39/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen käytös, silmiin ei saa katsoa karhua. Perääntyy rauhallisesti, rupatellen rauhallisesti. Marjasangon tai jonkun vaatteen voi jättää maahan karhun haisteltavaksi. Juosta ei saa, eikä kiivetä puuhun, siinä jää toiseksi, karhu voittaa ihmisen juoksussa ja kiipeämisessä. Rauhallisuus on valttia. Jos karhu nousee takajaloilleen niin se on yleensä vain kiinnostunut. Hyökkäävä karhu ottaa pikajuoksijan aloitusasennon, luimistelee ja murisee jne. Silloinkaan se ei välttämättä hyökkää vaan tekee valehyökkäyksiä. Jos niin maahan makaamaan, suojelee päätä käsillä. Yleensä karhu vain haistelee. Jos on karhun ja emon välissä niin silloin karhu yleensä hyökkää. Kannattaa googlata Miten toimia jos kohtaa karhun metsässä.

Vierailija
40/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hätää! Karhun kohtaa suurin osa naisista metsässä mielummin kuin miehen kadulla.

Kukaan ei ole puhunut kadusta mitään hyvä incel.

Vastaus kysymykseen: jos näet karhun  niin lähde hitaasti takaperin menosuuntaan. Toisaalta metakan pitäminen saa karhun yleensä vaihtamaan suuntaa. Onhan noita videoita karhukohtaamisista.

"Etkö meinaa poika väistää?" oli aika söpö minusta. Yleensä näissä videoissa kukaan ei leiki kuollutta...

Karhu on vaaraton niin kauan, kunnes joudut emon ja poikasten väliin. Silloin karhu lähtee ihmisen päälle 100% varmasti, koska puolustaa pentuettaan. Yleensä karhu haistaa ihmisen hyvissä ajoin ennen, kuin kohtaamista edes tapahtuu ja karhu lähtee karkuun ennen, kuin ihminen on edes tajunnut, että karhu on huomannut sinut. Jos karhu hyökkää ihmisen päälle ilman, että pentu on välissä niin silloin karhu erehtyy luulemaan ihmistä toiseksi karhuksi ja yleensä perääntyy, kun tajuaa että toinen onkin ihminen eikä karhu. Huom jos ei ole pentu taas lähettyvillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi