Onko täällä joku määrätty eläkkeelle ennen eläkeikää? esim päälle 60vuotiaana.
Kommentit (21)
Ei kukaan voi määrä ketään eläkkeelle. Eläkkeelle ovi yrittää päästä, jos on niin sairas, ettei ole kykenevä tekemään työtä. Yleisesti eläkeelle pääsee 65-vuotiaana ja osa-aikaiselle aikaisemminkin, mutta se vähentää myöhemmpää eläkettä (siis se osa-akainen).
Aika monelle on määrätty lopputili ja jos on tarpeeksi ikää niin työttömyyden jälkeen pääsee eläkkeelle.
Määrätään? Päästään kai tarkoitit? Minä pääsin ensin sairaseläkkeelle ja olin sillä ensin 5 vuotta sitten ja sen jälkeen pääsin työhaluttomuus eläkkeelle joka jatkuu siihen asti kunnes täytän 64 vuotta. Nyt olen 34 vuotias. Nuori eläkeläinen. Kiitos työtapaturman. Sain vakuutuksesta kertakorvauksena vain 180 th euroa ja sen päälle tämän pienen 2200€ / kk eläkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Määrätään? Päästään kai tarkoitit? Minä pääsin ensin sairaseläkkeelle ja olin sillä ensin 5 vuotta sitten ja sen jälkeen pääsin työhaluttomuus eläkkeelle joka jatkuu siihen asti kunnes täytän 64 vuotta. Nyt olen 34 vuotias. Nuori eläkeläinen. Kiitos työtapaturman. Sain vakuutuksesta kertakorvauksena vain 180 th euroa ja sen päälle tämän pienen 2200€ / kk eläkkeen.
Miten noin pienellä pärjää?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pärjäisin hyvin tuolla eläkkeellä, itse jään vuoden vaihteessa eläkkeelle, en tiedä paljon se on.
Ei ainakaan enää nykyään pääse vielä 60-vuotiaana eläkkeelle. Jos laitetaan töistä pois, on mentävä työttömyyskortistoon. Jos on sairas, voi päästä sairauseläkkeelle. Sillekin ehkä vain määräajaksi, jos katsotaan, että kuntoutuu vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noin pienellä pärjää?
Ei se koko, vaan se miten sitä käyttää.
Ap, kerro miten kukaan voi määrätä eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle voidaan *määrätä*, jos ei älyä lähteä, kun eläkeiän yläraja täyttyy. Nämä aikaisemmat eläkkeet ovat kultaisia kädenpuristuksia ja näennäisiä työkyvyttömyyseläkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle voidaan *määrätä*, jos ei älyä lähteä, kun eläkeiän yläraja täyttyy. Nämä aikaisemmat eläkkeet ovat kultaisia kädenpuristuksia ja näennäisiä työkyvyttömyyseläkkeitä.
Ap kyseli tuossa aloituksessa nimen omaan sitä, että onko joku määrätty eläkkeelle ennen varsinaista eläkeikää. Tämä minua kiinnosti, että kuka voi määrätä ennen aikaiselle eläkkeelle. Kun eläkeikä täyttyy, niin silloin työt loppuu ja eläke alkaa juosta tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 60 ole kenelläkään eläkeiän yläraja. Tai en tiedä, onhan joskus aikoinaan balettitanssijoilla ollut 36 ja armeijan henkilökunnan eläkeikä on ollut huomattavan alhainen. Tarkoittiko aloittaja näitä?
Jossain töissä voi jatkaa 70-vuotiaaksi asti. Ei ketään voi pakottaa eläkkeelle, jos haluaa tehdä töitä. Eläkettäkin kertyy nykyään 70-vuotiaaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta sitten pitää olla jo se eläkeikä saavutettu. Monella alalla se on 65 ja jopa laksennallinen eläkeikä vähän korkeampi. Tietysti on aloja joissa eläkkeelle joutuu jo alle 40-vuotiaana, kuten esimerkiksi juuri balettitanssijat.
Eläkkeelle pääsee ennen eläkeikää säästämällä rahaa ja elämällä säästöillä väliajan.
Ap valehtelee. Ei eläkkeelle voi ketään määrätä, edes virallisessa alimmassa eläkeiässä.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle pääsee ennen eläkeikää säästämällä rahaa ja elämällä säästöillä väliajan.
Mutta eihän se ole mikään eläke sitten, jos säästöillä elää. Silloin on käytännössä työmarkkinoiden ulkopuolella elevä henkilö-
Kenekään ei ole varmaan pakko jäädä lainkaan eläkkeelle, mutta moni jää sen takia, että silloin saa rahaa eli eläkettä.
Miten eläkkeelle määrätään ja kuka määrää?